Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg forstår deg godt. Om mannen min hadde drevet på med å lyve fir å treffe noen bak min rygg hadde jeg også ansett det som at han hadde valgt bort meg og forholdet, og derfor ikke kunne ha verken nødvendig respekt eller kjærlighet for meg. Å bryte avtaler med meg og lyve om hvorfor for å treffe en annen hadde vært noe jeg ikke kom over, om det hadde vært fysisk mellom dem eller ikke. Det er et voldsomt tillitsbrudd, og å helt faktisk velge en annen kvinne foran vår relasjon. 

Helt ærlig er det ikke det fysiske som plager meg med utroskap, men akkurat å velge vårt liv bort ved løgner, sviket og det å respektere og elske meg så lavt at han velger noe slikt. 

Ønsker deg all lykke til. Forstår at dette er et fryktelig sjokk og en vond tid for deg.❤️

Endret av Trolltunge
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er godt håndtert av deg! I en sånn situasjon er det ikke lett å tenke klart når følelsene stormer inni seg. Et svik er et svik uansett hva de begge mener har skjedd. 

Jeg tenker at det viktigste nå er å få avstand til ham/situasjonen og kjenne på hva du vil videre. Det virker som du er allerede sikker da...Uansett, du må tenke på deg selv nå, ikke på ham. 

Anonymkode: eeee4...daa

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er tøff som står på ditt. Det var hans valg å kaste bort alt ja, og det får han ta konsekvensene av, 

Det gjør deg ikke kald, men smart. 

Anonymkode: 14cf2...15c

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det beste ville være å ikke legge så fryktelig mye følelser i dette utroskapsgreiene. Ting blir så mye lettere da.

Anonymkode: 08951...4f6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

yo go girl💪 Hadde å kastet ut på dagen. Utroskap er det uansett om det er emosjonelt eller seksuelt eller hva. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ting kan bli meget mye lettere for ts altså, enn han etter dette.  Så neida ingen grunn til å ta lett på utroskap. Mannen avsluttet indirekte ekteskapet sitt da han startet affæren. 

Anonymkode: 89fe3...918

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du har kastet ham ut og ikke stoler på ham. Han tok et valg da han oppsøkte en annen dame, og det valget var ikke deg og deres forhold. Nå er det din tur til å velge og han må faktisk godta at det er ditt valg om du velger å avslutte det og ikke hans.

Jeg får jo følelsen av at det har skjedd noe mer mellom dem selv om begge nekter, rett og slett for at hun har bedt ham om å flytte inn. Sjelden at folk gjør det gjør det etter tre dates, selv om de er forelska.

Jeg vil bare si (les: skrive) at jeg synes at du er kjempesterk. Og ønske deg masse lykke til videre i den vonde situasjonen du står i.

Anonymkode: cb30b...67c

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig, denne posten vil kunne vises til han for at han skal skjønne at du går.  Altså menn….. blir matt av å lese om disse utro mannfolka i sommer her. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er godt håndtert av deg! I en sånn situasjon er det ikke lett å tenke klart når følelsene stormer inni seg. Et svik er et svik uansett hva de begge mener har skjedd. 

Jeg tenker at det viktigste nå er å få avstand til ham/situasjonen og kjenne på hva du vil videre. Det virker som du er allerede sikker da...Uansett, du må tenke på deg selv nå, ikke på ham. 

Anonymkode: eeee4...daa

Enig 👆🏼.

Antar dette påvirker barna deres også (selv om jeg regner med de er store/voksne), og ditt fokus nå må være på deg selv og dem. Ta deg god tid. Han må selv ta konsekvensene for det han har gjort.

Anonymkode: c3838...bb6

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du ikke trenger å få han til 'å forstå' det. Det er ikke ditt problem, det er utelukkende hans problem. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han bor nå hos en kamerat , og der kan han bli boende om han ikke vil flytte til denne dama. Jeg har kontakt med denne dama, og vi kommuniserer på en respektfull måte. Hun har tilbudt han å flytte inn til henne men det vil han ikke. Han mener jeg må tilgi han, og at jeg ikke kan kaste bort alt for dette. Jeg svarer da at det er han som kastet bort alt,

Du har helt rett i det at det er han som har kastet bort alt. Men at hun ikke trekker seg helt unna er jo underlig, hun tilbyr han å bo der? Hun er tydeligvis enda interessert i han og vil nok gå etter han. Han bor nok bare hos kompisen sin midlertidig, helt til at han innser at forholdet med deg er helt over. Da vil han nok gå til henne, også vil de ha en fling for en kort periode. 

Jeg blir som deg helt kald i slike situasjoner, følelser kommer i andre rekke i nødsituasjoner. Hadde gjort akkurat det samme som deg! 

Anonymkode: 35b96...ec7

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er en meget god håndtering av sånn sak kontra de som går bananas på den andre. Du er tydelig på at hun ikke er noen favorittperson og synes folk skal holde seg bedre enn å være med opptatte. Men samtidig saklig overfor henne, og beinhard mot partner som faktisk er den utro partneren. Helt gull 👌 selv om det under overflaten selvfølgelig er kaos, sorg og skuffelse.

Jeg hadde ikke kjøpt et sekund at de bare har vært på et par dates. Hun er forelsket og tilbyr å bli samboer? Da har jeg ingen tro på at dette er så i startgropa.

Anonymkode: 9ffb7...c46

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Tror også han kommer til å flytte inn til henne snart.  For enten er det dypere med dem enn du vet ellers så er hun litt skrudd. Man ber vel ikke folk flytte inn etter kun få dates og ikke noe seksuelt? 

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan være stolt av deg selv! Jeg gikk i en suppe i et helt år, fikk høre at bare jeg tok meg sammen så var ikke dette utroskapgreiern noe å tenke på. Du er et forbilde!

Anonymkode: 8e64c...835

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du gjør lurt i å ta deg selv på alvor, og tar vare på selvrespekten. Det skal mye til for at dette kan tilgis mener jeg, et tillitsbrudd. Det har ikke noe å si om det var fysisk eller ei, han har gått bak ryggen din og lurt deg.

Anonymkode: d016b...720

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det skal godt gjøres i løpet av 30 års samliv, at ikke minst en av partene forelsker seg i noen andre underveis. Jeg ser på det som en del av livet. Ts er så klart i sin fulle rett til å kaste ut mannen, men (emosjonell) utroskap skjer for de fleste. 

Anonymkode: 8cfa0...99d

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skal godt gjøres i løpet av 30 års samliv, at ikke minst en av partene forelsker seg i noen andre underveis. Jeg ser på det som en del av livet. Ts er så klart i sin fulle rett til å kaste ut mannen, men (emosjonell) utroskap skjer for de fleste. 

Det spørs jo hva man gjør med saken. Å ikke ha sin ektefelle/samboer som som nærmeste er ikke for meg forenlig med et kjærlighetsforhold. Når man går bak ryggen på den andre skyver man partneren og forholdet til side.

Anonymkode: d016b...720

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hei, må si jeg beundrer måten du har håndtert dette på utad. Helt riktig, og selvsagt skal du ikke tilgi. Det er ikke alt som kan repareres.

Jeg håper du har venner som tar vare på deg oppi alt dette, husk at du må tørre å vise sorg og sinne, snørr og tårer -for å jobbe deg igjennom.

Ønsker deg lykke til videre i ditt nye liv ❤️ 

Anonymkode: 11628...740

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt klart, men ts har jo ikke kastet ut mannen fordi han blir forelska i en annen. Hun kaster han ut fordi han har gått inn for å date en annen, avtalt flere møter som han har løyet om, og avlyst avtaler med ts for å møte denne damen. Altså har han gått aktivt inn for dette på en måte som også direkte praktisk har gått utover ts mtp avlysinger.

Det kan på ingen måte likestilles med å forelske seg i (eller bare like oppmerksomheten fra) noen du uansett møter via jobb/hobby/vennegjeng, og kanskje flørte litt uskyldig (typ gå litt ekstra inn for å prate med vedkommende innen rimelighetens genser). Så lenge man klarer å se på det som krydder i hverdagen uten å gjøre noe man ikke kunne fortalt om hjemme, så er jeg enig i at det er endel av livet. Men med en gang man krysser den linja og begynner å avtale hemmelige møter og/eller flørter på mer seksuelle/direkte måter så er det noe annet! Særlig hvis man fortsetter med det og kontakten etter man gjør noe såpass dumt en gang

Anonymkode: e1b6e...973

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...