AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Hver eneste gang jeg skal lese bok eller synge så må jeg gjespe ca hvert 4-7 sekund. Det skjer jo "aldri" ellers når jeg prater, med mindre jeg gjesper en gang om jeg er trøtt. Er det noe med teknikken jeg kan øve på, noen som har noen tips? Anonymkode: fb293...7c5
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Slik var jeg også når ungene var små. Psykisk tror jeg, da jeg aldri har likt å lese høyt, selv om jeg elsker å lese for meg selv. Anonymkode: b3ebf...fde 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Innerst inne syns jeg det er kjedelig, selv om det også er koselig. Anonymkode: 59864...493 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august Jeg gjespet da jeg leste at du gjespet. Kanskje det handler om at det er et rituale før søvn, og dermed så kommer tanken på søvn, og du gjesper. Anonymkode: 06ff9...647 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Innerst inne syns jeg det er kjedelig, selv om det også er koselig. Anonymkode: 59864...493 Ja, enig der. Men gjespingen ødelegger en del for fremførigen. Skulle tro det var noen teknikker, ala for de som synger, at de bruker magen og ikke øvre del av halsen eller noe. (kan ikke noe om dette) Ts. Anonymkode: fb293...7c5
AnonymBruker Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjespet da jeg leste at du gjespet. Kanskje det handler om at det er et rituale før søvn, og dermed så kommer tanken på søvn, og du gjesper. Anonymkode: 06ff9...647 Enig, gjesping er noen ganger psykisk, jeg gjesper om jeg ser andre gjesper f.eks når jeg tenker meg om. Kanskje jeg bare forventer at jeg skal gjespe så da starter jeg når jeg begynner å lese/synge. ts Anonymkode: fb293...7c5
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Du slapper av sammen med ungene i de situasjonene, og det gjør at kroppen din slipper de unødvendige spenningene du bærer på ellers i hverdagen. Og når vi slipper spenninger begynner vi veldig ofte å gjespe. Dessuten kan det bli en viss tillært handling også, kroppen husker at lesing/synging til barna er avslappingstid, ergo starter den å slippe spenningene (gjespe) raskere og raskere. Anonymkode: 05cc3...37c 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august Hyppig gjesping kommer gjerne av en slags angst eller uro. Selv kan jeg på et nivå dypt nede i meg være nervøs for å lese, også for barn... Kan du kjenne deg igjen i det? Anonymkode: 7288f...0a4
AnonymBruker Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hyppig gjesping kommer gjerne av en slags angst eller uro. Selv kan jeg på et nivå dypt nede i meg være nervøs for å lese, også for barn... Kan du kjenne deg igjen i det? Anonymkode: 7288f...0a4 nei, men jeg eier ikke sangstemme, men er ikke noe redd for å drite meg ut eller lese feil. Anonymkode: fb293...7c5
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august Jeg har samme problem og tror det handler om at jeg "glemmer" å puste inn like mye som jeg puster ut, så jeg får oksygenmangel. Jeg tror jeg puster inn oftere når jeg snakker enn når jeg leser høyt, for da skal jeg bare lese ferdig setningen liksom, istedet for å puste inn midt i, mens når jeg snakker er det ikke noe som skal fullføres hvis du skjønner? Gjesping kan også komme av at hjernen synes den får for lite oksygen. 😅 Anonymkode: 6fd8f...b98 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har samme problem og tror det handler om at jeg "glemmer" å puste inn like mye som jeg puster ut, så jeg får oksygenmangel. Jeg tror jeg puster inn oftere når jeg snakker enn når jeg leser høyt, for da skal jeg bare lese ferdig setningen liksom, istedet for å puste inn midt i, mens når jeg snakker er det ikke noe som skal fullføres hvis du skjønner? Gjesping kan også komme av at hjernen synes den får for lite oksygen. 😅 Anonymkode: 6fd8f...b98 Det er en seiglivet myte som ikke medfører riktighet. Anonymkode: 7288f...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå