Gå til innhold

Pågående konflikt med barnefar om klær og utstyr

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, det kommer ikke frem i det hun har fortalt. Jeg har forstått at han opplever det rimelig at hun betaler alt - spørsmålet er hvorfor mener han at det er rimelig? Hva er det inni hodet hans som gjør at han tenker at dette er rettferdig fordeling? 

Hadde du vært fornøyd med denne forklaringen fra faren til dine barn, om du var i ts' situasjon? Jeg hadde ikke gitt meg!

Anonymkode: 02d71...233

TS har svart på det - hun betalte alt til barna da de fremdeles var sammen, så han synes det er rett og rimelig at det fortsetter sånn. For hadde de vært sammen hadde han ikke betalt en krone for klær og utstyr, så det at han nå må betale det selv er en form for STRAFF fra TS fordi de ikke er et par lenger. 

Anonymkode: 12dec...dc7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS har svart på det - hun betalte alt til barna da de fremdeles var sammen, så han synes det er rett og rimelig at det fortsetter sånn. For hadde de vært sammen hadde han ikke betalt en krone for klær og utstyr, så det at han nå må betale det selv er en form for STRAFF fra TS fordi de ikke er et par lenger. 

Han er tidenes kronidiot. Snakk om egoisme ass

Endret av Maleficenta
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Man har gjerne mer enn én ting hengende så da ser det vel alltids noe annet som kan brukes evt be bhg legge bort ene om det er to like sett der 

Anonymkode: 69103...1d9

De fleste har ikke flere parkdresser og regndresser hengende i barnehagen. De har gjerne en av hver da som henger der...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, det kommer ikke frem i det hun har fortalt. Jeg har forstått at han opplever det rimelig at hun betaler alt - spørsmålet er hvorfor mener han at det er rimelig? Hva er det inni hodet hans som gjør at han tenker at dette er rettferdig fordeling? 

Hadde du vært fornøyd med denne forklaringen fra faren til dine barn, om du var i ts' situasjon? Jeg hadde ikke gitt meg!

TS har gått fra han fordi han ikke tok sitt ansvar for fellesøkonomien når de var sammen. 
Han søkte umiddelbart om 50% barnetrygd. 
og han maser på TS om at klær og utstyr er barnas, og at hun må sende det med til han. Men nekter for at han skal betale noe som helst av det barna trenger. 

Hva får deg til å tenke at dette er en rasjonell voksen person, som tenker at det skal være en rettferdig fordeling? 

For meg fremstår det som om at han er en type som føler seg berettiget til at andre ordner og betaler alt for han, og at han kan gjøre bare det han vil. 

Jeg aner ikke hva jeg ville gjort i TS situasjon, men så har jeg fått mine barn med en oppegående mann som bidrar både fysisk og økonomisk. 
Men mest sannsynlig hadde jeg vel endt med å gjøre ca det samme som TS gjør. Tvinge frem at verden ser at far ikke tar forsvarlig ansvar for barna når de er hos han.

Anonymkode: 0f3c7...5af

• Liker 8
Skrevet
HMK skrev (18 timer siden):

Da må hun gå for hovedomsorg. Far har tydelig vist at han gir blaffen i barnas behov. Dette er en no brainer. 

Hun får jo ikke det uten videre om far setter seg på bakbeina.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At du gidder. Sett deg ned med din eksmann og finn gode løsninger for ungene. Det der er IKKE en god løsning

Anonymkode: d1709...d76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At du gidder. Sett deg ned med din eksmann og finn gode løsninger for ungene. Det der er IKKE en god løsning

Høres han ut som en rasjonell person det er mulig å finne løsninger sammen med?

• Liker 5
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

TS har gått fra han fordi han ikke tok sitt ansvar for fellesøkonomien når de var sammen. 
Han søkte umiddelbart om 50% barnetrygd. 
og han maser på TS om at klær og utstyr er barnas, og at hun må sende det med til han. Men nekter for at han skal betale noe som helst av det barna trenger. 

Hva får deg til å tenke at dette er en rasjonell voksen person, som tenker at det skal være en rettferdig fordeling? 

For meg fremstår det som om at han er en type som føler seg berettiget til at andre ordner og betaler alt for han, og at han kan gjøre bare det han vil. 

Jeg aner ikke hva jeg ville gjort i TS situasjon, men så har jeg fått mine barn med en oppegående mann som bidrar både fysisk og økonomisk. 
Men mest sannsynlig hadde jeg vel endt med å gjøre ca det samme som TS gjør. Tvinge frem at verden ser at far ikke tar forsvarlig ansvar for barna når de er hos han.

Anonymkode: 0f3c7...5af

Forstår. Men da er jo ikke denne mannen voksen og ansvarlig nok til å ha omsorgen for barn. Så barnevernet bør vel ta tak her, og få overført omsorgen for barna over til mor. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg føler ikke det er en god nok forklaring. "Du betalte alt før, så derfor skal du fortsette med det nå". Hun må få han til å innse hvor ufattelig idiotisk dette er - og at hvis han vil bli husket som en god far med littegranne verdighet så må han skjerpe seg og ta tak. Og faktisk overføre en symbolsk sum med penger til ts, som en slags unnskyldning. Men det lar seg vel umulig gjøre. Håpet er ute for denne idioten.

Tror faktisk jeg hadde sluttet å sende ungene mine dit. Til det evt ble en rettssak. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Far er ikke skikket til 50/50 når han ikke evner å sørge for det mest nødvendige. Hadde krevd mer samvær, barnebidrag og at barna har helge samvær og en dag i uka med far. 

Anonymkode: 75a06...7b2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (54 minutter siden):

De fleste har ikke flere parkdresser og regndresser hengende i barnehagen. De har gjerne en av hver da som henger der...

Ja det er fortsatt mer enn en ting ..

Anonymkode: 69103...1d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Far er ikke skikket til 50/50 når han ikke evner å sørge for det mest nødvendige. Hadde krevd mer samvær, barnebidrag og at barna har helge samvær og en dag i uka med far. 

Anonymkode: 75a06...7b2

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har gjort det, både med og uten FVK tilstede. Og flere ganger. Men det hjelper ingen verdens ting når eksmannen nekter å samarbeide. FVK har ingen reell makt. Og eksmannen får støtte i å ha barna 50/50, av FVK, gang på gang. Jeg har virkelig ikke et stort handlingsrom her. Og ikke kan jeg gå rettens vei heller, det koster og økonomien min går så vidt rundt nå. Det er ikke lenge siden jeg har kjøpt ny bolig, med mesteparten av møbler og utstyr. Slikt koster. Så står jeg for mesteparten av utgiftene til barna også, som dere leser. Og jeg har gjennomsnittlig inntekt, ergo ikke kvalifisert til fri rettshjelp. 

Anonymkode: f46a6...a4c

• Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Har han kjøpt klær til de?

Vet ikke. Men det har blåst kraftig og regnet en del i dag, håper han har gjort det…

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det ts? 

Anonymkode: 27396...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Barnslig oppførsel. Og dette går ut over barna. Ta han til møte på familievernkontoret, i stede for å lage sånnet sirkus. Flaut 

Anonymkode: 4a83f...32f

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (På 4.8.2025 den 12.05):

Hvorfor legger dere skyld på TS dere som sier at det som skjer går utover barna? Det er jo pappaen som lar dette gå utover barna.

Her burde ts vært the bigger person og håndtert det på en voksen måte 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her burde ts vært the bigger person og håndtert det på en voksen måte 

Den metoden har TS allerede prøvd i årevis uten resultat. Når man dealer med narsisster så funker det ikke å møte dem på normal og voksen måte.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Begriper ikke at folk skylder på mor her. Det er jo helt hinsides.

Anonymkode: e7f6b...e86

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 11.28):

Vi har 50/50 og delt bosted. Må legge til at vi også deler 50/50 på barnetrygd. Jeg har betalt for 100% av klær og utstyr til barna frem til nå, barnefar nekter å betale, og det er faktisk en del penger når man har barn som vokser og sliter ut tøy, slik at det må byttes ut ofte. I tillegg til at dette er dyrt for meg, så er det utrolig irriterende fordi barnefar ikke leverer tilbake tøy, ting blir liggende hos han eller han leverer ungene i uvaska tøy. Vi har en samværsavtale der barna bytter hjem hver fredag.

Jeg var veldig sleip nå. Barna var hos meg forrige uke, da hadde de også fri fra skole og barnehage. Slu som jeg var sa jeg i begynnelsen at jeg måtte få alt av tøy til barna fordi jeg skulle vaske og ordne det slik at det var klart til barna skulle i skole og barnehage. Da tøyet var hos meg sendte jeg han sms med påfølgende Vipps krav, der jeg sa tydelig at han enten måtte betale halvparten eller kjøpe sitt eget tøy til barna. At jeg ikke kommer til å dele, så lenge jeg betalte for absolutt alt. Dette må være klart til mandag denne uken, og han hadde god tid til å skaffe barna tøy. Han reagerte med å bli sur og sa at jeg ikke hadde lov til å gjøre dette. Tøyet er jo barnas og ikke mitt, som er hans faste argument for å slippe unna å betale for barnas klær. Fredag forrige uke leverte jeg barna hjemme hos han, ikledd det de gikk i og sandaler. For å unngå konflikter, han er dessverre typen som klikker med barna tilstede,  hadde barna med seg sin faste bag, som de bruker hver gang de drar til han. Han sa ingenting fordi han antok at det skulle ligger klær og sko oppi bagen, som vanlig. Men oppi der hadde jeg bare kosedyr og leker :lur: 

Han ble dritsur, da han skjønte at bagen ikke inneholdt klær og utstyr til barna som vanlig. Og jeg fikk flere telefoner av han, som jeg selvsagt ikke tok. Han sendte da melding og skrev at han skulle ta dette med FVK og mente jeg drev med barnemishandling, samværssabotasje og whatnot. Jeg sa tydelig ifra at jeg så frem til et møte og har selvsagt dokumentert alle kjøp med kvittering. Også tatt screenshot av de mange meldingene jeg har sendt om at han enten må betale halvparten eller kjøpe inn egne klær til sine egne barn. Dette har jeg gjort over en månad nå, uten at han gadd å betale. Så jeg har ingenting å frykte. 

Barnehagen har ringt og sagt at barnet mangler  både regntøy og klesskift. Jeg har bedt dem ta kontakt med far fordi det er hans uke. Henviste til tidligere e-post der jeg skrev at far og jeg er skilt, og har en fast avtale om annenhver uke, og at de som ta kontakt med riktig hjem. 

Nå ser jeg at det begynner å bli overskyet og er redd for regnet. Vet ikke hva jeg skal føle nå, og er redd den dårlige samvittigheten tar meg og at jeg løper inn med regntøyet til yngste. Men samtidig er jeg dritsur og lei av at barnefar bruker skitne triks for å sno seg unna alt av kleskjøp.

Hva hadde du gjort? 

Enten må du bli overkjørt og fattig, eller så må du fortsette å stå på ditt nå. Barnehagen må få se hvem som bidrar med tøy og ikke. Du gjør alle en bjørnetjeneste ved å levere tøy i hans uke ved den avtalen dere har. 

Var igjennom dette selv.

Anonymkode: aefb3...203

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 13.36):

At fyren gidder mener du. Han klarer ikke sørge for at ungene har, han klarer ikke handle eller fikse en så enkel ting. Så ts har vært snill allerede og ordnet alt, det eneste han trenger å gjøre er å vipse halvparten. Da kan ting fortsette som før. 

Det er ikke en god løsning at far får halve barnetrygda når han ikke bruker den på barna. 

Anonymkode: aefb3...203

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...