Gå til innhold

Få vekk Arbeiderpartiet fra regjering - og la folk få leve og puste igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Selvsagt skrev (18 timer siden):

Med dagens regjering:

Ikke bare har alle slags skatter og avgifter økt, men også mye annet som: matprisene (økte med 4,4 % siste måned) og prisene har økt betydelig mer i Norge enn våre naboland.

Organisert kriminalitet er betydelig og økende. Ungdomskriminaliteten har økt med 19 prosent de siste 5 årene. « Det er en eksplosiv vekst i vold, ran og våpenbruk. Dette har skjedd på regjeringens vakt, og det er deres ansvar, sier justispolitisk talsperson Peter Frølich i Høyre til NTB»  https://www.tv2.no/nyheter/nye-tall-fra-politiet-kraftig-okning-i-ungdomskriminaliteten/17634363/

20,5% i yrkesaktiv alder står utenfor arbeid og utdanning. https://www.nav.no/no/samarbeidspartner/presse/nyheter-og-pressemeldinger/700-000-star-utenfor-arbeidslivet-i-norge

Var det ikke Høyre og Fpr som kuttet i politiets forebyggende arbeid etter 22. juli, hvor beredskap ble prioritert? Spesielt etter nærpolitireformen i 2015, hvor vi samtidig så en økning i ungdomskriminalitet fra 2015 og til nå.

Ikke at nåværende regjering er skyldfri, men det er for enkelt å skylde på den når dette er resultatet av ~13 år med nedskjæringer/omprioriteringer.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 timer siden):

Var det ikke Høyre og Fpr som kuttet i politiets forebyggende arbeid etter 22. juli, hvor beredskap ble prioritert? Spesielt etter nærpolitireformen i 2015, hvor vi samtidig så en økning i ungdomskriminalitet fra 2015 og til nå.

Ikke at nåværende regjering er skyldfri, men det er for enkelt å skylde på den når dette er resultatet av ~13 år med nedskjæringer/omprioriteringer.

"Da Høyre kom i regjering var det norske politiet overanalysert og underprioritert. Derfor har Høyre vært opptatt av å ansette flere i politiet for å sikre bedre responstid, etterforskning og saksbehandling. Det har blitt 3500 flere ansatte i politietaten siden 2013. Av disse er over 2500 operative politifolk. I 2020 nådde vi også målet om 2 politifolk per 1000 innbyggere.  Dette er historisk." Politi - Høyre

• Nyttig 4
Skrevet
Selvsagt skrev (12 minutter siden):

"Da Høyre kom i regjering var det norske politiet overanalysert og underprioritert. Derfor har Høyre vært opptatt av å ansette flere i politiet for å sikre bedre responstid, etterforskning og saksbehandling. Det har blitt 3500 flere ansatte i politietaten siden 2013. Av disse er over 2500 operative politifolk. I 2020 nådde vi også målet om 2 politifolk per 1000 innbyggere.  Dette er historisk." Politi - Høyre

Du underbygger poenget mitt. Det ble en dreining mot operativt politiarbeid, ikke forebyggende arbeid.
Jeg spurte Chatgpt da jeg ikke husker spesifikt tilbake når ting skjedde for 10+ år siden:

"Politiets totale budsjetter ble økt under Solberg-regjeringen, men ressursene ble i større grad dreid mot beredskap, organisert kriminalitet og terrorbekjempelse (særlig etter 22. juli 2011).

Lokalt forebyggende arbeid (f.eks. politi i skolen, ungdomskontakter, nærpoliti) ble nedprioritert i flere politidistrikt."

"Politi­reformen ("Nærpolitireformen")

Lansert i 2015, men utredningene og prosessen startet i årene 2012–2014.

Målet var mer effektivitet gjennom færre politidistrikt og mer sentralisering.

I praksis førte reformen til at små, lokale forebyggende stillinger forsvant eller ble flyttet, fordi ressursene ble trukket mot beredskap og akutte tjenester."

"Eessursdreining etter 22. juli, politireformen og kutt i politihøgskoleopptak ga en klar, negativ effekt på politiets forebyggende arbeid fra ca. 2012–2014 og utover."

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Man er privilegert når man må betale formuesskatt..

Jeg betaler min med glede. 

• Liker 6
Skrevet
Vera skrev (21 minutter siden):

Man er privilegert når man må betale formuesskatt..

Bra at vi fortsatt har privilegerte igjen i Norge, men det gjelder ikke alle:
En av «de rike» som skal tas, jeg? Virkelig? | DN «Bedriften jeg startet, har skapt 15 arbeidsplasser og betalt millioner i arbeidsgiveravgift og lønnsskatt, men går fortsatt i minus. Så formuesskatten tar hele den lille bufferen min – slik LO-lederen vil ha det.»

• Nyttig 2
Skrevet

Så hvis man ønsker at alt næringsliv i Norge skal eies av utlendinger så er det bare å la sosialistene fortsette å plage grundere og de som driver 7 av 10 arbeidsplasser i Norge. Når man leser hva OECD skriver om Norge så bør det gå opp en varsellampe. 

«Norge ligger på toppen av OECD-land når det gjelder «eierbeskatning» (eierbeskatning), som refererer til samlet skatt på inntekt, utbytte og formue for private eiere av bedrifter.» 

• Nyttig 4
Skrevet
Selvsagt skrev (54 minutter siden):

Noen evner også å kutte, men ta gjerne en titt her for helt riktig informasjon: Høyre - Muligheter for alle

Et lite blikk på meningsmålingene viser vel at folk ikke har så stor tiltro til Erna, Høyre og deres lovnader akkurat nå. Kan selvsagt skje svingninger siste drøye uka før valget, blir spennende å se. Tror de gjorde en tabbr ved å la Erna fortsette som partileder. Hvem er kandidat til å ta over? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
mammams skrev (41 minutter siden):

Et lite blikk på meningsmålingene viser vel at folk ikke har så stor tiltro til Erna, Høyre og deres lovnader akkurat nå. Kan selvsagt skje svingninger siste drøye uka før valget, blir spennende å se. Tror de gjorde en tabbr ved å la Erna fortsette som partileder. Hvem er kandidat til å ta over? 

Ja, jeg er redd du har rett i det. Høyre har mange dyktige folk bak Erna, men på dette tidspunktet i valgkampen er det for sent å endre partileder. Jeg har stor sans for Frølich, Tina Bru, Sandra Bruflot, Svenneby, Astrup og Turid Kristensen –  de fremstår som sterke profiler med et ekte engasjement for landet.

• Nyttig 2
Skrevet

Nå er kranglingen på borgerleg side allerede i full gang, og bare en begynnelse om de kommer i regjering.  Selv om mange er utilfreds m/ AP så har ein idet minste hatt en stabil regjering siste 4 årene.  Ein fekk ut  Vedum og inn med Stoltenberg, og det har styrket AP regjeringen. 

Er 100 % sikker på at Støre får 4 nye år som statsminister om han liker han eller ikkje.   S.Listhaug er ikkje ein god representant for Norge utenriks, og er ein politiker i oppisisjon. S.Listhaug har veldi mange gode poneg i sin polititikk, men FRP må også forholde seg til dei øvrige partier på høgre siden 

• Liker 4
Skrevet
Infectious skrev (På 4.8.2025 den 22.46):

Såpass. Du vil heller ha Listhaug i regjering? Eller enda verre, som statsminister?

Jepp!

• Nyttig 2
Skrevet
Socketlicker skrev (På 6.8.2025 den 6.25):

Denne skremselspropagadaen tror ikke sosialistene på selv engang. Den største trusselen mot velferden er sosialistenes økonomiske politikk som skremmer vekk verdiskaperne og senker produktivteten i norsk økonomi og masseinnvandringen av velferdsmigranter fra MENA-land.

Takk! Utrolig at folk ikke skjønner dette.

• Nyttig 2
Skrevet

Husk også på at stemmer du på Ap, får du også med klovnene i MDG.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Buffelo skrev (7 timer siden):

Nå er kranglingen på borgerleg side allerede i full gang, og bare en begynnelse om de kommer i regjering.  Selv om mange er utilfreds m/ AP så har ein idet minste hatt en stabil regjering siste 4 årene.  Ein fekk ut  Vedum og inn med Stoltenberg, og det har styrket AP regjeringen. 

Er 100 % sikker på at Støre får 4 nye år som statsminister om han liker han eller ikkje.   S.Listhaug er ikkje ein god representant for Norge utenriks, og er ein politiker i oppisisjon. S.Listhaug har veldi mange gode poneg i sin polititikk, men FRP må også forholde seg til dei øvrige partier på høgre siden 

Stabilt dårlig. Regjeringen som sitter nå er utrolig tafatt, "alt" glipper for dem, "alt" går dårligere nå enn da de overtok. Og ikke glem den sinnsyke utskiftningen av inkompetente ministre Støre har hatt. Støre er utrolig veik! Jeg synes også detcer utrolig kvalmt at han fisker etter sympatistemmer ved at fortelle om barnebarnet som døde. Klart han ER lei seg, men feil historie å dra frem når sønnen en siktet i saken.

Jeg stemmer blått og jeg synes Erna er et tryggere statsministervalg enn Listhaug. Men heller Listhaug enn Støre eller andre rødgrønne alternativer.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
PURE/HONEY skrev (8 timer siden):

Jepp!

Eg og

• Liker 2
Skrevet

Hovedårsaken til at det går stadig dårligere i Norge er følgende:

image.thumb.png.3f434e5f6b86f2d1aacbe3afc496ee9d.png

Statens (offentlig forvaltning) rolle i norsk økonomi blir stadig større. Men staten er ikke rasjonell. Staten bruker ikke penger på det som gir mest tilbake i form av varer og tjenester. Staten sløser penger på alt mulig som kan gjøre politikere populære i noen velgergrupper. 

• Nyttig 2
Skrevet

Kan det ikke være slik at det beste er en koalisjon mellom rødt og blått ( og grønt), alle har noe bra ved seg og noe dårlig... Det beste må vel være et samarbeid, og da satse på de som bygger mest broer, ikke de som kaster skitt om andre? (. Forøvrig ikke mange som ikke gjør det)... 

Vi trenger jo litt av alt, men i en bra. Ratio?   Ingen helt rødt, ingen hel blått..? 

Skrevet

Formueskatt, hva er det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...