AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Finnes det noen videoer som viser hvordan jeg trener en hårsår hund til pelsstell? Hvordan går jeg frem mot å ordne pels også godbit og å ordne osv ? Skal jeg si BRA med lys stemme som er overdrevet eller kun BRA. Er det samme fremgangsmåte som ved lydighet? Anonymkode: c8248...deb
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Hva slags pelsstell er det snakk om? Bare gre gjennom eller trimme/nappe pelsen? Tror ikke det finnes så mange videoer av hvordan man steller hårsåre hunder. Dersom hunden skal trimmes/nappes, så sørg for at pelsen er trimmemoden. Korte økter er det beste. Det er også fint å gjøre når hunden er sliten. Om det er en trimmepels, så ta få hår og nappe av gangen og bruk gjerne fingrene. Om du ikke er så erfaren selv, så få hjelp av noen som kan det. Har ofte sett hunder "late" som om at de er hårsåre når eier gjør det og når en som kan trimme pels gjør det, så går det helt fint og hunden står stille. Uansett, øvelse gjør mester. Du kan evt. Bruke slikkematte sånn at hunden er mer opptatt av den enn hva du gjør. Anonymkode: 584c2...745
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Søk opp husbandry, og lær inn start-stopp signal. Anonymkode: fe335...cc1
AnonymBruker Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august Begynn forsiktig, korte økter, flere ganger om dagen. Hvis det er børsting f.eks. så gi godbit når hunden lukter på børsten, og når du tar børsten opp mot kroppen uten å gre, osv... Tilbake til "basics" som man ville gjort med en valp. Anonymkode: 3b1db...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå