AnonymBruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Jeg bruker Differin fast hver kveld, og bruker en fet nattkrem over. Men når jeg skal sminke meg dagen etterpå er huden skikkelig flassete og sminken legger seg så stygt. Under sminken bruker jeg niacinamid serum, dagkrem/ solkrem og primer. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan unngå at huden flasser? Anonymkode: af6e2...cad
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Å bruke retinoid hver kveld kan være for mye for huden din. Ville først prøvd å gå ned til hver tredje/annen hver dag i noen uker og sett om dette hjalp. Jeg bruker tretinoin hver tredje dag (cordes vas) og den fungerer bra. Anonymkode: 9e7be...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Flassing er helt normalt. Det er huden som fornyer seg. Anonymkode: e58ee...633 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august Prøve å bruke laver styrke eller annenhver dag, men mange har ei fase der sminke ikke setter seg pga retinol. Det går som regel over om du holder du. Anonymkode: 5c785...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august Retinol bør jo helst ikke brukes i sommerhalvåret. Hudlaget ditt blir tynnere, du blir mer følsom som UV-stråler og du kan få pigmentflekker og risikerer tidligere aldring av huden. Regner med er akkurat disse tingene du ønsker å unngå. Jeg fikk klar beskjed om å kun bruke 1-2 ganger og kun høst/vinter da jeg brukte dette ifm et hudpleieprogram hos klinikk. Jeg bruke maks 2 gr. pr uke og flasset også. Og det er normalt å flasse, så å bruke hver dag er altfor mye. Du bør vente til høsten Anonymkode: 5f8fa...5b2 1
Roci Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Som flere nevner, så er det vanlig at huden kan flasse noe når man starter på sterke retinoider som tretinoin eller adapalene (Differin). Du skriver ikke noe om hvor lang tilvenningsperiode du har hatt, men det kan hende at det er for mye for huden din å bruke produktet hver kveld, så her er jeg enig med AB ....ce2 at du kan forsøke å redusere til annen hver kveld og se om det hjelper. AB...5b2 har også et poeng i at det vanligvis ikke anbefales å bruke retinoider om sommeren, fordi huden blir mer solømfintlig, så du kan vurdere å utsette behandlingen til høsten. Du bør også bytte ut den fete kremen med noe mer fuktighetsgivende. En fet krem kombinert med retinoider kan fungere som "slugging", dvs. at den "kapsler inn" Differinen, noe som kan bidra til å gjøre den mer hudirriterende. En veldig god krem som gir masse fukt og styrker huden, er Biotherm Aquasource Hydra Barrier Cream. Et bra og mye rimeligere alternativ, er Q + A Ceramide Face Cream. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Jeg bruker differin ca 3 til 4 dager i uken. Jeg bruker sandwich metoden når jeg bruker differin. For å få vekk flass bruker jeg beauty of joseon apricot Peeling Gel. Den er veldig mild og min sensetive hud tåler den. Viss jeg flasser mye så tar jeg en til 2 dager ekstra pause før neste påføring. Retinol er et maraton og ikke en sprint. Jeg bruker svært mild rens og bruker knapt sminke. Synes huden er så fin etter differin bruk at sminke blir overflødig. (Kun litt pudder og øye sminke) Anonymkode: 99072...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august Ville legge til at dagene uten differin tyr jeg ofte til slugging og bruker også ofte fukt maske. Enten collagen sheet mask eller rice mask på krukke. Anonymkode: 99072...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Takk for svar. Jeg har brukt den i 4 mnd nå. Startet forsiktig med 2 ganger i uka med gradvis økning. Til å begynne med brukte jeg også sandwich metoden for å begrense irritasjon. Jeg har fått beskjed om å bruke den fast daglig for full effekt, også i sommerhalvåret. Men da vasker jeg den av på morgenen og har alltid på solkrem. Flassing er jo helt normalt ved bruk av retinol, men jeg lurer på om det er noen måte å unngå dette helt på. Skal forsøke en fuktighetsgivende krem i stedet for fet. HI Anonymkode: af6e2...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå