Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster aldri noe om samliv her for jeg føler det ofte kommer så mye teite svar. Men jeg prøver. Avfølger bare tråden hvis svarene ikke gir meg noe. 

Samboer skal ikke dumpes og han er en flott mann all over. Så vi er ikke der. Men vi har alle våre dårlige sider og jeg har definitivt mine. Men akkurat nå ble jeg bare litt lei. Han tar gjerne initiativ til støvsuging og å holde orden generelt, og er flinkere enn meg til enkelte husarbeidsoppgaver. Men han ser aldri når det blir nasty på do, og jeg er den som må si fra om at nå må vi vaske. 

Jeg tenkte jeg skulle være smart og vasket halvparten av badet, så spurte jeg han om han kunne ta toalettet og _støvsuge_ gulvet. Gulvet var veldig ekkelt med mye støv under servanten og bak skittentøykurven. Han skulle ta det sa han, men ville vaske gulvet i morgen. Jeg sa greit, men da må du huske det i morgen.
Men da han sa seg ferdig med støvsugingen så hadde han ikke flyttet frem tingene for å støvsuge bak hvor det er mest ekkelt. Så da sa jeg, hva mener du med ferdig? Det er jo kjempeekkelt bak der? 

Da ble han sur, dro ut alle tingene fra badet for å støvsuge, og så begynte han å vaske gulvet og dusjen i tillegg. Jeg ba han aldri vaske dusjen. Spurte hva greia hans var og han sa «jeg må jo like gjerne ta alt da når jeg må dra ut alle tingene for å støvsuge der». Nå er han potte sur på meg og skal gi meg dårlig samvittighet. For rettferdighetens skyld må jeg legge til at han lagde middag som han ofte gjør ellers blir det ikke middag, for jeg liker ikke lage mat. Og ellers har han bidratt 50% med husarbeid ellers denne helgen, jeg har ingenting å utsette på det. Det jeg reagerer på og undrer meg over er at dette er ganske barnslig oppførsel?? 

Anonymkode: 1697d...10e

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger du virkelig input på dette? Verden går til helvete 😂

Anonymkode: fed49...dd3

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta hele badet selv, eller han tar hele badet? Bytte på det.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje du maser mer enn du tror? Dårlig tegn om du setter tidsfrister og krav omtrent på klokkeslett til en mann som tydeligvis bidrar mye fra før.  Ikke sikkert det er for å gi deg dårlig samvittighet, det høres ikke spesielt mannlig reaksjonsmønster ut.

Hvis du føler på den følelsen kan det vel hende den kommer fra et sted.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ofte jeg sier dette om husarbeid og menn, men hvis han bidrar 50% ish med husarbeid og i tillegg lager alle middagene fordi du "ikke liker å lage mat" så tenker jeg det muligens kan ha vært tonen din og settingen som ble feil. 

Ja, han reagerer barnslig. Samtidig vet jeg jo ikke måte du sa det på heller. 

På lik linje som du ikke lager middag fordi du ikke liker å gjøre det, så liker nok ikke han å vaske badet. Men det må jo gjøres, uavhengig hvor gøy det er. 

Anonymkode: dc8fc...f40

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han ser at det er behov for mer enn du nevner, og så klager du åå det også. Fordel ansvar, han er ansvarlig for å støvsuge hele huset, du vasker badene. 

Anonymkode: d6efb...503

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å ha faste oppgaver som skal gjøres til faste tider. 

Anonymkode: 3d43e...bea

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg poster aldri noe om samliv her for jeg føler det ofte kommer så mye teite svar. Men jeg prøver. Avfølger bare tråden hvis svarene ikke gir meg noe. 

Samboer skal ikke dumpes og han er en flott mann all over. Så vi er ikke der. Men vi har alle våre dårlige sider og jeg har definitivt mine. Men akkurat nå ble jeg bare litt lei. Han tar gjerne initiativ til støvsuging og å holde orden generelt, og er flinkere enn meg til enkelte husarbeidsoppgaver. Men han ser aldri når det blir nasty på do, og jeg er den som må si fra om at nå må vi vaske. 

Jeg tenkte jeg skulle være smart og vasket halvparten av badet, så spurte jeg han om han kunne ta toalettet og _støvsuge_ gulvet. Gulvet var veldig ekkelt med mye støv under servanten og bak skittentøykurven. Han skulle ta det sa han, men ville vaske gulvet i morgen. Jeg sa greit, men da må du huske det i morgen.
Men da han sa seg ferdig med støvsugingen så hadde han ikke flyttet frem tingene for å støvsuge bak hvor det er mest ekkelt. Så da sa jeg, hva mener du med ferdig? Det er jo kjempeekkelt bak der? 

Da ble han sur, dro ut alle tingene fra badet for å støvsuge, og så begynte han å vaske gulvet og dusjen i tillegg. Jeg ba han aldri vaske dusjen. Spurte hva greia hans var og han sa «jeg må jo like gjerne ta alt da når jeg må dra ut alle tingene for å støvsuge der». Nå er han potte sur på meg og skal gi meg dårlig samvittighet. For rettferdighetens skyld må jeg legge til at han lagde middag som han ofte gjør ellers blir det ikke middag, for jeg liker ikke lage mat. Og ellers har han bidratt 50% med husarbeid ellers denne helgen, jeg har ingenting å utsette på det. Det jeg reagerer på og undrer meg over er at dette er ganske barnslig oppførsel?? 

Jo, det er ganske barnslig oppførsel. Hva mer hadde du tenkt å få ut av denne tråden?

• Liker 1
Skrevet

Hva i alle dager var grunnen til at du vasket halve badet?? Det hadde jeg oppfattet som veldig passivt aggressivt. Du var i gang med badet og gjør det ferdig, han kan gjøre noe annet. 

• Liker 10
Skrevet

Er du mammaen hans?

Hvorfor deler du opp og delegerer en arbeidsoppgave på den måten? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert om mannen min hadde delegert oppgaver og satt tidsfrist til meg. Synes du kunne vasket ferdig badet selv, når han bidrar såpass mye fra før.

Anonymkode: 7b2be...557

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke bare be om at dere setter dere ned og forteller om hva som irriterer? Det forutsetter at du tåler å høre hva som irriterer han. Du irriterer han garantert like mye, bare snakk sammen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er jo barnslige begge to ! 
Hvem all verden vasker 50% av badet  og venter på at nestemann skal ta resten? 
Noe så ineffektivt 🙄
Hvis vi damer skal ha likestilling og dele jobben på to så må vi ta med ALLE oppgavene i en husholdning. 
Ute og inne. 
Tar en på seg oppgaven med å delegere oppgaver så bør en gjøre det på en effektiv og smidig måte. 
Blir ingenting gjort så må en være smart og sette grenser og konsekvenser på en snedig måte 

Anonymkode: 17880...54d

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere helgen på å vaske ?

Her nytes helgen til det fulle, da har vi begge fri til å gjøre kjekke ting for hele familien. Husarbeid o.a. blir tatt fortløpende i hverdagene.

Jeg hadde ikke godtatt å bli kommandert slik du gjør.

Dette er jo oppskriften til skilsmisse.

Anonymkode: 840ae...da5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du oppfattes som irriterende når du delegerer oppgaver til han som han ikke kan utføre når det passer inn i hans plan, og i tillegg kommer det kritikk på at jobben ikke er godt nok utført etter inspeksjon av deg. 

Hvis du ber han vaske badet så får du holde deg unna til han har utført jobben. Hvis resultatet da er greit, når du forventer perfekt, er det bedre om du vasker badet selv, så kan han heller få en annen oppgave. 

Du oppfører deg som en kravstor mamma, ikke en partner med dialog-egenskaper!

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

(...) spurte jeg han om han kunne ta toalettet og _støvsuge_ gulvet. Gulvet var veldig ekkelt med mye støv under servanten og bak skittentøykurven. Han skulle ta det sa han, men ville vaske gulvet i morgen. Jeg sa greit, men da må du huske det i morgen.

Tenker du burde ventet til han hadde vasket gulvet (forutsatt han gjorde det som lovet) med å sjekke om det var godt nok. Opp til ham når hvordan han skal få det til. 

Anonymkode: deccb...303

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kunne du ikkje bare tatt hele badet når du først var igang? Spesielt siden har er flink på andre ting. Og at det ikkje blir middag om han ikkje lager fordi du ikkje liker lage mat? Eg gjør mangen ting eg ikkje liker eg. Trur du er bortskjemt og lat. Ta deg sammen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke bare du ha vasket hele badet mens han lagde middag? Jeg kunne godt ha tatt all husvask om mannen min hadde laget middag hver eneste dag 😄

Anonymkode: c2727...8df

• Liker 1
Skrevet

Det er smålig å bare vaske halve badet hvis du vet han hater det, og han ellers bidrar 50 prosent med alt som må gjøres. Bare ta hele badet når du er i gang, og la det ligge. 

• Liker 3
Skrevet

Når han da tok dusjen (sur som ei potte) skulle du bare sagt: oj, så fint at du tok den og! Og så latt han være sur. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...