Gjest Skya Skrevet 24. mars 2006 #1 Skrevet 24. mars 2006 Tenkte å lage tacolefser m/kjøttfyll som jeg skal strø ost over og steke litt i ovnen. Men har null fantasi for hva mer som kan være godt å fylle de meg, bortsett fra mais... Hjelp?
Theka Skrevet 24. mars 2006 #2 Skrevet 24. mars 2006 Squash, løk, tomater... Mange gode grønnsaker som passer sammen. Bare pass på å ikke bruke alt for store biter.
Gjest vimse Skrevet 24. mars 2006 #3 Skrevet 24. mars 2006 Paprika, sopp, ananas, f.eks. Ellers er det veldig godt, synes jeg, å ha grønnsaker ved siden av den varme lefsen, sånn som asparges, vannkastanjer, ananas, hele sjampinjong osv.
Cilla Skrevet 25. mars 2006 #4 Skrevet 25. mars 2006 Jeg bruker ikke kjøttdeig, men kyllingfilet i strimler stekt med litt fajitas kryddermix. Fyller lefsene med kylling, papirka, løk sukkererter evt annet jeg har. Ruller sammen og har ost på toppen. I bunnen av formen heller jeg litt kremfløte og de blir så vanvittig gode.......
-Fisken- Skrevet 25. mars 2006 #5 Skrevet 25. mars 2006 Løk, champinjong, bønner, tomat, paprika, purre, sukkererter, squash også mais da
Majka Skrevet 26. mars 2006 #6 Skrevet 26. mars 2006 Echiladas er gratinerte lefser med fyll, og er en av mine yndlingsretter innen det mexicanske kjøkkenet! Her er en enkel oppskrift. Disse er kjempegode. Jeg pleier å tilsette litt bønner i sausen også. I noen butikker selger de bønnsetuing og enchiladassaus i samme hylle som taco. Ellers finner en mange oppskrifter på forskjellige enchiladavarianter på nett.
Gjest Sabia Skrevet 27. mars 2006 #7 Skrevet 27. mars 2006 Vi skjærer kyllingfilet i biter og steker de med burrito krydder (Det blir best syns vi). Så legger vi kylling, salsa, mais og litt revet ost inni tortillaene, ruller sammen, legger i ildfast form, og strør over ost. Serveres med vanlig taco tilbehør, som mere salsa, ost, salat, rømme, osv. Et must er å dryppe litt lime over, det er utrooolig godt! Gjerne skjære opp tacoen og dryppe rett på kjøttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå