Gå til innhold

Fri bar eller be gjestene ta med egen drikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal be nesten 100 gjester, og er litt uenig i om vi skal ha fri bar eller be de ta med drikke selv. Drikke til maten er selvsagt, men utover kvelden? Vil ikke være gnien, men samtidig redd for at folk ikke får det de vil drikke. Hva gjorde dere?

Anonymkode: 06142...d72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært i bryllup hvor gjestene må betale for drikke selv, selv ikke da vi var studenter. Personlig hadde jeg strukket meg langt for å få til fri bar. 

Anonymkode: 35462...8e4

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt fri bar. Du trenger ikke være redd for at folk ikke får det de vil drikke, folk kommer til å ta av det som finnes. Anbefaler å lage bowle (søk opp).

Anonymkode: 047e7...c60

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva slags sted og lokaler er det? Vi rullet over grensen og kjøpte masse drikkevarer som vi hadde stående i et kjøleskap som folk kunne forsyne seg av utover kvelden. Serveringsteamet hadde bare fått beskjed om å holde det fylt fra lageret. Jeg syns det fungerte veldig godt, uten at det kostet en formue. Men det forutsetter jo at du har lokaler som er egnet til det. Er nok ikke like lett hvis du holder bryllupet på et hotell eller lignende.

• Liker 6
Skrevet

Du sier at dere er redde for at folk ikke skal få det de vil ha. Da forstår jeg det sånn at dere kan kjøpe inn selv?

Søk råd på polet, de fleste som jobber der har veldig god peiling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

X antall kuponger så det ikke blir helt fritt, samtidig litt ut over drikke til maten er jo et alternativ. 

Anonymkode: b4037...773

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart å be folk ha med egen drikke i bryllup. 

Det er ikke fest på lokalet eller spleiselag, liksom. 

Vi kjøpte litt generelle ting på tax-free og i Sverige, og så kjøpte vi vin på polet. 
Fordelen med å kjøpe vin på polet, er at du kan returnere uåpnet vin, dersom du kjøpte for mye. 

Vi tenkte at med noen få varianter av hver ting å velge i, så kunne de fleste finne noe de likte, selv om de ikke får favoritten sin. De klarer jo åpenbart å drikke det de får servert til maten, så da klarer de det sikkert etterpå også. 
Husk å også ha alkoholfrie alternativer. 

Anonymkode: 76d47...fc8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har bare vært i to bryllup. Den rikeste hadde drikke til hver rett, to bonger i baren og så betalte man resten selv. Syns det er helt greit. Men å ta med selv er det mest harry jeg har hørt på en stund. Hadde gått for fri, tørr, eller drikke til mat men betaler i baren for resten selv. 

Anonymkode: ca24c...592

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kuvfest. Enkelt, bra og billigere 😊

Anonymkode: 988ab...581

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt fri bar, og så hatt øl og vin og noe baileys og sherry. Droppet sprit for å slippe grøftefylla. 

Anonymkode: 300cb...8e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde fri bar og det ble på ingen måte så dyrt som vi hadde sett for oss. Vi hadde folk som kom fra hele verden til bryllupet vårt og noen hadde også med dyre gaver. Da føles det veldig feil å skulle be folk ta med egen drikke eller ha "bonger".

Anonymkode: 1ebf1...660

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at folk må kjøpe i baren etter middag og kaffe avec. Men måtte ta med seg egen alkohol er jeg ikke for. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en mellomting , veldig billige drinker og øl i baren etter mat . Ved fri bar så vil veldig mange bare bestille drinker , sette de fra seg og bestille nye uten å drikke opp , masse svinn og altfor fulle folk sannsynligvis. 

Anonymkode: 2357a...e36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kuvfest. Enkelt, bra og billigere 😊

Anonymkode: 988ab...581

Kurvfest i bryllup? :o 

Anonymkode: 57ffa...3d6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i bryllup i helgen, to voksne som begge ble gift for andre gang og som har to barn på hver sin kant. 

Begge kommer fra øvre  middelklasse, har meget respektable jobber og god økonomi. 

De kjørte et budsjettbryllup, bryllupskjolen var fra fretwx, maten ble laget av familien, de stod for srikke til maten og litt attåt til kaffen. Ingen reagerte på dette. 

Tror heller de fleste ville reagert hvis de gikk unødvendig all inn og brukte 300 000 på bryllup

Anonymkode: 29c4d...768

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 20.47):

Vi skal be nesten 100 gjester, og er litt uenig i om vi skal ha fri bar eller be de ta med drikke selv. Drikke til maten er selvsagt, men utover kvelden? Vil ikke være gnien, men samtidig redd for at folk ikke får det de vil drikke. Hva gjorde dere?

Min eks og jeg hadde over 100 gjester i bryllupet og vi hadde fri bar. Vi leide inn en bartender også som hadde ansvar for all drikke etter middagen. Han blandet drinker og var utrolig flink. Anbefales.

Jeg har aldri vært i bryllup hvor alkoholen må betales for. Helt ærlig så får dere spare opp penger og heller gifte dere noen mnd senere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 20.47):

Vi hadde 100 gjester og alkoholfritt bryllup. Ble helt fantastisk!!

Anonymkode: e1118...704

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte nå inn så fikk folk drikke ut fra det vi hadde kjøpt inn

Vi kjøpte inn 2 slag øl, litt forskjellig rød og hvitvin, cider, sprit og conjak. Der vi bor har vi noe som hetter brussentralen. De har og øl. Så vi kjøpte alt derfra med avtale det som ikke var åpnet av øl, brus og cider kunne vi få levere tilbake

Anonymkode: 07ca6...207

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi kjøpte nå inn så fikk folk drikke ut fra det vi hadde kjøpt inn

Vi kjøpte inn 2 slag øl, litt forskjellig rød og hvitvin, cider, sprit og conjak. Der vi bor har vi noe som hetter brussentralen. De har og øl. Så vi kjøpte alt derfra med avtale det som ikke var åpnet av øl, brus og cider kunne vi få levere tilbake

Anonymkode: 07ca6...207

Hva er «sprit»? 

Anonymkode: 2788d...560

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp inn kartonger med vin og hvis folk ønsker seg noe annet kan delta med. Man trenger ikke 100% fri bar, men tilby noe bør man.

Anonymkode: 75ecb...b56

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...