Gå til innhold

Hvilken kassebil anbefaler du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lyst å oppgradere bilen et hakk og er på utkikk etter en kassebil. Må ha 5 seter og stort bagasjerom. Kan du anbefale noen?

Anonymkode: 7531c...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har lyst å oppgradere bilen et hakk og er på utkikk etter en kassebil. Må ha 5 seter og stort bagasjerom. Kan du anbefale noen?

Begrepet kassebil brukes gjerne om rene varebiler på grønne skilter, med to eller tre seter? Legger du noe annet i begrepet?

Hvilken bil har dere idag og hvilke budsjett har dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (13 minutter siden):

Begrepet kassebil brukes gjerne om rene varebiler på grønne skilter, med to eller tre seter? Legger du noe annet i begrepet?

Hvilken bil har dere idag og hvilke budsjett har dere?

Kalte det kassebil for jeg vet egentlig ikke  hva de kalles. Et eksempel er VW Multivan. 
trenger 5 seter og stor bagasjeplass. Har idag en peugeot 5008

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kalte det kassebil for jeg vet egentlig ikke  hva de kalles. Et eksempel er VW Multivan. 

Jeg vil tro Peugeot 5008 kan omtales som stasjonsvogn? 

Størrelsen over blir flerbruksbil (engelsk: MPV). Der har du VW Multivan , Caravelle og ID. Buzz.

En ny ID. Buzz koster ca det halve i forhold til en ny Multivan eHybrid.

Finn har pr nå 1815 biler i kategorien flerbruksbil:
https://www.finn.no/mobility/search/car?body_type=5&registration_class=1

VW Multivan på Finn, fra 1,2 million til ca 130 000 kr for en 20 år gammel:
https://www.finn.no/mobility/search/car?model=1.817.7952&registration_class=1&sort=PRICE_DESC

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

En Multivan har ikke den største bagasjeplassen bak det bakerste setet, de er bygd innvendig på en litt annen måte enn en Caravelle. På en Caravelle kan du ha den med flere enn 3 sitterplasser bak forsetene, du kan enkelt ta ut det bakerste setet og legge ned ryggen på de andre, eller de og kan lempes ut for å ha ei stor transportvogn til diverse. Caravelle kan du kjøpe i to forskjellige lengder også. Det finnes også Caddyer som er standard eller lang utgave på hvite skilter. Men litt mindre enn de først nevnte. Alle er fra VW. De er alle bygd for bruken som kassebil, men er innredet til personbil.

Anonymkode: 8bfc0...084

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Maxus Euniq5 og Maxus Mifa9 gir stor plass til lav pris. Leser seter i Mifa9 kan ikke legges ned eller tas ut slik jeg leser?

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Noen som har ID Buzz som er fornøyd?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du nevner ingen budsjett. Vasser du i penger kommer du ikke forbi Kia EV9.

Anonymkode: 94590...b82

Skrevet

Mercedes V-serien (personbil varianten av Vito-varebilen)
Har du penger til den er det en fantastisk bil.
Er ikke noe stor fan av tyske biler, men skal du ha bil med 5+ seter og MASSE plass uten at det føles som å kjøre en lastebil fra 60tallet er det en nydelig bil.

Men den er DYR da.
Kommer med Diesel og EL
Så da kan du velge selv

V-Klasse | Mercedes-Benz | Se pris og få tilbud

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virker veldig kul, men min forståelse at JAC har et ganske dårlig rykte i Kina. En av de hvor billig ikke bare er bra.

RSA er importør til Norge og må forholde seg til reklamasjoner i 5 år. Kjedelig om bilen stadig må på verksted, men blir det for galt skal det være mulig å heve kjøpet.

De skriver det på 8 år/160.000 km batterigaranti og 6 år/150.000 km nybilgaranti på noen modellerm

JAC e-JS4 har 8 års/150 000 km batterigaranti og 5 år/100 000 km nybilsgaranti.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

@TBL12, du har veldig gode innlegg her inne, takk for at du bidrar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 20.43):

Det er jo veldig avhengig av hva du forventer og prioriterer i en bil, hva du vil betale og hvilke vedlikeholdskostnader du er villig til å svelge. 

Du nevner Multivan, snakker du om 2005 eller 2025 modellen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...