Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen opplevd brune blødninger under graviditeten (før uke 6) som ikke var spontanabort? Jeg opplever det nå og lurer på om det kan gå bra likevel. Jeg har opplevd SA flere ganger og da har det alltid vært en kraftig blødning med mer rødt, friskt blod. 

Anonymkode: 17af1...f7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen opplevd brune blødninger under graviditeten (før uke 6) som ikke var spontanabort? Jeg opplever det nå og lurer på om det kan gå bra likevel. Jeg har opplevd SA flere ganger og da har det alltid vært en kraftig blødning med mer rødt, friskt blod. 

Hatt det i alle mine graviditeter. Helt normalt. 1 av 4 kvinner opplever småblødninger iløpet av de første 12 ukene uten at det har noe betydning. Brunt blod indikerer gammelt blod og ikke pågående fersk blødning. 

Anonymkode: 0fb90...a1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hatt det i alle mine graviditeter. Helt normalt. 1 av 4 kvinner opplever småblødninger iløpet av de første 12 ukene uten at det har noe betydning. Brunt blod indikerer gammelt blod og ikke pågående fersk blødning. 

Takk for svar. Hadde du det over flere dager og var det nok til at du måtte bruke bind e.l? Kjente du noe i magen da det pågikk? 

Skrevet

Ja. Blødde fra et sår i livmorhalsen med nummer 2. 

Men har også opplevd SA hvor jeg bare blødde brunt i lang tid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Hadde du det over flere dager og var det nok til at du måtte bruke bind e.l? Kjente du noe i magen da det pågikk? 

Blødde/spottet nesten daglig i mange uker. Kjente murrringer som også er helt normalt fordi livmoren strekker seg og endrer seg. Brukte bind fordi det var mest hygienisk, men kunne nok klart meg uten.

Ved SA var smertene noe helt annet og blødningene større. Var ingen tvil om hva som skjedde. 

AnonymBruker
Skrevet

Spottet i 2 dager rundt uke 4. Ikke opplevd det tidligere så var sikker på at det gikk galt. Ingen smerter. 

Anonymkode: 6bd90...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blødd masse i første trimester i begge mine graviditeter som har blitt til friske barn. Blødde alle tenkelige farger og teksturer + hadde mensmurringer. Det virker veldig vanlig. Så ingen grunn til å miste håpet før du har vært på UL.

Anonymkode: 78f1c...cc1

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en dag i uke 6 hvor det kom litt brunt blod på papiret. Ikke nok til å trenge bind. Det var tvillinger, og det er visst vanligere å blø litt da.

Anonymkode: bb074...8f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har blødd masse i første trimester i begge mine graviditeter som har blitt til friske barn. Blødde alle tenkelige farger og teksturer + hadde mensmurringer. Det virker veldig vanlig. Så ingen grunn til å miste håpet før du har vært på UL.

Anonymkode: 78f1c...cc1

Takk for svar! Uff, har vel egentlig ikke sånn veldig mye håp, for jeg hadde en hel dag med smerter etterfulgt av blødning som har vart i 3 dager nå. Men har ikke helt gitt opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...