Gå til innhold

belysning stue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er du fornøyd med i forhold til belysning  i stua? Spotter? mye punktbelysning?  trenger inspirasjon:)  har stor stue med mye treverk/furu og hvite vegger, små vindu

Anonymkode: b2285...de8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har spotter og en lysekrone over spisestua, bruker bare spotter. I tillegg har vi LED-lys som vi aldr bruker. 

Anonymkode: bcedd...752

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva er du fornøyd med i forhold til belysning  i stua? Spotter? mye punktbelysning?  trenger inspirasjon:)  har stor stue med mye treverk/furu og hvite vegger, små vindu

Anonymkode: b2285...de8

Innfelte downlights er fint. Spotter, spesielt med spotskinner er stygt. Da er det bedre med lamper på skjenker, bord og gulv. Til nød vegglamper om de er i hjørner. 
Spotskinner funker derimot veldig bra i gang og kjøkken. 

Anonymkode: 9eec1...7f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Innfelte downlights er fint. Spotter, spesielt med spotskinner er stygt. Da er det bedre med lamper på skjenker, bord og gulv. Til nød vegglamper om de er i hjørner. 
Spotskinner funker derimot veldig bra i gang og kjøkken. 

Anonymkode: 9eec1...7f9

Vi har innfelte downlights og jeg kan ikke si meg enig i at det er fint. Det gir ikke noe bra eller hyggelig lys, det skinner rett ned på toppen av hodet og skjærer i øynene. Det er bedre å ha lamper som skjuler lyskilden, eller spotter som kan vinkles mot vegg. Hvis man ikke liker spotskinner kan man ha enkeltspotter på samme måte som med downlights, bare at de stikker ned fra taket og vinkles mot nærmeste vegg.

Anonymkode: cc1c3...c65

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har innfelte downlights og jeg kan ikke si meg enig i at det er fint. Det gir ikke noe bra eller hyggelig lys, det skinner rett ned på toppen av hodet og skjærer i øynene. Det er bedre å ha lamper som skjuler lyskilden, eller spotter som kan vinkles mot vegg. Hvis man ikke liker spotskinner kan man ha enkeltspotter på samme måte som med downlights, bare at de stikker ned fra taket og vinkles mot nærmeste vegg.

Anonymkode: cc1c3...c65

Vi har Alfa Soft Warmdim spotter. Der er lyskilden trukket bakover slik at den ikke er særlig synlig, og den skjærer ikke i øynene mine. Når de dimmes ned gløder de også mer orange, slik en halogenpære gjorde i gamle dager. Helt ok belysning.

Men skulle jeg pusset opp hadde jeg nok vurdert skjulte ledstrips langs enden av takflaten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...