Gå til innhold

Jerntabletter som har stått i 30 graders varme under hetebølgen, kan de spises nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må begynne å ta jerntabletter igjen. Jeg har en pakke liggende, men de har stått veldig varmt i fjorten dager (hetebølgen som var). Kan jeg likevel bruke dem, eller er det best å kjøpe nye?

Anonymkode: e2463...710

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg må begynne å ta jerntabletter igjen. Jeg har en pakke liggende, men de har stått veldig varmt i fjorten dager (hetebølgen som var). Kan jeg likevel bruke dem, eller er det best å kjøpe nye?

Hvis det er vanlig tabletter og ikke slike 💊 går det bra.  

Anonymkode: 18d0f...462

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ooops, de er faktisk 💊

Det er Niferex:

Niferex Enterokapsel 100mg 50STK | Boots Apotek

Tusen takk for svar! 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Spør på apoteket

Anonymkode: 3e178...9d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hvordan butikker og apotek gjør dette for når vi har hatt denne varmen så har jeg vært inne i flere butikker som har vært varmere enn på utsiden, tenker ikke de går å kaster det de har som ikke skal oppbevares varmere enn 25 grader.

Anonymkode: da3e7...742

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva gjør man i varmere deler av verden? Man hiver jo ikke medisin bare fordi det har vært litt varmt et par dager...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er det med 💊 som gjør at de ikke kan oppbevares i romtemperatur?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 10.01):

Tror ikke de mister all effekt selvom vi har hatt hetebølge ett par uker. Jeg tar selvom de ikke er oppbevart riktig en periode. Er sløseri å kaste tenker jeg. Ser de du viser til tåler opptil 25 grader så da er det nok litt å gå på, de sikrer seg jo alltid mer en man trenger.

Anonymkode: ceb3a...5af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lurer litt på hvordan butikker og apotek gjør dette for når vi har hatt denne varmen så har jeg vært inne i flere butikker som har vært varmere enn på utsiden, tenker ikke de går å kaster det de har som ikke skal oppbevares varmere enn 25 grader.

Ts her: ja, det er virkelig et godt spørsmål!!

AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (11 timer siden):

Hva gjør man i varmere deler av verden? Man hiver jo ikke medisin bare fordi det har vært litt varmt et par dager...

Ts her: supert spørsmål fra deg også! 👍

Håper noen kan svare på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt på denne i håp om at noen som vet hvordan apotek og slikt gjør det i varmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...