AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Hei, Trodde ALDRI jeg skulle gå til det skrittet å be om medisinsk hjelp til å gå ned i vekt, men etter over 30 år med KONSTANT tenking på slanking og mat, så valgte jeg gå til det skrittet. Jeg er 48 år, 164 høy og 85 kg. Jeg trener jevnt og trutt (vært aktiv i 40 år) og VET hva som skal til for å ha en livsstil for å forebygge overvekt. Problemet er at matstøyen tar kontroll, jeg er konstant sulten og tenker på mat 24/7. Det er det siste jeg tenker på før jeg legger meg og første jeg tenker på når jeg står opp. Våkner jeg på nettene, så er kropp og slanking det jeg tenker på. Wegovy for meg blir et hjelpemiddel for å klare å opprettholde livsstilsendringen litt mer enn 3-4 dager, og slippe begynne «slanke meg hver mandag» og jobbe målrettet slik at jeg får best mulig utgpkt med å etablere gode vaner uten å bli forstyrret av matstøy ! Satte første stikket mitt forrige onsdag. Laveste dose. Vet ikke om jeg merker virkning eller ikke, men opplever fortsatt matstøy og «cravings». Alt er på en måte som før… Har lest litt rundt på nettet hvor mange synes å ha effekt umiddelbart etter første stikket. Blir jo bekymret om kanskje ikke denne medisinen er noe for meg, men her kommer vel tolmodigheten inn. Siden jeg ikke merker noe har jeg heller ingen bivirkninger. For meg er medisinen viktigst for å få «ro» i hodet til å endre vaner som ser gir meg resultater. Jeg har ikke tall på de gangene jeg starter dagen «etter boka», for så at lasset velves på kvelden med sjokolade og snacks. Har hatt online pt, så matplaner med riktig kost har jeg i bøttevis, men matstøyen overtar helt og gjør meg både ukonsentrert og urolig. Noen som kjenner seg igjen i min historie og har erfaringer å dele? Skal sette mitt andre stikk onsdag. Andre som var «bekymret» i starten for om dette var noe for deg? Medisinen er såpass dyr at har den ingen effekt, så får jeg bare jobbe videre med matstøyen i bakgrunnen… Anonymkode: 198e2...adf 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Noen trenger mer tid før de merker skikkelig effekt, så vær tålmodig. For noen er mounjaro et bedre valg, da den angivelig er enda mer effektiv, men også dyrere - så det blir en vurderingssak. Medisinen kan være et utrolig godt hjelpemiddel for mange, noe av det beste jeg har gjort for egen helse. Lykke til! Anonymkode: 43123...028 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden 0,25 er kun tilvenningsdose og ikke en effektiv dose. Gi det litt tid og se hvordan det er om litt 😊 Anonymkode: 2d559...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå