AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Hei. har en bolig som har blitt utsatt og hærverk og skadeverk. jeg bor ikke der selv, men leier ut. jeg har både utleieforsikring og husforsikring. Bolig har knuste vinduer, toalett, baderomsmøbler og kjøkken. Er også ødelagt brannslukningsapparat i boligen. Jeg har jo anmeldt skaden og kontaktet forsikringselskapet. Har noen erfaring med en slik sak? Hjelper anmeldelsen noe? (Er leietaker som har utført skaden) Anonymkode: 7c57d...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august Hva er grunnen til at leietakeren har gjort noe slikt? Anonymkode: 99a71...5bf
AnonymBruker Skrevet 3. august #3 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er grunnen til at leietakeren har gjort noe slikt? Anonymkode: 99a71...5bf Jeg vet ikke. Jeg kontaktet politet når jeg kom til boligen og så hvilken tilstand den var i. Leietaker kom syklende til boligen mens jeg var der, men jeg valgte å gå. Politiet snakket med han men jeg fikk ingen beskjed om hvorfor vedkommende etter 2 år i boligen utførte så store hærverk. Anonymkode: 7c57d...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #4 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg vet ikke. Jeg kontaktet politet når jeg kom til boligen og så hvilken tilstand den var i. Leietaker kom syklende til boligen mens jeg var der, men jeg valgte å gå. Politiet snakket med han men jeg fikk ingen beskjed om hvorfor vedkommende etter 2 år i boligen utførte så store hærverk. Anonymkode: 7c57d...dd2 Nei, jeg mener…er han ellers ok eller er han sånn at du egentlig ikke er overrasket at han gjorde det? Anonymkode: 99a71...5bf
AnonymBruker Skrevet 3. august #5 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg mener…er han ellers ok eller er han sånn at du egentlig ikke er overrasket at han gjorde det? Anonymkode: 99a71...5bf Jeg er veldig overrasket. Vi har hele veien hatt godt forhold til han. Fått leie i tide. Aldri vært tegn på at han plutselig kan finne på noe sånt Anonymkode: 7c57d...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er veldig overrasket. Vi har hele veien hatt godt forhold til han. Fått leie i tide. Aldri vært tegn på at han plutselig kan finne på noe sånt Anonymkode: 7c57d...dd2 Skulle politiet kontakte deg senere og fortelle litt mer? Beklager virkelig at sånt har skjedd, men du gjorde alt riktig. Anonymkode: 99a71...5bf
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hei. har en bolig som har blitt utsatt og hærverk og skadeverk. jeg bor ikke der selv, men leier ut. jeg har både utleieforsikring og husforsikring. Bolig har knuste vinduer, toalett, baderomsmøbler og kjøkken. Er også ødelagt brannslukningsapparat i boligen. Jeg har jo anmeldt skaden og kontaktet forsikringselskapet. Har noen erfaring med en slik sak? Hjelper anmeldelsen noe? (Er leietaker som har utført skaden) Anonymkode: 7c57d...dd2 Er bevismateriale en kan bruke, selv om en ikke kan anmelde leietaker for noe som skjer i et skader som skjer i leieforhold - da gjelder husleieloven. Anonymkode: d23b5...675
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er bevismateriale en kan bruke, selv om en ikke kan anmelde leietaker for noe som skjer i et skader som skjer i leieforhold - da gjelder husleieloven. Anonymkode: d23b5...675 Er bevismateriale en kan bruke, selv om en ikke kan anmelde leietaker for skader som skjer i leieforhold - da gjelder husleieloven.* Anonymkode: d23b5...675
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august Her må det være noe spesielt..psykiatri, slossing,annet kriminelt eller kriminelle som har hevnet seg på leieboer. Vil ikke tro du får den beste forklaringen. Men håper hverfall du vinner frem økonomisk. Anonymkode: de1f4...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle politiet kontakte deg senere og fortelle litt mer? Beklager virkelig at sånt har skjedd, men du gjorde alt riktig. Anonymkode: 99a71...5bf Nei, de sa de ikke kunne fortelle mer meg. Anbefalte meg å anmelde vedkommende. De mente han hadde nektet at det er han, men det var helt klart for de at det var han som sto for skadene. Anonymkode: 7c57d...dd2
AnonymBruker Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Er bevismateriale en kan bruke, selv om en ikke kan anmelde leietaker for skader som skjer i leieforhold - da gjelder husleieloven.* Anonymkode: d23b5...675 Hva vil det si? kan jeg ikke anmelde for skadeverk/hærverk fordi vedkommende er min leietaker? Anonymkode: 7c57d...dd2
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hva vil det si? kan jeg ikke anmelde for skadeverk/hærverk fordi vedkommende er min leietaker? Anonymkode: 7c57d...dd2 Selvfølgelig kan du det Anonymkode: 99a71...5bf 3 2
petterm Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjelper anmeldelsen noe? (Er leietaker som har utført skaden) Anonymkode: 7c57d...dd2 Som regel vil forlange at du anmelder.
AnonymBruker Skrevet 3. august #14 Skrevet 3. august Anmeldelsen hjelper jo egentlig bare når du tar det med forsikringen, politiet gjør veldig lite når det er slike ting. Anonymkode: 9f379...732
AnonymBruker Skrevet 3. august #15 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anmeldelsen hjelper jo egentlig bare når du tar det med forsikringen, politiet gjør veldig lite når det er slike ting. Anonymkode: 9f379...732 Veldig synd hvis politet ikke gjør noe. Kan ødela boligen vår såpass mye at jeg begynte å gråte av å se et menneske skade eiendommen vi har jobbet så hardt får. Han burde straffes. Anonymkode: 7c57d...dd2
AnonymBruker Skrevet 3. august #16 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig synd hvis politet ikke gjør noe. Kan ødela boligen vår såpass mye at jeg begynte å gråte av å se et menneske skade eiendommen vi har jobbet så hardt får. Han burde straffes. Anonymkode: 7c57d...dd2 Straffet ja, du hva slags straffer vi har her til lands så det må du se langt etter. Her i byen har vi tyver som stjeler og ramponerer og folk har kamerabevis og det hele allikevel blir ingenting gjort, de bryr seg ikke for det har ikke kapasitet... De er for travle med å lage kleine tiktoks. Anonymkode: 9f379...732 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Straffet ja, du hva slags straffer vi har her til lands så det må du se langt etter. Her i byen har vi tyver som stjeler og ramponerer og folk har kamerabevis og det hele allikevel blir ingenting gjort, de bryr seg ikke for det har ikke kapasitet... De er for travle med å lage kleine tiktoks. Anonymkode: 9f379...732 Veldig synd men enig i det du sier. Hvordan skal vi følge oss trygge da? Hva har vi politiet til? Joda for å lage TikTok’s Anonymkode: 7c57d...dd2
AnonymBruker Skrevet 5. august #20 Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Noe nytt, ts? Anonymkode: 99a71...5bf Forsikringselskapet var der i dag. De har skrevet og ordnet rapport. Venter på tilbakelegge fra de. Politiet har også ringt og hatt telefonavhør av meg. Men tror kanskje de avhører alle, selv om de henlegger saken? Anonymkode: 7c57d...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå