Gå til innhold

Pågående konflikt med barnefar om klær og utstyr

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal likevel ikke la det gå utover barna ! Da må du finne andre måter å gjøre det på 

Anonymkode: 69103...1d9

Barna overlever HELT FINT å måtte ha inne-dag i barnehagen en dag eller to, eventuelt låne regntøy av barnehagen (de fleste barnehager har litt ekstra tøy til utlån liggende), mens far får fingern ut og skaffer klær til dem. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Myml1 skrev (10 minutter siden):

Stå på ditt. Han vil nokk hoste opp regntøy til i morgen. Om ikke er det jo barnevernssak

Barnevernssak kan det fint bli uansett siden mor ikke leverer klær og barna står i bhg/skole uten 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo selvsagt gjør hun det, barna blir skadelidende fordi mor er forbanna på far 

Nei, barna blir skadelidende fordi far er forbanna på mor, eventuelt fordi far er en gnier, men det er fremdeles FAR som gjør det.

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal mor ellers få far på banen tenker dere?? Hvilken god løsning har dere?

Anonymkode: 4c317...546

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet
Beloved skrev (Akkurat nå):

Barna overlever HELT FINT å måtte ha inne-dag i barnehagen en dag eller to, eventuelt låne regntøy av barnehagen (de fleste barnehager har litt ekstra tøy til utlån liggende), mens far får fingern ut og skaffer klær til dem. 

Nei nå må du gi deg, barnehager har ikke ansatte som kan være inne med ett barn 🤦🏻‍♀️

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Beloved skrev (Akkurat nå):

Nei, barna blir skadelidende fordi far er forbanna på mor, eventuelt fordi far er en gnier, men det er fremdeles FAR som gjør det.

Barna blir skadelidende fordi foreldrene ikke klarer å være enige , far betaler ikke og mor blir sur!

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jada, bare la det gå utover de stakkars barna! Herregud! 

Forstår at det ikke er greit at du betaler alt av klær, men la for guds skyld ikke barna lide for dette. Hadde skammet meg herfra til månen, hvis jeg hadde laget konflikt som nådde skole eller barnehage i tillegg til å ødelegge ungene mine! 

Her har min mann betalt alt av klær, utstyr og leker til sine 2 barn fra før, fordi eksen "ikke hadde råd"... Barna bodde mest hos oss, og vi fikk heller ikke barnetrygd. Grådig irriterende og dyrt, men mannen svelget det, slik at barna ikke skulle lide! 

Anonymkode: 60458...523

Ikke barnetrygd, men barnebidrag.... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal stå i det. Ikke gi etter. Han må åpenbart tvinges til å komme på banen. 

Anonymkode: 3a9b0...046

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (15 minutter siden):

Hvorfor legger dere skyld på TS dere som sier at det som skjer går utover barna? Det er jo pappaen som lar dette gå utover barna.

Legger ikke skylden på TS, men å handle slik TS gjør i dette tilfellet, går DIREKTE utover barna! Slik handling, kan ødelegge mye for barna på sikt! 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har foreslått det du skriver over, om barnetrygd og felles konto til innkjøp av tøy. Men han nekter. Han påstår at han disponerer sin del av barnetrygden selv og det har jeg ingenting med. Ble faktisk sur da jeg nevnte det. 

Helt enig i at samarbeidet vårt er veldig dårlig til å ha 50/50. Men barnefar insisterer og får gjennomslag for det fra FVK. Det har også vært slik tidligere at barnefar hadde ungene mye mindre enn avtalt, altså 30-40% når avtalen var 50/50. Men det fikk jeg heldigvis raskt slutt på da jeg krevde etterbetaling av barnebidrag for utestående samvær. 

Anonymkode: f46a6...a4c

Da ville jeg kontaktet fvk igjen og sagt 50/50 ikke går når han ikke kan kjøpe inn det barna trenger, alternativt må du få hvertfall all barenetrygden som kan brukes på klær og utstyr 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei mor også ! Hun har klær men nekter å levere 

Butikken har også klær

• Liker 17
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barnevernssak kan det fint bli uansett siden mor ikke leverer klær og barna står i bhg/skole uten 

I fars uke må jo han fikse det. Hun sørger jo for klær i sine uker. 

Anonymkode: c22cb...52e

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da ville jeg kontaktet fvk igjen og sagt 50/50 ikke går når han ikke kan kjøpe inn det barna trenger, alternativt må du få hvertfall all barenetrygden som kan brukes på klær og utstyr 

Jeg har faktisk gjort det 😅 Men FVK støtter fremdeles far fullt ut i å beholde 50/50. Og han har lovfestet rett til å få 50 % av barnetrygden.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei barna blir skadelidende fordi far er gjerrig og ikke vil bruke penger på klær til barna

• Liker 14
  • Nyttig 19
AnonymBruker
Skrevet

Men hva skjer egentlig i praksis når barna ikke har egnet tøy til å kunne delta i aktivitetene i barnehagen? Vil far bli ringt og bedt om å hente barna dersom han ikke kommer med regntøy? Eller tar barnehagen med barna ut på tross av at de blir søkkblaute?

Håper virkelig det blir behandlet på lik linje med som når barna er i for dårlig form til å delta. At han blir bedt om å hente. For han har i hvert fall ikke tilrettelagt for at barna skal kunne delta i barnehagehverdagen når han ikke sender med egnet tøy.

Anonymkode: 68094...7d4

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stå på ditt! Det er bedre at det blir litt ubehagelig én gang, enn at du skal gå og irritere deg over dette i lang tid fremover. Han må vite hvor grensene dine går. Jeg jobber i skolen og ser slike situasjoner ofte. Det er tydelig hvem av foreldrene som har struktur og ansvar, og hvem som ikke har det. Barna har best av at voksne tar tydelige valg

Anonymkode: cdf79...0ae

• Liker 19
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hadde skammet meg herfra til månen, hvis jeg hadde laget konflikt som nådde skole eller

Du mener at det er TS som har laget denne konflikten og ikke eksen hennes? Du mener altså at det er den som setter ned foten når andre opptrer urimelig som skaper konflikter og ikke de som opptrer urimelig?

Anonymkode: 94c96...451

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har foreslått det du skriver over, om barnetrygd og felles konto til innkjøp av tøy. Men han nekter. Han påstår at han disponerer sin del av barnetrygden selv og det har jeg ingenting med. Ble faktisk sur da jeg nevnte det. 

Helt enig i at samarbeidet vårt er veldig dårlig til å ha 50/50. Men barnefar insisterer og får gjennomslag for det fra FVK. Det har også vært slik tidligere at barnefar hadde ungene mye mindre enn avtalt, altså 30-40% når avtalen var 50/50. Men det fikk jeg heldigvis raskt slutt på da jeg krevde etterbetaling av barnebidrag for utestående samvær. 

Det virker jo på en måte som at du er mer opptatt av å vinne over barnefar enn å ta vare på ungene dine. Hvis han ikke kjøper inn klær denne uken og lar dem gå i samme klær + sandaler hele uken, så er han jo helt åpenbart ikke i stand til å gi dem skikkelig omsorg. De fleste foreldre ville da vært lykkelige om den inkompetente parten nøyet seg med 30-40 prosent samvær, men du "fikk heldigvis raskt slutt på det". Barnas beste virker ikke som at det er i fokus her. Drit i barnefar og gi dem det beste livet du klarer, er mitt råd. Irriterende med en kjip snylter av en eks, men det skal ikke gå ut over ungene dine.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, barna blir skadelidende fordi far ikke har ordnet med klær.

Anonymkode: 94c96...451

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

💪flott, stå på ditt, her er det KUN far som lager problemer. 

• Liker 6
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...