Gjest guest :-) Skrevet 24. mars 2006 #1 Skrevet 24. mars 2006 En arbeidstaker har vært på tjenestereise. Når han skal skrive reiseregningen mangler han kvittering på 110,- for diverse materiell. Kan han får refundert dette beløpet? Håper noen her som er kanskje utdannet i lønn- / regnskap som kunne svare på dette :-)
Gjest Kaffegjesten Skrevet 24. mars 2006 #2 Skrevet 24. mars 2006 Trenger ikke å være utdannet innen regnskap for å svare på dette. Du kan kikke her og § 8 for å få greie på det meste. Du kan jo kalle det bompenger eller parkering og så lage en kvittering for det. Er sjefen/regnskapskontoret i det gode hjørnet gir de arbeidstakeren dette rådet også. Har aldri vært borti noen arbeidsgiver som ikke har utbetalt et så lavt beløp når jeg eller andre som har reist på firmaets regning og manglet kvittering. Noen ganger har også jeg manglet kvittering og da har det hent at det er blitt avskrevet av meg selv som tap. Synd, men sant. Men ikke for det - kr 110 blir du vel ikke fattig av å tape hvis du har tabbet deg ut å mangle kvittering. For reiser er kvitteringer akkurat det samme som kontanter og bør oppbevares deretter.
Gjest Hufsa Skrevet 24. mars 2006 #3 Skrevet 24. mars 2006 Vi utbetaler bom/parkering etc inntil 150,- uten kvittering
Gjest guest :-) Skrevet 24. mars 2006 #4 Skrevet 24. mars 2006 Takk for svar til dere to :-) Visste jo om bompenger og parkeringsavgift. men var litt usikker på "Div materiell" Får svare på oppgaven slik (bom osv) :-)
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #5 Skrevet 24. mars 2006 En arbeidstaker har vært på tjenestereise. Når han skal skrive reiseregningen mangler han kvittering på 110,- for diverse materiell. Kan han får refundert dette beløpet? Håper noen her som er kanskje utdannet i lønn- / regnskap som kunne svare på dette :-) ← Nå reiser jeg mye, og sender inn mye reiseregninger. taxi,mat,buss osv. Må legge ved kvittering. Skulle jeg køpt noe og ikke ha kvittering, så ville jeg ikke fått det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå