AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Har akkurat startet opp med Adjuvans og lurer litt på hva jeg kan forvente over tid. Jeg har mindre matlyst mens medisinen er i kroppen, men så fort den går ut kommer alle cravings tilbake. Vil gjerne høre andres erfaringer. Anonymkode: 2241a...b66 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Har akkurat startet opp med Adjuvans og lurer litt på hva jeg kan forvente over tid. Jeg har mindre matlyst mens medisinen er i kroppen, men så fort den går ut kommer alle cravings tilbake. Vil gjerne høre andres erfaringer. Anonymkode: 2241a...b66 Viktig å spise. Anonymkode: 61527...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Mindre matlyst når medisinen virker. Fungerer best for meg å spise litt hver 3-4 time for å ha energi til tiden medisinen ikke virker. For da blir jeg «sliten», litt ekstra energitap på en måte. Trenger all energi jeg kan få til da. Anonymkode: a5eaa...553 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august Jeg gikk ned en del på den. Spiste som vanlig, men var som om kroppen slapp stressfettet jeg hadde fra før. Anonymkode: fa892...e42
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august Jeg har ikke endret vekt. Men jeg følger med på hva jeg spiser, og øker inntak på kvelden dersom jeg ikke har spist nok på dagen. Anonymkode: e56b6...b29
AnonymBruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Jeg måtte redusere dosen fordi jeg gikk ned for mye på kort tid. Fikk beskjed om at det var ganske vanlig da. Var på 60 mg og gikk ned 18 kg på 3 mnd, nå er jeg på 40 mg og vekten har forsåvidt holdt seg stabil . Anonymkode: 6a12e...830
AnonymBruker Skrevet 7. august #7 Skrevet 7. august Det er veldig vanlig å få redusert matlyst med ADHD-medisiner. Men i tillegg til problemet med for høy vektnedgang. Så er problemet at at ADHD-medisinene trenger blodsukker for å virke ordentlig. Om du ikke spiser så får du også redusert effekt av medisinene. Man bør derfor spise en god frokost rundt samtidig som man tar medisinene. Det tar tid før medisinene virker og man vil ha matlysten før medisinene begynner å virke. Med god frokost så mener jeg at man spiser nok og at man spiser mat som gir stabilt blodsukker. Fiber, fett og protein er lurt å ha i frokosten. I tillegg bør man tvinge seg selv til å spise lunsj. Også her fokuser på mat som gir stabilt blodsukker. I tillegg bør du finne noe mat du faktisk liker å spise siden det selvsagt gjør det lettere å få spist. Se om det fører til at medisinene dine virker bedre og lengre. I tillegg se om det også fører til at sulten ikke blir like stor når medisinene går ut av kroppen. Det er ikke rart man er sulten om man ikke har spist på lenge. Anonymkode: 5f864...b72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå