Gå til innhold

Å møte sin biologiske far.

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Min datter skal treffe sin biologiske far for første gang på 8 år. (Hun var litt over ett år da de sist så hverandre)

Har noen noe tips til hva de (vi) kan finne på sammen? (De skal ikke være alene sammen)Han skal se henne ri på fredagen, men jeg er liksom litt tom for ideer angående lørdagen.

Biologisk far er ikke fra Norge, og har muligens lyst på en form for sight seeing. Lar det seg kombinere med "bli-kjent-med-datter" ? :klø:

Noen som har noen flotte steder å anbefale? (Vi bor i Oslo.)

(Og, jo jeg har spurt min datter hva hun har lyst til, og det eneste hun kom med var kino. Synes kanskje ikke det var den beste aktiviteten for å bli kjent med sin far på.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Så fint du vil legge alt til rette for at det skal bli en fin dag. :)

Det som slår meg er å starte med en aktivitet som er morsom, men som ikke krever noe av dem. Hadde vært så mye enklere om Tusenfryd hadde vært åpent, men tro om det finnes noe i den gata. Da kunne de ha spunnet videre på det de gjorde der.

Egentlig så er ikke kino noe dumt alternativ heller, for da har de noe felles å snakke om etterpå.

Tror uansett det vil være lurt å legge inn en eller annen form for aktivitet som de begge deltar på. :)

Gjest Gjest
Skrevet

dyrehage,dyrebutikk,grille ute,sykle sammen,svømme,museum

Gjest Gjesta
Skrevet

Xavers, du er bare super som gjør dette :):klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Hva med de bussene/togene for turister? Vet ikke om de går på vinteren jeg, men da fårman jo både noe for pappa og jenta?

Gjest gjesta
Skrevet

Takk for tips....

Kom gjerne med flere! :)

(Dyrehage er ikke i nærheten her, dyrebutikk er hun i svært ofte, og det spørs om hun vil på shopping med faren sin. Hun er ikke helt i shopping alder enda.)

Gjest gjesta
Skrevet
Reptilparken?

Det var ikke dumt.....

Det skal noteres! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Holmenkollen - er hun åtte tror jeg at hun orker å klatre trappene til toppen.

Også tror jeg det fremdeles er en simulatormaskin på utsiden.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syntes Tryvannstårnet, Frammuseet, Kon Tiki museet og Teknisk museum var gøy i den alderen.

Er jo mye artige masker og parykker man kan prøve på Standard også, og fnise masse.

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke kjent i Oslo, å vet derfor ikke hva som er av tilbud der.

Men et kinobesøk - barnekino begynner gjerne litt tidlig - er kanskje ikke så dumt. Da får de som en her tidligere sa noe å snakke om. Men det gjør de nok om pappan også skal være med å se datteren ri :)

Ellers er dette en interresant tråd da jeg har ei datter på 9 år. Bio-pappa har aldri vært intressert i datteren tidligere. Han har valgt å holde seg unna, å jeg har godtatt det siden jeg ikke ser noen hensikt i å "presse" han til samvær.

I sommer ringte jeg bio-pappa siden datteren min skulle ha pass. Han stilte villig opp på å underskrive papirene som krevde hans underskrift. Jeg fikk fortalt han at uansett hvilke valg han hadde tatt så har han ei vidunderlig datter. Jeg fortalte endel om henne, alt fra skolegang, interresser og helsetilstand. Men la ikke noe press på han. Jeg sa bare at han måtte bare si ifra så kunne vi ordne et møte med far og datter.

Til jul ringte bio-pappa meg for første gang på 8 år å ville ha adressen vår siden han skulle sende julekort til datteren vår. Hun har aldri tidligere fått noe oppmerksomhet fra han hverken til jul eller bursdag.

Julekortet kom, og julegave sammen med det :klappe:

Jeg hjalp henne å skrive et takkebrev å tenkte at han kanskje ville føle det mer "virkelig" når han fikk brev fra datteren.

I februar når datteren min hadde bursdag så kom det jammen en pakke da å :klappe: Jeg er ikke så opptatt av at det hele tiden skal være ting, men synes mer om at han viser datteren oppmerksomhet.

Jeg har spurt datteren min om hun har lyst til å møte pappan sin, noe hun har lyst, men samtidig syns hun det er litt ekkelt siden hun ikke kjenner han. Jeg har forklart at hvis vi arrangerer et møte så skal jeg være der sammen med henne hele tiden, å at det ikke er snakk om ev. noe samværsordning på en lang stund.

Nå var det ikke meningen at jeg skulle ta oppmerksomheten bort fra din tråd, men ditt tema kan også bli veldig aktuellt for min datter og meg også gsnske snart.

Jeg håper ihvertfall dere får en hyggelig dag sammen, og da spesiellt din datter :)

Skrevet

Finnes det ikke barnekunstmuseum eller noe sånt i Oslo? Hva med teknisk museum. De har vel en avdeling som er fin for barn i kjelleren.

Gjest Lompa i.i.
Skrevet

Jeg må si meg enig med Evelina her; du er flott som gjør dette, Xavia.

Vet ikke om jeg hadde klart å være så storsinnet selv, at jeg prøvde å legge ting best mulig til rette for å hjelpe ham når han hadde vært fraværende så lenge.

R E S P E C T!!! :klappe:

Skrevet

Kunne Teknisk Museum (der man kan prøve/føle/bygge alt mulig) være noe? Eller en skøytebane?

Piglet

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg må si meg enig med Evelina her; du er flott som gjør dette, Xavia.

Vet ikke om jeg hadde klart å være så storsinnet selv, at jeg prøvde å legge ting best mulig til rette for å hjelpe ham når han hadde vært fraværende så lenge.

R E S P E C T!!! :klappe:

Hvorfor er det noen som ikke kan holde seg til tema, å alltid må finne noe negativt å pirke på.

Trådstarter sier at far ikke er fra Norge, å det kan være mange ting som skyldes at besøk har vært vanskelig å få istand.

De fleste foreldre vil vel glemme seg selv i en sånn situasjon, å være så glad på barnets vegne at de legger forholdene til rette så gødt det lar seg gjøre.

Skrevet
Hvorfor er det noen som ikke kan holde seg til tema, å alltid må finne noe negativt å pirke på.

Trådstarter sier at far ikke er fra Norge, å det kan være mange ting som skyldes at besøk har vært vanskelig å få istand.

De fleste foreldre vil vel glemme seg selv i en sånn situasjon, å være så glad på barnets vegne at de legger forholdene til rette så gødt det lar seg gjøre.

Den forstod jeg ikke helt... Hva var den negative pirkingen???

Er ikke kjent i Oslo, så jeg vet ikke hva jeg skal foreslå.

Men jeg syntes museum og slikt hørtes ut som en god ide :)

Håper datteren din får en hyggelig dag :)

Gjest Ester
Skrevet

Støtter Teknisk museum, jeg. Der kan man gjøre ting sammen, ikke bare gå og se på ting. Snakker faren norsk, eller må du oversette?

Gjest Gjest
Skrevet

Den forstod jeg ikke helt...  Hva var den negative pirkingen???

Er ikke kjent i Oslo, så jeg vet ikke hva jeg skal foreslå.

Men jeg syntes museum og slikt hørtes ut som en god ide :)

Håper datteren din får en hyggelig dag :)

Det som er med fet tekst er pirking. Etter min menig.

Gjest Gjest
Skrevet

Det må da bare være hyggelig å møte sin biologiske far :klappe::)

Gjest Gjesta
Skrevet
Det må da bare være hyggelig å møte sin biologiske far  :klappe:  :)

:hoho:

Hadde du kuttet ut ordet BARE skulle jeg ikke sagt noe. Men du kan da ikke påstå at det i alle sammenhenger ville være udelit hyggelig å møte sin biologiske far??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...