Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hytte ved sjøen og på fjellet. Jeg går som regel i short eller tights på hytta,men når vi får besøk går gjestene alltid i jeans eller litt mer pyntede klær. 
Hva er outfiten deres på hytta? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om sommeren? Minst mulig😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det varmt er det t-skjorte/singlet og shorts. En genser på kvelden. Gjeste kommer kledd på samme måte. Jeg ser ikke på jeans som mer pyntet. Likevel, jeg er nok litt mer påkledd når det er jeg som er gjest.

På fjellet er det jeans og skjorte eller genser når det ikke er turtøy. Shorts hvis det er varmt. Gjerne sokker og sko.

Anonymkode: 88554...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Som regel klær fra årene i Forsvaret. Beste kvalitet som finnes og skal ikke brukes sivilt😅 ullfrotté er gull om kvelden

Anonymkode: de3ed...ae4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sommeren?
Helst ingenting.
Vinteren går det i ullfrotte fram til hytta er varm.
Og er litt varmt med ullfrotte i varm hytte så da er vi tilbake til minst mulig

Kommer det besøk så vanlig turklær.
Ingen som kommer på besøk uten å si i fra.
Ingen orker å gå helt til hytta vår uten å være sikker på at det er folk der.

(har hytte på fjellet som ligger for seg selv uten vei, vann eller strøm)

Anonymkode: 48a91...936

AnonymBruker
Skrevet

Har hytte helt i sjøkanten og går mye i turbukse og strikkegenser. Nå i sommer har jeg brukt en shorts fra Woolland som minner litt om de fra Amundsen i cord. 

Inne går jeg i pysjbukse og t-skjorte som regel. Avslappet stil 😅

Anonymkode: 53fd6...c55

AnonymBruker
Skrevet

Her går det i treningstights og hoodie eller fleecegenser. Eller tskjorte og løs shorts om det er varmt. 
Ulltrøye om vinteren. 

Men blir jeg invitert over til andres hytte, spesielt om det bare er for en dag/ett måltid, vil jeg nok kle meg litt penere ja. Type jeans og cardigan. 

Anonymkode: 8dff6...8ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men blir jeg invitert over til andres hytte, spesielt om det bare er for en dag/ett måltid, vil jeg nok kle meg litt penere ja. Type jeans og cardigan. 

Gjelder dette også om det er en "Gammeldags" hytte uten veg, vann eller strøm?
Eller bare om du besøker noen med Hytte i "hyttelandsby" (så egentlig et lite hus)

Hadde du kommer til hytta mi i Jeans og Cardigan hadde du følt deg veldig feil kledd etter å ha traska over myr og gjennom skog.
Eller gått et par kilometer på ski om vinteren.

Anonymkode: 48a91...936

AnonymBruker
Skrevet

Bruker nesten bare kjoler og skjørt.

Anonymkode: 9213c...12c

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvilken type gjester det er. 

Er det middagsgjester, så drar jeg på meg en sommerkjole. 
Ellers går jeg i shorts og singlet/bikinitopp/genser. 
På vinteren er det tights, longs, turbukse, joggebukse, og fleece/ulltrøye, eller hettegenser. Og bytter til en ren og ikke utslitt overdel til middag. 
Er det en bursdagsmiddag eller lignende, så tar jeg på en ullkjole. 

Hytte for meg er avslapping. Venner og familie har samme holdning. 

Anonymkode: b51dc...515

AnonymBruker
Skrevet

image.jpeg.e31a6dda0f382f83eab7d3bd3a210685.jpeg

Anonymkode: 4be93...dee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Katja81 skrev (10 timer siden):

Vi har hytte ved sjøen og på fjellet. Jeg går som regel i short eller tights på hytta,men når vi får besøk går gjestene alltid i jeans eller litt mer pyntede klær. 
Hva er outfiten deres på hytta? 

Jeg har stort sett 1 bukse og 1 genser uavhengig av hvor lenge jeg er på hytta og selvfølgelig litt avhengig av sesong. På vinteren har jeg også en tykk ullgenser.

Dvs at når jeg er på hytta, så har jeg på meg en turbukse og en typ tynn superundertøy genser evt en T-skjorte. Har fint på meg disse i et par uker. Skifter kun undertøy/sokker.

Anonymkode: ab6c1...b7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som regel klær fra årene i Forsvaret. Beste kvalitet som finnes og skal ikke brukes sivilt😅 ullfrotté er gull om kvelden

Anonymkode: de3ed...ae4

Du kan kjøpe ullfrotte fra woolpower i vanlig butikk, samme som forsvaret bruker😊 Enig i at det er sykt digg!

Anonymkode: e37ac...3d5

AnonymBruker
Skrevet

jeg kler meg litt annerledes når jeg er på besøk på andres hytte enn bare med egen familie på egen hyttetur. 

Anonymkode: e2ae8...f66

AnonymBruker
Skrevet

Joggebukse og hettegenser

Anonymkode: bf144...bad

Skrevet

Bruker bare hytta i vinterhalvåret. Går som regel i jeans og ullgenser når jeg er der

AnonymBruker
Skrevet

Shorts og ullgenser 😂 singlet under  

Er det varmt - barbent. Er det kaldt- ullsokker. 

Anonymkode: 55610...7b0

AnonymBruker
Skrevet

Strømpebukse og genser. Tar av meg turbuksa når jeg kommer inn på hytta. Blir for ubehagelig å gå med to lag klær inne.

Anonymkode: 611fb...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...