Gå til innhold

Hva har skjedd med sønnen min?! Fra englebarn til rakkerunge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to sønner.  Eldste har vært krevende fra han ble født, mens minstemann har vært kjempeenkel helt fra start. Men så kom det litt trass, men fortsatt enkel sammenlignet med eldste. Men i løpet av sommeren har han blitt helt ustyrlig. Er alene med de, og er såpass aldersforskjell at jeg syns det er vanskelig å følge opp begges behov.  Men kan trassalderen bli verre mellom 3 og 4 enn mellom 2 og 3? Jeg takler ikke 2 krevende unger :grine:

Anonymkode: 7179b...aee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mye mer energi i en 3-4 åring enn 2-3 åring, og det krever mye mer å få brukt den opp nok til at de har det bra. Mine ble energibomber i den aldren, og er det fortsatt flere år senere. Bare fem timer i bassenget som nå får de til å sovne lett i ferien ;) Så tipper ferien har gitt mer overskudd og met energi som må få utløp. Heldigvis snart hverdag igjen :) 

Anonymkode: ec6cd...3a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har to sønner.  Eldste har vært krevende fra han ble født, mens minstemann har vært kjempeenkel helt fra start. Men så kom det litt trass, men fortsatt enkel sammenlignet med eldste. Men i løpet av sommeren har han blitt helt ustyrlig. Er alene med de, og er såpass aldersforskjell at jeg syns det er vanskelig å følge opp begges behov.  Men kan trassalderen bli verre mellom 3 og 4 enn mellom 2 og 3? Jeg takler ikke 2 krevende unger :grine:

Anonymkode: 7179b...aee

Om barnet ditt har vært «enkelt» mellom 2-3 så pleier det å bli helt for jævlig mellom 3 og 4 ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig pluss det er sommerferie og de får mindre stimuli enn i barnehagen. Er iallefall sånn i huset her. 5 åringen er til tider ustyrlig og han var alltid vært en engel. Tenker det roer seg litt når hverdagen kommer tilbake

Anonymkode: d5d55...d98

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye verre mellom 3 og 4 enn mellom 2 og 3 år ja. Men det går seg jo til igjen hvis man står i det.

Anonymkode: f737a...fb0

AnonymBruker
Skrevet

Min var ikke noe "englebarn" mellom 2 og 3 men det ble uansett verre mellom 3 og 4. Mer sinne og generelt reaksjoner på (normal) grensesetting eller å få nei, mer behov for selvstendighet, mer snakking tilbake og kverulering, mer protester på alt, mer bevisst bryting av regler og testing av grenser osv. De fleste jeg kjenner med barn rundt samme alder sa også at disse tingene var mer krevende etter at de ble 3. 

Anonymkode: 2fa5e...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...