AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Hei! Jeg har ikke peiling på mote, og jeg trenger å fornye garderoben min fordi jeg har est ut pga medisiner (det skal av igjen altså). Jeg er 35 år, 157 høy og veier 58 kg. Solbleket hår og mørkebrune øyne, petit bygd. Lite former. Jeg liker ikke å fremheve rumpe eller spille på seksualitet, men jeg vil gjerne kle meg fint og anstendig. Ender ofte med joggebukse og sånt, men det er litt kjedelig. Hva bør jeg se etter av klær ?? Post gjerne bilder av ting som passer alderen min og gjerne om dere vet navnet på stilen. Anonymkode: 0dd32...ecb
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august (endret) Til ts: gå til en bra butikk som har gode ansatte og spør om hjelp. Ikke gå til hm, Cubus og andre kjeder. Finn en frittstående butikk som har ansatte som brenner for å finne fine klær til folk. Fortell hva du synes er vanskelig og la de hjelpe deg. De vil gjerne hjelpe, om du trenger en second opinion så ta med mor eller en god venninne. Anonymkode: a6a30...e23 Delryddet, fjernet sitering av slettet innhold. Chantielle mod. Endret 5. august av Chantielle 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #3 Skrevet 3. august (endret) AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 23.10): Til ts: gå til en bra butikk som har gode ansatte og spør om hjelp. Ikke gå til hm, Cubus og andre kjeder. Finn en frittstående butikk som har ansatte som brenner for å finne fine klær til folk. Fortell hva du synes er vanskelig og la de hjelpe deg. De vil gjerne hjelpe, om du trenger en second opinion så ta med mor eller en god venninne. Anonymkode: a6a30...e23 Delryddet, fjernet sitering av slettet innhold. Chantielle mod. Det pleier å være drit dyrt 😅 vurderte vero moda da kusinen min på atten jobber der. Men får gi det en sjans. Husker de der bli ny spaltene i kk eller hva det er, som fikk unge folk til å se ut som 60 år gamle kunst og håndverk lærere.. for da kommer jeg til å si fra Anonymkode: 0dd32...ecb Endret 5. august av Chantielle 5
AnonymBruker Skrevet 3. august #4 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det pleier å være drit dyrt 😅 vurderte vero moda da kusinen min på atten jobber der. Men får gi det en sjans. Husker de der bli ny spaltene i kk eller hva det er, som fikk unge folk til å se ut som 60 år gamle kunst og håndverk lærere.. for da kommer jeg til å si fra Anonymkode: 0dd32...ecb Er en god ide å gå i en butikk, prøve litt forskjellig og få råd av en ansatt eller en venn som er med. Prøv å finne ut hva du kler, hva du liker og ikke minst hva slags klær du trenger (basert på ditt liv). Kan forstå at du ikke vil se ut som en 60-åring, men som 35-åring er du jo ikke pur ung lenger, så jeg ville ikke bare kjøpt typiske «ung-jente» klær. Og de kan du finne på vero moda, selv om de (også) har mye for de helt unge. Anonymkode: 56e67...181
AnonymBruker Skrevet 3. august #5 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er en god ide å gå i en butikk, prøve litt forskjellig og få råd av en ansatt eller en venn som er med. Prøv å finne ut hva du kler, hva du liker og ikke minst hva slags klær du trenger (basert på ditt liv). Kan forstå at du ikke vil se ut som en 60-åring, men som 35-åring er du jo ikke pur ung lenger, så jeg ville ikke bare kjøpt typiske «ung-jente» klær. Og de kan du finne på vero moda, selv om de (også) har mye for de helt unge. Anonymkode: 56e67...181 Takk for rådet ja vil jo se voksen ut, og kle meg etter alderen min. Anonymkode: 0dd32...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Viss du vil de "voksen" ut på en bra måte ville jeg godt etter material kvalitet og strukturen i plagg når jeg velger. Holdt meg unna døgnflue trender og gått etter klassiske plagg med en liten moderne vri. Jeg tror du vil få bedre hjelp i en butikk ment for voksene som da gjerne har høyere prisnivå enn kjedebutikkene. Selv har jeg en del plagg fra kjedebutikker men jeg vet hva jeg skal se etter og finner da plagg som fungerer godt til min stil. Har selv jobbet i en mindre herre butikk og hjulpet mange menn med shopping. Enkelte trenger virkelig den personlige servicen. Lindex tilbyr personal shopper gratis. https://www.lindex.com/no/personal-shopper Husker at H&M også hadde dette før men finner ikke noe link på dette nå. Sandvika storsenter tilbyr en slik tjeneste for 900 kr i 3 timer. Samme gjør Storo senter i Oslo men prisen er høyere. Går du i en butikk på en tid med lite folk er det også større sannsynlighet for at ansatte har tid til mer personlig service. På samsøe i Oslo har jeg fått mye "ekstra" service som kunde når jeg har kommet inn på dagtid. Synes arket har fine basisplagg til en voksen stil. Gina tricot, vero moda, bikbok, monki, divided kolleksjonen til hm og lignende butikker har ungdom som primær kundegruppe så for en voksen stil anbefaler jeg andre kjedebutikker. Anonymkode: cf0f6...4e6 2
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Hvorfor er mote så viktig? Gå i det du føler deg best i. Anonymkode: d861d...ccd
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Viss du vil de "voksen" ut på en bra måte ville jeg godt etter material kvalitet og strukturen i plagg når jeg velger. Holdt meg unna døgnflue trender og gått etter klassiske plagg med en liten moderne vri. Jeg tror du vil få bedre hjelp i en butikk ment for voksene som da gjerne har høyere prisnivå enn kjedebutikkene. Selv har jeg en del plagg fra kjedebutikker men jeg vet hva jeg skal se etter og finner da plagg som fungerer godt til min stil. Har selv jobbet i en mindre herre butikk og hjulpet mange menn med shopping. Enkelte trenger virkelig den personlige servicen. Lindex tilbyr personal shopper gratis. https://www.lindex.com/no/personal-shopper Husker at H&M også hadde dette før men finner ikke noe link på dette nå. Sandvika storsenter tilbyr en slik tjeneste for 900 kr i 3 timer. Samme gjør Storo senter i Oslo men prisen er høyere. Går du i en butikk på en tid med lite folk er det også større sannsynlighet for at ansatte har tid til mer personlig service. På samsøe i Oslo har jeg fått mye "ekstra" service som kunde når jeg har kommet inn på dagtid. Synes arket har fine basisplagg til en voksen stil. Gina tricot, vero moda, bikbok, monki, divided kolleksjonen til hm og lignende butikker har ungdom som primær kundegruppe så for en voksen stil anbefaler jeg andre kjedebutikker. Anonymkode: cf0f6...4e6 Takk for godt råd. Nå bor jeg litt unna det du nevner, men kan likevel være verdt et forsøk:) Her pleier det å være lite folk generelt så man får alltid hjelp om man spør AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er mote så viktig? Gå i det du føler deg best i. Anonymkode: d861d...ccd Vil bli tatt seriøst. Kan ikke gå rundt i leopardfleecen og slippersene hver dag. Anonymkode: 0dd32...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august Jeg har faktisk en del dårlige erfaringer når det gjelder personlig hjelp i butikker. Jeg har et par favorittbutikker der jeg får god hjelp og ærlige tilbakemeldinger når jeg prøver noe på, men det hører til sjeldenhetene. Det hadde vært gøy å teste en personal shopper, men jeg er redd jeg hadde blitt revet med (eller følt på kjøpepresset) og endt opp med plagg som ikke er meg. Jeg har funnet min stil ved hjelp av YouTube. Mitt tips er å lete opp noen damer som har en stil som appellerer til deg, og hvis kroppstype stemmer sånn noenlunde overens med din egen. Helst noen som ikke bare viser fram klær de har kjøpt, men som du også kan lære noe av. De jeg følger av og på er Trinny Woodall, Mademoiselle, Useless, Ciara O Doherty, Lydia Tomlinson, Mary Modan og Emma Hill for å nevne noen. Jeg har lært hvilke snitt som kler min kroppstype best, hvordan jeg skal tenke når det gjelder farger og andre prinsipper relatert til det å sette sammen antrekk og bygge opp en helhetlig garderobe. Anonymkode: 49081...65a
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 23.13): Det pleier å være drit dyrt 😅 vurderte vero moda da kusinen min på atten jobber der. Men får gi det en sjans. Husker de der bli ny spaltene i kk eller hva det er, som fikk unge folk til å se ut som 60 år gamle kunst og håndverk lærere.. for da kommer jeg til å si fra Anonymkode: 0dd32...ecb Husk at du ikke trenger å kjøpe alt! Du kan få gode tips av flinke folk som jobber i frittstående butikker, også kan du f.eks. kjøpe med deg et par gode base-plagg. Det kan jo være så mangt, men f.eks. en pen, klassisk skjorte eller en bukse som sitter som støpt til deg. Så kan du ta med deg tipsene du får til en rimeligere butikk etterpå hvis økonomien ikke er den beste. Men i så fall hadde jeg nok heller investert i noen få kvalitetsplagg heller enn masse fast fashion-klær. Jeg er 39 selv, og hadde nok ikke latt en 18-åring på Vero Moda gi meg motetips. Anonymkode: 3ec19...621
AnonymBruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august Ville begynt enkelt. Hva med chinos eller mørke jeans, belte og t-skjorte i nøytrale farger som svart, blått, striper eller hvitt. Mørkegrønt er også fint. Bygg på med skjorter og tynne gensere. Søk på business casual eller kapsel garderobe Anonymkode: e4662...751
AnonymBruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 9.32): Hvorfor er mote så viktig? Gå i det du føler deg best i. Anonymkode: d861d...ccd Tror nok mange skriver eller sier «mote» når de egentlig mener «stil». Har man stil og er trygg i seg selv går man jo i det man ser og føler seg best i, i motsetning til folk som bare kler seg i ting fordi det er moderne. Da bærer ofte klærne deg isteden for at du bærer dem. Har man stil kan man heller implementere små drypp av ting som er moderne uten å se ut som en vandrende parodi. Anonymkode: 3ec19...621 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august Lydia Tomlinsom på Instagram har en klassisk stil som passer din alder, og hun forklarer også godt hvorfor et antrekk funker eller ikke. Anonymkode: 78b3b...dbf
Lili-S Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 22.54): Hei! Jeg har ikke peiling på mote, og jeg trenger å fornye garderoben min fordi jeg har est ut pga medisiner (det skal av igjen altså). Jeg er 35 år, 157 høy og veier 58 kg. Solbleket hår og mørkebrune øyne, petit bygd. Lite former. Jeg liker ikke å fremheve rumpe eller spille på seksualitet, men jeg vil gjerne kle meg fint og anstendig. Ender ofte med joggebukse og sånt, men det er litt kjedelig. Hva bør jeg se etter av klær ?? Post gjerne bilder av ting som passer alderen min og gjerne om dere vet navnet på stilen. Anonymkode: 0dd32...ecb Stil har vel så mye med hva slags type du er/personlighet som vitale mål. Er du sporty, feminin, klassisk, casual - Liker du farger, mønster…? 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lydia Tomlinsom på Instagram har en klassisk stil som passer din alder, og hun forklarer også godt hvorfor et antrekk funker eller ikke. Anonymkode: 78b3b...dbf Det må være noe av det grelleste jeg har sett på lenge 😅 Anonymkode: 11367...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det må være noe av det grelleste jeg har sett på lenge 😅 Anonymkode: 11367...6c1 Deg om det.. hvem synes du kler deg fint, da? Anonymkode: 78b3b...dbf
Chantielle Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august Ryddet for brukerangrep, avsporing, samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 6. august #18 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Lydia Tomlinsom på Instagram har en klassisk stil som passer din alder, og hun forklarer også godt hvorfor et antrekk funker eller ikke. Anonymkode: 78b3b...dbf Jeg følger også henne, hun er veldig flink! 👏🏻 Anonymkode: 3ec19...621
Stacy__ Skrevet 6. august #19 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 22.54): Jeg er 35 år, 157 høy og veier 58 kg. Solbleket hår og mørkebrune øyne, petit bygd. Lite former. Kjære deg, du er fremdeles normalvektig. Dette er ikke ille i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #20 Skrevet 6. august Anbefaler å gå gjennom discover på insta, finn profiler som har litt tilsvarende kroppstype som deg og som du synes ser kule ut. Følg de så gir algoritmen deg flere lignende profiler og vips har du masse inspo. Ville personlig styrt unna vero moda… for mer kvalitet til en grei sum liker jeg feks other stories, cos, arket (shop på nettet om du vil). Anonymkode: da5ed...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå