Beverly_Hills Skrevet 1. september #261 Skrevet 1. september Nei til all skatt! Betal kreftbehandlinga di sjæl 🤓
Selvsagt Skrevet 1. september #262 Skrevet 1. september thomH skrev (På 27.8.2025 den 8.52): Mange kvinner og eldre stemmer på AP på grunn av Stoltenberg, til tross for at politikken er den samme. Det er tragisk. https://www.vg.no/nyheter/i/W05VlK/ny-maaling-stoltenberg-feber-i-norge Jens Stoltenberg har lenge vært en sentral skikkelse på venstresiden i norsk politikk, men det er på tide å stille spørsmål ved om hans handlinger og uttalelser står i stil med det bildet mange har av ham som en "fantastisk person". Et eksempel er hans påstand om at fjerning av formuesskatten vil føre til tusenvis av nullskatteytere. Ifølge Finansavisen finnes det ikke faglig grunnlag for dette. De fleste eiere betaler skatt gjennom utbytte og selskapsoverskudd, og nullskatteytere er i praksis svært sjeldne. NHH-professor Ola Grytten forklarer i denne videoen hvorfor det i praksis er svært vanskelig å være nullskatteyter i Norge: https://www.facebook.com/reel/1831759574085221 https://www.vg.no/nyheter/i/LMwL5q/stoltenberg-frykter-2400-nye-rike-nullskattytere: I artikkelen her trekker også stoltenberg frem at det er 31,4 prosent arbeidsgiveravgift i Sverige – stoltenberg som finansminister må da vite meget godt at arbeidsgiveravgiften i Sverige er noe helt annet enn i Norge. Det sier han ikke et ord om. Det han ikke nevner, er at den svenske avgiften dekker langt flere ytelser, inkludert forsikringer som norske arbeidsgivere må betale separat. Når man justerer for dette, er nivået omtrent likt. Den eneste nullskatteyteren jeg kjenner til er Jens Stoltenberg: Jens Stoltenberg, Skatt | Jens Stoltenberg: Rik uten å betale skatt Mye grums i fortiden også: LESERBREV | Jens, du lyver Jens, du lyver – Vårt Land Når Jens forlot NATO raser krigen i Europa verre en noen gang siden andre verdenskrig. Flere europeiske ledere og eksperter har kritisert Stoltenberg for å ikke ha klart å presse alle NATO-land til å øke forsvarsbudsjettene raskt nok. Da Russland invaderte Ukraina 24. februar 2022, ba president Volodymyr Zelenskyj NATO om å opprette en flyforbudssone over Ukraina for å beskytte sivile mot russiske luftangrep. Jens Stoltenberg, som da var generalsekretær i NATO, avviste dette ønsket. I ettertid er tusenvis av sivile lemlestet og drept i Ukraina. https://www.dn.no/utenriks/stoltenberg-ikke-aktuelt-med-flyforbudssone-over-ukraina/2-1-1179417 Jens Stoltenber stakk av etter å ha bulket bil: Stakk av etter å ha rygget i annens bil Og https://akersgaten.wordpress.com/2009/06/13/jens-stoltenberg-kr%C3%A6sjet-i-en-parkert-bil/ 1 1
LiseTV Skrevet 1. september #263 Skrevet 1. september Om Listhaug vert statsminister vil jeg kveles, ikke engang Erna vil ha henne. 3
Selvsagt Skrevet 1. september #264 Skrevet 1. september LiseTV skrev (11 minutter siden): Om Listhaug vert statsminister vil jeg kveles, ikke engang Erna vil ha henne. Det er ingen fare for det om Venstre kommer over sperregrensen (de vil kreve Erna da).
Beverly_Hills Skrevet 1. september #265 Skrevet 1. september At noen kan argumentere for at det er en god ide at noen få blir søkkrike sånn at de andre kan få det bittelitt bedre er ganske utrolig. Forklarer hvorfor Høyre har 14% og ingen med fungerende hjerne stemmer FRP. 2
Wise Skrevet 2. september #266 Skrevet 2. september Egenskap skrev (På 4.8.2025 den 0.25): At Norge har fått Arbeiderpartiet i regjering er grusomt. Det er en forferdelig parti. Formueskatten må fjernes umiddelbart. Formuesskatten er ren gift for Norge. Den straffer norske eiere. Den straffer gründere. Den straffer de som skaper arbeidsplasser. Utenlandske eiere slipper unna. Resultatet? Norsk eierskap selges ut bit for bit. Vi mister kontrollen over industri, selskaper og arbeidsplasser. Dette er ikke «rettferdighet». Det er naivt økonomisk selvmord. Ingen andre land med vettet i behold har denne skatten fordi den er ødeleggende. Fra før: Selskapsskatt 22 % Utbytteskatt 38 % Inntektsskatt 51 % Og oppå det hele? Formuesskatt. Regjeringen innbiller seg at de vinner 40 milliarder. I virkeligheten taper vi 80+ milliarder på kapital- og hjernekraftflukt til Sveits. Vil vi virkelig fortsette å være landet som straffer de som bygger Norge og samtidig heier frem utenlandske oppkjøpere? Formuesskatten må fjernes. Ikke om 10 år. Ikke i neste periode. Nå. 4
Alizee Skrevet 2. september #267 Skrevet 2. september (endret) Beverly_Hills skrev (11 timer siden): At noen kan argumentere for at det er en god ide at noen få blir søkkrike sånn at de andre kan få det bittelitt bedre er ganske utrolig Hva tror du skjer hvis folk ikke lenger har råd til å skape noen verdier, og at de verdiene som er skapt må nedlegges? Synes du heller skal sette pris på de som i aller største grad sørger for at vi har den velferden vi har, og det bare med inntektsskatten alene. Problemet er at hvis det blir tatt for mye og verdiene går ned, så blir det etterhvert tomt. Hva tenker du å gjøre da? Tror du det er statens egne penger som får velferden og samfunnet til å gå rundt? Pengene staten deler ut kommer fra fellesskapet, hvor de rikeste bidrar aller mest Endret 2. september av Alizee 2 2
Alizee Skrevet 2. september #268 Skrevet 2. september (endret) Majer skrev (På 15.8.2025 den 19.27): Denne kom opp som første sak da jeg googlet "sykepleiere valg". Ser den er fra 2025: https://sykepleien.no/2025/06/sykepleiere-stemmer-ikke-helt-som-folk-flest Når det kommer til hva helsepersonell stemmer, så anbefaler jeg deg å lese kommentarene til vedlagte innlegg fra sykepleien no. Mange sterke reaksjoner og helsepersonell som er uenig i innlegget. Flere går så langt som å si at de ønsker å melde seg ut av NSF på grunn av innlegget. https://sykepleien.no/meninger/innspill/2025/08/tor-egentlig-sykepleiere-stemme-frp Dessverre så er NSF like rødt som LO, og det er de som gjør det tabu for mange i helsevesenet og si at de stemmer blått. Endret 2. september av Alizee 1 3
Majer Skrevet 2. september #269 Skrevet 2. september Alizee skrev (3 minutter siden): Når det kommer til hva helsepersonell stemmer, så anbefaler jeg deg å lese kommentarene til vedlagte innlegg fra sykepleien no. Mange sterke reaksjoner og helsepersonell som er uenig i innlegget. Flere går så langt som å si at de ønsker å melde seg ut av NSF på grunn av innlegget. https://sykepleien.no/meninger/innspill/2025/08/tor-egentlig-sykepleiere-stemme-frp Dessverre så er NSF like rødt som LO, og det er de som gjør det tabu for mange i helsevesenet og si at de stemmer blått. Noen kommentarer i et kommentarfelt gjør ikke opp for statistikk 1
katties Skrevet 2. september #270 Skrevet 2. september Majer skrev (På 5.8.2025 den 10.14): Historisk sett har AP bidratt med langt mer enn Høyre. Men det er selvfølgelig mye galt med AP og. Men formueskatt er ikke noe som rammer folk flest. Og hadde høyresiden virkelig brydd seg om bedrifter og verdiskaping så hadde de skattelart boliger mer. Men det gjør de ikke. Det er tydelig at det bare er egoisme som ligger til grunn Oftest uenig med deg, men enig her. De som betaler formueskatt er ikke de som sliter. De som tror ar de må stemme for fjerning av alt mulig skatter teor kanskje ar de noen gang havner i kategorien mennesker som dette kommer til å ramme - det gjør det ikke. Mest sannsynlig komer de til å være i potten av dem som skattene kommer til gode. 4
Alizee Skrevet 2. september #271 Skrevet 2. september (endret) Majer skrev (1 time siden): Noen kommentarer i et kommentarfelt gjør ikke opp for statistikk Den statistikken betyr null da det som sagt har vært tabu for helsepersonell å si at man stemmer blått. Vi begynner heldigvis å se at det er på vei til å snu. Endret 2. september av Alizee 1
Gikki Skrevet 3. september #272 Skrevet 3. september Sander33 skrev (På 4.8.2025 den 22.51): Etter 17 rentehevinger. Hva kan bli værre enn Støre? For en fyr🤮 INP er mer mitt parti. Ja, rart det der med rentehevinger... Når begynte disse rentehevingene? Og hvorfor - av hvem? Og hvorfor er det slik over hele verden? De skulle bare visst at det var Støre sin feil 3
katties Skrevet 3. september #273 Skrevet 3. september Gikki skrev (2 timer siden): Ja, rart det der med rentehevinger... Når begynte disse rentehevingene? Og hvorfor - av hvem? Og hvorfor er det slik over hele verden? De skulle bare visst at det var Støre sin feil Ja, vi er heldige som ikke har fått 6 dagers arbeidsuke vi, for det har Hellas innført 1
Alizee Skrevet 3. september #274 Skrevet 3. september (endret) katties skrev (34 minutter siden): Ja, vi er heldige som ikke har fått 6 dagers arbeidsuke vi, for det har Hellas innført Kan det være noe med EU krever? Fant denne 11 år gamle artikkelen hvor EU krever at grekerne må arbeide 6 dager for å ha rett på EU's hjelpepakker. Gammel artikkel, men det er jo akkurat det samme https://www.dn.no/eu-krever-seks-dagers-arbeidsuke-i-hellas/1-1-1876050 Endret 3. september av Alizee 1
Anonym90059005 Skrevet 3. september #275 Skrevet 3. september katties skrev (10 timer siden): Oftest uenig med deg, men enig her. De som betaler formueskatt er ikke de som sliter. De som tror ar de må stemme for fjerning av alt mulig skatter teor kanskje ar de noen gang havner i kategorien mennesker som dette kommer til å ramme - det gjør det ikke. Mest sannsynlig komer de til å være i potten av dem som skattene kommer til gode. Men det er da ikke sånn at man må være berørt/betale formueskatt selv for å argumentere for å fjerne den. Det er fullt mulig å aldri betale en krone i formueskatt hele livet, og være blant de "som skattene kommer til gode", men fortsatt mene at det er en elendig innrettet skatt som totalt sett svekker AS Norge, som igjen medfører "mindre til alle". Formuesskatt er ikke et isolert beløp som betyr enten mer eller mindre til velferd. 2
katties Skrevet 3. september #276 Skrevet 3. september Anonym90059005 skrev (3 timer siden): Men det er da ikke sånn at man må være berørt/betale formueskatt selv for å argumentere for å fjerne den. Det er fullt mulig å aldri betale en krone i formueskatt hele livet, og være blant de "som skattene kommer til gode", men fortsatt mene at det er en elendig innrettet skatt som totalt sett svekker AS Norge, som igjen medfører "mindre til alle". Formuesskatt er ikke et isolert beløp som betyr enten mer eller mindre til velferd. Man har lov til å stemme mot sitt eget beste, men vil man det da? Det er mye annet partiene vil gjøre, og jeg hadde gått ut ifra mye annet når jeg tar et valg om hvem jeg vil stemme på.
Anonym90059005 Skrevet 3. september #277 Skrevet 3. september katties skrev (1 time siden): Man har lov til å stemme mot sitt eget beste, men vil man det da? Det er mye annet partiene vil gjøre, og jeg hadde gått ut ifra mye annet når jeg tar et valg om hvem jeg vil stemme på. Man stemmer jo ikke mot sitt eget beste da, hvis man faktisk tror at Norge vil gjøre det bedre uten formuesskatt, selv om man ikke betaler den skatten selv. Det var jo hele poenget med posten min, man må ikke nødvendigvis betale en type skatt for å mene at man får det bedre om ikke betaler den. 2
Sciurus Skrevet 3. september #278 Skrevet 3. september Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sciurus, mod
katties Skrevet 3. september #279 Skrevet 3. september Anonym90059005 skrev (1 time siden): Man stemmer jo ikke mot sitt eget beste da, hvis man faktisk tror at Norge vil gjøre det bedre uten formuesskatt, selv om man ikke betaler den skatten selv. Det var jo hele poenget med posten min, man må ikke nødvendigvis betale en type skatt for å mene at man får det bedre om ikke betaler den. Åja? Hvordan blir Norge bede uten formueskatt?
Anonym90059005 Skrevet 3. september #280 Skrevet 3. september katties skrev (4 timer siden): Åja? Hvordan blir Norge bede uten formueskatt? Det er jo diskusjonens kjerne da. Formuesskatten slik den er innrettet i dag gir norske bedrifter dårligere vilkår enn utenlandske eiere f.eks., noe som fører til at flere og flere norske bedrifter selges til utenlandske oppkjøpsfond. Jeg tror det er bedre for Norge at norske lokale bedrifter rundt i landet fortsatt eies av lokale nordmenn som bryr seg om nærmiljøet, kontra et utenlandsk oppkjøpsfond, f.eks. Formuesskatten, sammen med øvrig skattetrykk, gjør også at mange av de skarpe hodene vi har i Norge, være seg entreprenører/gründere/forretningsfolk, heller velger å ta med seg kapitalen og firmaene sine og flytte ut av landet. Dette tror jeg langsiktig at Norge vil tape stort på, både i form av private arbeidsplasser og innovasjon i forhold til ny teknologi. Det er faktisk det private næringslivet som betaler for velferdsstaten vi så gjerne ønsker. Vi kan ikke til evig tid kun sitte igjen med olje og laks. Vi trenger folk som er villig til å satse i Norge, uten å bli drept av et næringsfiendtlig skattesystem, slik vi har i dag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå