Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg sendte inn søknad om uføretrygd 4. februar i år. Nå har jeg fått to brev i digipost, men jeg kvier meg sånn for å åpne dem. Fordi jeg er redd for avslag. Er så redd for at det skal ligge ett brev om avslag på uføretrygd og ett brev om gjenopptagelse av aap fordi de mener at jeg trenger mer arbeidsavklaring. 

Er det noen som kan berolige meg med å svare på dette? 

Jeg er en klassisk overtenker og har bekymret meg i overkant mye etter at nav åpnet for at jeg kunne søke. 

Anonymkode: a4f8f...6f0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gubben fikk først brev at søknaden var mottatt. Så et med behandlingen tid. Så rett før behandlingstid var over fikk han nytt med at de trengte mer tid. Så nytt brev at aap ble utvidet til behandlingstid var over. Og så dagen før ny frist stod fikk han bekreftelse om innvilget

Anonymkode: 39d27...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk kun ett brev i Digipost, hvor det sto at AAP var stanset, pga. innvilget uføretrygd. Logga meg inn på NAV med en gang, og der fant jeg vedtaket for ufør.

Anonymkode: 6738b...1b2

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg bare fikk ett med innvilget uføretrygd.

Men du burde åpne brevet da, så får du svar på søknaden.

Får du avslag så er det begrunnet å da er det bare og gjøre det de mener mangler for å få innvilget.

Anonymkode: 65bc2...dad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn og sjekket nå, og det kom to brev samme dato. Ett brev med innvilget uføretrygd og ett brev om at AAP opphører.

Anonymkode: 7b8b5...0b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk et brev hvor søknad var mottatt, så et brev på at det var lengre behandlingstid, og dagen før frist så dukket det opp brev på godkjent ufør. 

Anonymkode: 3161b...4c5

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle :) Ser at det er litt forskjellig fra person til person. Det hjalp ikke så mye på nervene. He he. Venter til mannen kommer hjem med å åpne tror jeg. Nå har jeg ventet så lenge, så jeg klarer å vente litt til hvis dere skjønner. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for svar alle :) Ser at det er litt forskjellig fra person til person. Det hjalp ikke så mye på nervene. He he. Venter til mannen kommer hjem med å åpne tror jeg. Nå har jeg ventet så lenge, så jeg klarer å vente litt til hvis dere skjønner. 

Skjønner ikke at du ikke bare vil ha det overstått, men det er meg da. Jeg klarte ikke å vente ☺️

Anonymkode: 65bc2...dad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Bare gjør det nå. Om du har overbevist deg selv om at det er avslag så blir det enten som du tror eller en positiv overraskelse.

Jeg fikk vedtaket mitt for fire måneder siden (og da, som sagt to brev/sendinger i Digipost). Det kan jo være at noen av de som svarer her gir deg info om hvordan det var for fem år siden.

Anonymkode: 7b8b5...0b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk to brev som nevnt over her: et for innvilget uføretrygd og ett for opphør av aap. Dette var i 2020.

Svaret i brevene dine er det samme uansett når du åpner de ;) (men ved å vente taper man tid for en evt klage da tiden tikker fra vedtaket er sendt)

Anonymkode: b9274...361

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

image.thumb.jpeg.78493fa7b02d9907bf68de70ebe7a2a7.jpeg

Sånn ser det ut i min digipost

Anonymkode: b9274...361

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg tatt motet til meg og sjekket. Det lå bare ett brev i digiposten, faktisk. Hadde bare fått varsel to ganger. Men den ble innvilget 😮‍💨 🥹 Så nå er jeg veldig lettet, men samtidig trist. Rart det der. 

• Liker 4
  • Hjerte 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå har jeg tatt motet til meg og sjekket. Det lå bare ett brev i digiposten, faktisk. Hadde bare fått varsel to ganger. Men den ble innvilget 😮‍💨 🥹 Så nå er jeg veldig lettet, men samtidig trist. Rart det der. 

Det hjelper litt om en fikk god utbetaling😊

Anonymkode: 5fb63...bbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg ble så lei meg at jeg begynte gråte husker jeg😢 Ikke glede eller lettelse, bare sorg. Mange følelser knyttet til å få det svar på hvitt, selvom man ikke har noe valg💔 Lykke til. 

Anonymkode: 10ee0...2c8

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det hjelper litt om en fikk god utbetaling😊

Anonymkode: 5fb63...bbb

Ikke spesielt god utbetaling i forhold til mange, men mer enn minstesats og noen tusen mer i måneden enn jeg får i aap :) Vi er bare to i husstanden og mannen tjener godt, så vi skal nok få det til å gå rundt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ble så lei meg at jeg begynte gråte husker jeg😢 Ikke glede eller lettelse, bare sorg. Mange følelser knyttet til å få det svar på hvitt, selvom man ikke har noe valg💔 Lykke til. 

Anonymkode: 10ee0...2c8

Tårene kom mens jeg leste vedtaket, ja. Takk det samme ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner følelsen. Var redd for og åpne  brevet på søknad for ufør. Dette pga jeg hadde så mye tull med AAP søknaden før den ble innvilget og regna med det ble mye styr for uførsøknaden og. Takket være en god lege som virkelig så hvor dårlig jeg ble under AAP og sa nå må vi få en slutt på dette. Det er en sorg samtidig lettelse. Var godt og kun fokusere og holde helsa med trening Håpa jo med tiden og komme i jobb i igjen hvertfall delvis men livet skjer og endte opp med flere diagnoser og operasjoner. Har akseptert nå at sånn ble det bare. 

Anonymkode: 56fd5...b4f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 11.58):

Hei. 

Jeg sendte inn søknad om uføretrygd 4. februar i år. Nå har jeg fått to brev i digipost, men jeg kvier meg sånn for å åpne dem. Fordi jeg er redd for avslag. Er så redd for at det skal ligge ett brev om avslag på uføretrygd og ett brev om gjenopptagelse av aap fordi de mener at jeg trenger mer arbeidsavklaring. 

Er det noen som kan berolige meg med å svare på dette? 

Jeg er en klassisk overtenker og har bekymret meg i overkant mye etter at nav åpnet for at jeg kunne søke. 

Logget inn på digipost for å dobbeltsjekke, men jeg fikk kun et vedtak om AAP der. Altså ett brev. Dette er seks år siden.

Vedtaket var at AAP bortfaller grunnet innvigelse av uføretrygd.

Anonymkode: 95b96...f31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 17.14):

Logget inn på digipost for å dobbeltsjekke, men jeg fikk kun et vedtak om AAP der. Altså ett brev. Dette er seks år siden.

Vedtaket var at AAP bortfaller grunnet innvigelse av uføretrygd.

Anonymkode: 95b96...f31

Fikk det samme brevet om aap dagen etter innvilgelse. Tror det er ganske nytt at man også får vedtaket om innvilgelse i digipost. Virker som at flere fikk info om det kun hos Nav.no eller i brevpost for få år siden. Slik så det ut i min innboks. 

IMG_2178.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...