Gå til innhold

Min ungdomsforelskelse trykket likes på Tinder på meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd noe som har vekket gamle følelser i meg. For mange år siden, da jeg var ung, var jeg dødsforelsket i en fyr. Den avstands-forelskelsen fylte hele verden min. Jeg følte meg usikker, sårbar, men samtidig så levende og håpefull. Nå, mange år senere, har han trykket «like» på meg to ganger på Tinder. Det har satt i gang en storm av følelser.

Jeg er ikke den samme personen som den gangen. Jeg er eldre, nesten 50 år, tobarnsmor , mer erfaren, men også mer redd. Jeg føler meg nesten som et barn igjen når disse følelsene kommer tilbake. Det gjør meg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg tør ikke å ta kontakt med ham. Jeg husker hvordan jeg nesten mistet meg selv i forelskelsen, hvordan jeg fulgte etter ham, og hvordan det gjorde meg sårbar.

Han gjorde ting som fikk meg til å føle meg enda mer forvirret om han likte meg eller ikke , og jeg var så redd for å bli avvist. Jeg tror han skjønte at jeg var veldig etter ham, og det gjorde det vanskeligere for meg å være modig nå.

Så her står jeg, i midten av denne følelsesstormen, uten å vite hva jeg skal gjøre. Skal jeg våge å sende en melding? Eller skal jeg bare la det være, og prøve å beskytte meg selv? Jeg føler det er best å se om han sender til meg for jeg var jo helt gal etter han da jeg var ung haha. 

Jeg lurer på hva andre kvinner ville gjort i en slik situasjon. Hvordan våger man å åpne seg igjen når man har blitt såret før? Hvordan finner man styrken til å ta et skritt, når frykten for avvisning fortsatt er så stor?

Anonymkode: 32f60...83e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde stalker tendenser så burde du kanskje la dette passere for egen mental helse.

Anonymkode: f1aad...0ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt og prøv å være deg selv. 
Du finner ut om han er seriøs eller bare er ute etter en prat. 
Du er 50 år og har mye mer livserfaring enn den gang. Det har han også 

Anonymkode: 5540d...297

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du hadde stalker tendenser så burde du kanskje la dette passere for egen mental helse.

Anonymkode: f1aad...0ab

Jeg forstår at det kan virke som jeg har vært veldig etter han før, men jeg har alltid hatt grenser. Jeg har aldri oppsøkt ham hjemme eller på jobb. Når jeg visste hvor han pleide å være til bestemte tider, prøvde jeg å være der også, fordi jeg var ung og forelsket. Det var min måte å prøve å treffe ham på. Han ble på en måte en del av livet mitt, en viktig historie for meg, og den store og største avstandsforelskelsen fra da jeg var ung. Men jeg er redd å ta kontakt. Jeg håper at han gjør det. Jeg tenker jo på : vet han at det er meg liksom? Kanskje han er like redd som meg for å ta kontakt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ta kontakt og prøv å være deg selv. 
Du finner ut om han er seriøs eller bare er ute etter en prat. 
Du er 50 år og har mye mer livserfaring enn den gang. Det har han også 

Anonymkode: 5540d...297

Takk for at du skriver det – du har helt rett. Jeg har mye mer livserfaring nå enn den gang, og det har nok han også. Jeg vet jo at jeg ikke er den samme jenta som var da jeg var 16–18 år.  Men samtidig … ja, jeg har følelser som blir vekket. Og det er noe sårt og fint i det... så lenge etter...

Jeg er litt redd, men jeg prøver å ta det i mitt tempo. Jeg håper at han tar kontakt. Da skal jeg prøve å møte det med den jeg er i dag ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det er Tinder, slutt å lag et stort nummer ut av det. Send han en melding, si at du husker han og likte han bla bla. Ikke verre enn det. Kanskje svarer han, kanskje ikke. Uansett helt innafor å sende en melding på Tinder liksom.

Anonymkode: f536a...b7c

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er Tinder, slutt å lag et stort nummer ut av det. Send han en melding, si at du husker han og likte han bla bla. Ikke verre enn det. Kanskje svarer han, kanskje ikke. Uansett helt innafor å sende en melding på Tinder liksom.

Forslag til hva jeg skal skrive? Skal se om han skriver,  også forsøker jeg imellomtiden nå å samle mot til meg til å skrive til han hvis han ikke gjør det 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forslag til hva jeg skal skrive? Skal se om han skriver,  også forsøker jeg imellomtiden nå å samle mot til meg til å skrive til han hvis han ikke gjør det 😅

"Hei :) Husker du meg, dittnavn? Vi gikk på skole sammen, og var veldig sjarmert av deg da! Artig at vi har matcha her"

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

"Hei :) Husker du meg, dittnavn? Vi gikk på skole sammen, og var veldig sjarmert av deg da! Artig at vi har matcha her"

Jeg tok første initiativ nå.  Men får se om han svarer. Takk for at dere pushet på meg litt.  Jeg er så redd for avvisninger og tør derfor ikke å ta kontakt normalt sett. Men jeg har brutt det nå og skrev : Hei!. Håper at du har hatt en fin dag! 😊. Nå får vi se om han svarer.  Uansett : Det var bare en avstands-forelskelse da jeg var ungdom. Og Tinder er jo Tinder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde å se serien Angela (my so called life) for noen år tilbake. Jeg elsket den serien, hun var meg!

Og oppdaget at 30 års livserfaring gjorde at tenåringsromanse og tenåringslogikk ikke traff meg mer.

Slik tror jeg kanskje du også vil oppleve han. 

Men han kan jo overraske. Selv ville jeg beholdt han som et bittersøtt minne fra ungdomstiden 

Anonymkode: 31275...c0e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt og se hvordan det går :)

Anonymkode: fd10e...425

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg prøvde å se serien Angela (my so called life) for noen år tilbake. Jeg elsket den serien, hun var meg!

Og oppdaget at 30 års livserfaring gjorde at tenåringsromanse og tenåringslogikk ikke traff meg mer.

Slik tror jeg kanskje du også vil oppleve han. 

Men han kan jo overraske. Selv ville jeg beholdt han som et bittersøtt minne fra ungdomstiden 

Anonymkode: 31275...c0e

Jeg tok kontakt med han, men vet ennå ikke om han svarer. Uansett så får det gå som det går. Jeg vet ikke om han faktisk husket at det var meg han trykket like på, men jeg husket han. Kanskje det går opp for ham etter hvert – men det viktigste for meg nå er at jeg våget å ta initiativet. Det føles faktisk godt, uansett hva som skjer videre.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ta kontakt og se hvordan det går :)

Jeg tok kontakt. Men nå får jeg se om han skriver tilbake 😊. Det er jo litt sånn morsomt. Men spørsmålet er jo om han virkelig forsto det var meg da han trykket like... 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk dette, Ts? 

Jeg møtte i fjor, på byen, en jeg var forelska i i 10. klasse  (han gikk i 10. på skolen i nabobygda) Fant ut at vi begge var single. Han ble så sjarmert da jeg sa at jeg var betatt av ham i ungdomstiden. Har vist han hjertene i dagboka med hans initialer i. Vi har nå vært sammen i 9 mnd. Elsker hverandre dypt. 

Vi er forresten snart 43 begge to. 

Så spent på å høre om dette gikk veien 🙂

Anonymkode: 52490...d81

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dramaet fortsetter. 

Episode to: Snøret i bånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...