exictence Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Er det vanlig å ha mobildataen sin til både tv og pc, eller betaler du for mobil og så kommer tv utenom? Jeg betaler 349 for fri data på mobilen som jeg også bruker på tv og pc. Hva betaler du?
TBL12 Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august exictence skrev (1 time siden): Er det vanlig å ha mobildataen sin til både tv og pc, eller betaler du for mobil og så kommer tv utenom? Jeg betaler 349 for fri data på mobilen som jeg også bruker på tv og pc. Hva betaler du? I følge bytt.no ligger fri data abonnement fra 249 til 799 kr pr mnd. https://www.bytt.no/mobilabonnement/fri-data Usikker på hva du tenker på ang. TV? Mange har internett via fiber som også benyttes til TV. TV kan også mottas via bakkenett, satellitt eller kabel TV.
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Vi har 5G bredbånd til husstanden(ingen fibermulighet her vi bor) med fri data som vi alle i huset bruker når vi er hjemme og er tilkoblet WIFI. Koster 800,- i måneden. Så har vi hver våre mobilabonnementer, men ingen har fri data, tror jeg. Selv har jeg et billig mobilabonnement med 5GB data i måneden, hvilket er over dobbelt så mye mobildata som jeg trenger. Anonymkode: 00103...d75
exictence Skrevet 4. august Forfatter #4 Skrevet 4. august TBL12 skrev (56 minutter siden): I følge bytt.no ligger fri data abonnement fra 249 til 799 kr pr mnd. https://www.bytt.no/mobilabonnement/fri-data Usikker på hva du tenker på ang. TV? Mange har internett via fiber som også benyttes til TV. TV kan også mottas via bakkenett, satellitt eller kabel TV. Jeg mente at jeg bare betaler 349 for mobildata som jeg også bruker til min smart tv. Altså ingen fiber eller bredbånd. Ingen ruter og Wifi. Mange betaler mobilabonnement og i tillegg for fiber og wi fi. Hva betaler du sammenlagt?
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august Det er ikke veldig vanlig bruke mobildata for tv. En del har mobilt bredbånd for fritidsboliger, og noen benytter det hjemme, men de fleste bruker enten vanlig tv-abonnent eller fast internett hjemme. Anonymkode: 420c0...77f
exictence Skrevet 4. august Forfatter #6 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke veldig vanlig bruke mobildata for tv. En del har mobilt bredbånd for fritidsboliger, og noen benytter det hjemme, men de fleste bruker enten vanlig tv-abonnent eller fast internett hjemme. Anonymkode: 420c0...77f Deter mitt inntrykk også. Så dvs at de fleste betaler for data på deres mobil, og i tillegg for data til deres hjem og tv ? Jeg hadde fiber før, men da alt opp, og ville ha det hele ut fra min mobildata i stedet.
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er ikke veldig vanlig bruke mobildata for tv. En del har mobilt bredbånd for fritidsboliger, og noen benytter det hjemme, men de fleste bruker enten vanlig tv-abonnent eller fast internett hjemme. Anonymkode: 420c0...77f Nuvel. Betaler 328,- her for 12 gb Ice abb med 1000gb i tillegg, med Ice frihet. Brukes til alt i hjemmet. Fimer, serier, gaming, nedlastinger osv. Anonymkode: a05b4...3aa
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august exictence skrev (57 minutter siden): Deter mitt inntrykk også. Så dvs at de fleste betaler for data på deres mobil, og i tillegg for data til deres hjem og tv ? Jeg hadde fiber før, men da alt opp, og ville ha det hele ut fra min mobildata i stedet. Det er mest vanlig å ha fiber eller annen fast linje hjemme, til internett og tv. De fleste borettslag og sameier har egne avtaler. Hva som lønner seg kommer an på hvilken dekning man har, hvor mange det er i husstanden, og hvordan man bruker nettet. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nuvel. Betaler 328,- her for 12 gb Ice abb med 1000gb i tillegg, med Ice frihet. Brukes til alt i hjemmet. Fimer, serier, gaming, nedlastinger osv. Anonymkode: a05b4...3aa Det er ikke veldig vanlig, selv om det selvsagt finnes flere husstander som velger kun bruke mobildata... Anonymkode: 420c0...77f
AnonymBruker Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er mest vanlig å ha fiber eller annen fast linje hjemme, til internett og tv. De fleste borettslag og sameier har egne avtaler. Hva som lønner seg kommer an på hvilken dekning man har, hvor mange det er i husstanden, og hvordan man bruker nettet. Det er ikke veldig vanlig, selv om det selvsagt finnes flere husstander som velger kun bruke mobildata... Anonymkode: 420c0...77f Hvor veldig vanlig det er, har ikke så mye å si her. Anonymkode: a05b4...3aa
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor veldig vanlig det er, har ikke så mye å si her. Anonymkode: a05b4...3aa Nå er jo spørsmålet til TS om det er vanlig... Og du siterer meg som sier det ikke er så vanlig... Så jo, hvor vanlig det er, er høyst relevant. Anonymkode: 420c0...77f
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nå er jo spørsmålet til TS om det er vanlig... Og du siterer meg som sier det ikke er så vanlig... Så jo, hvor vanlig det er, er høyst relevant. Anonymkode: 420c0...77f Det er altså vanlig. Anonymkode: a05b4...3aa
exictence Skrevet 4. august Forfatter #12 Skrevet 4. august (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er jo spørsmålet til TS om det er vanlig... Og du siterer meg som sier det ikke er så vanlig... Så jo, hvor vanlig det er, er høyst relevant. Anonymkode: 420c0...77f Nei, jeg spurte hva som er vanlig å betale AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nuvel. Betaler 328,- her for 12 gb Ice abb med 1000gb i tillegg, med Ice frihet. Brukes til alt i hjemmet. Fimer, serier, gaming, nedlastinger osv. Anonymkode: a05b4...3aa Det er den avtalen jeg og har, men betaler litt mer. Begynte med den avtalen for litt siden. Det virker som det er bra. Er du fornøyd? Endret 4. august av exictence
AnonymBruker Skrevet 4. august #13 Skrevet 4. august exictence skrev (Akkurat nå): Nei, jeg spurte hva som er vanlig å betale Det er den avtalen jeg og har, men betaler litt mer. Begynte med den avtalen for litt siden. Det virker som det er bra. Er du fornøyd? Er ekstremt fornøyd. Grunnen til at jeg betaler litt mindre enn deg, er nok pga at jeg har en årsavtale som gir 50,- i rabatt i mnd. Bruker det hjemne og har det med på hytta. Mer enn nok gb, har aldri tømt kvoten selv med heftig nedlasting av spill og masse serier høst og vinter. Anonymkode: a05b4...3aa
LeannahDL Skrevet 4. august #14 Skrevet 4. august Jeg vurderer å begynne med kun mobildata, men usikker på om det går siden jeg ikke har noe tv abb, men bruker cromecast når jeg skal se serie o.l. Pr nå så betaler jeg 678 for wifi i mnd, + 199 for 5gb på mobilen.
AnonymBruker Skrevet 4. august #15 Skrevet 4. august LeannahDL skrev (Akkurat nå): Jeg vurderer å begynne med kun mobildata, men usikker på om det går siden jeg ikke har noe tv abb, men bruker cromecast når jeg skal se serie o.l. Pr nå så betaler jeg 678 for wifi i mnd, + 199 for 5gb på mobilen. Funker veldig fint med mobilt bredbånd til dette. Jeg bruker det på 3 chromecasts, pc, mob, smarthøyttalere, robotstøvsuger og robotplenklipper. Bruker en mobil som modem og hotspot. Anonymkode: a05b4...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #17 Skrevet 4. august Sicktrip skrev (1 minutt siden): Har hatt ansattrabatt gjennom jobben, og betalt 249 for 100 GB. Kommer til å savne den, da denne "straks går ut" 100 GB er flott, men alt for lite (for meg) å ha som eneste hjemmenett. Og hyttenett. Anonymkode: a05b4...3aa
exictence Skrevet 4. august Forfatter #18 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er ekstremt fornøyd. Grunnen til at jeg betaler litt mindre enn deg, er nok pga at jeg har en årsavtale som gir 50,- i rabatt i mnd. Bruker det hjemne og har det med på hytta. Mer enn nok gb, har aldri tømt kvoten selv med heftig nedlasting av spill og masse serier høst og vinter. Anonymkode: a05b4...3aa Så fint
exictence Skrevet 4. august Forfatter #19 Skrevet 4. august LeannahDL skrev (17 minutter siden): Jeg vurderer å begynne med kun mobildata, men usikker på om det går siden jeg ikke har noe tv abb, men bruker cromecast når jeg skal se serie o.l. Pr nå så betaler jeg 678 for wifi i mnd, + 199 for 5gb på mobilen. Fungerer fint for meg og. Jeg bruker bare mobildata til å se tv med og alt mulig ellers. Tror det blir mer og mer vanlig med å bare bruke mobildata
AnonymBruker Skrevet 4. august #20 Skrevet 4. august exictence skrev (1 minutt siden): Så fint Ja, er veldig fornøyd. 1000GB knuser jo disse 100GB-småttisene ned i støvlene også. Rart ingen andre tar opp kampen her. Anonymkode: a05b4...3aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå