Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en tur til London i bursdagsgave av mannen, og vi reiser i høst. Jeg har aldri vært i London, og gleder meg veldig. Et skår i gleden er at jeg fikk påvist M. Chron i fjor vinter, og periodevis kan jeg være veldig dårlig i magen. Da må jeg akutt på do 😔 Veldig kjedelig og kjipt..

Hvordan er det å finne steder å gå på do i London utenfor eget hotell? Betaler gjerne. Har ikke så lyst til å gå rundt med bleie.. 🥺

Anonymkode: 44428...633

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På alle sentre og puber/spisesteder er det do i hvert fall.

Du kan jo orientere deg litt i forhold til offentlige toaletter sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 16caf...156

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere går inn på en pub, cafe eller restaurant, mannen bestiller en øl, kaffe eller vin og så går du på toalettet. Sånn gjør man det alle steder, også i London.

Anonymkode: d2951...96b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Imodium! Jeg tar det preventivt på dager det passer dårlig med akutt-do-løping.

Anonymkode: 0444b...452

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Lite offentlige toaletter, men flust av restauranter, puber og cafeer. Bestill noe og gå på do

Anonymkode: 07c29...707

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta medisiner preventivt, og vær ekstremt forsiktig med mat og drikke i dagene før dere reiser :nikke: spis mat du vet du tåler bedre enn annet. 

Dere finner fort en cafe/pub/restaurant. Mannen bestiller noe å drikke, du løper på do. 

Selv om det blir en litt annerledes tur, så dra ❤️ Chrons blir med på tur, men legg tilrette og kryss fingrene for at du får maaange fine øyblikk mellom søags. 

lykke til ❤️❤️❤️

Anonymkode: 342c4...7ef

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i London og man er sjeldent langt unna et toalett. Men vær ekstra obs på reise, for noen steder har ikke togstasjonen toalett, eller det er ute av drift, og så er toalettet på toget enten ikke-eksisterende eller ute av drift, også. Har brent meg på det et par ganger (har IBS). Men bortsett fra det tror jeg dette vil gå helt fint!

Anonymkode: 8309e...e53

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Imodium! Jeg tar det preventivt på dager det passer dårlig med akutt-do-løping.

Anonymkode: 0444b...452

Har ikke turt å prøve Imodium enda. Har hørt så mange skrekkhistorier om obstipasjon av en annen verden. Og jeg vil bare gråte av å potensielt må bæsje murstein i det såre området 😩

Hvordan har det gått for deg å bruke? Tar du en eller to, flere ganger om dagen?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har bodd i London og man er sjeldent langt unna et toalett. Men vær ekstra obs på reise, for noen steder har ikke togstasjonen toalett, eller det er ute av drift, og så er toalettet på toget enten ikke-eksisterende eller ute av drift, også. Har brent meg på det et par ganger (har IBS). Men bortsett fra det tror jeg dette vil gå helt fint!

Anonymkode: 8309e...e53

Takk! Skal huske på det 😊 Ikke turt å reise noe særlig de siste 1.5 årene 😑

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Skaff deg et do-kort hos mage og tarmforbundet før du drar. De fleste restauranter og kafeer vet hva det er, og du kan bare vise dette frem, så får du låne toalettet uten spørsmål. Jeg har et sånt, og det er gull å ha på reise. 
https://magetarm.no/undersider/nyhetsarkiv/nyhet-dokortet-er-tilbake-i-fysisk-versjon?PID=324&M=NewsV2&Action=1

Anonymkode: 237c9...507

I utlandet også?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta medisiner preventivt, og vær ekstremt forsiktig med mat og drikke i dagene før dere reiser :nikke: spis mat du vet du tåler bedre enn annet. 

Dere finner fort en cafe/pub/restaurant. Mannen bestiller noe å drikke, du løper på do. 

Selv om det blir en litt annerledes tur, så dra ❤️ Chrons blir med på tur, men legg tilrette og kryss fingrene for at du får maaange fine øyblikk mellom søags. 

lykke til ❤️❤️❤️

Anonymkode: 342c4...7ef

Takk for gode tips! Desverre har jeg enda ikke helt kontroll på hva som er ja/nei mat. I perioder virker det som at det er uansett hva jeg spiser 😩😩 Reise for oss har vært mye glede med å planlegge måltidene og spise god mat sammen, så dette er ganske nytt og trist for meg 😕

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du er i London kan det være lurt å ta buss i stedet for undergrunnen. Tar gjerne tid å komme seg ned og opp i de ulike stasjonene. Med bussen kan du bare hoppe av på neste holdeplass hvis du må på do. Bussen er også billigere og du får sett mer av byen. 

Anonymkode: 3f730...2c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du er i London kan det være lurt å ta buss i stedet for undergrunnen. Tar gjerne tid å komme seg ned og opp i de ulike stasjonene. Med bussen kan du bare hoppe av på neste holdeplass hvis du må på do. Bussen er også billigere og du får sett mer av byen. 

Anonymkode: 3f730...2c0

Takk for tips! Mannen min har heldigvis vært der flere ganger, så håper vi finner fram 👌🏻😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

I utlandet også?

Ja. Jeg har brukt dette bla i London. Kortet får du både på norsk og engelsk

Anonymkode: 237c9...507

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i London. Synes ikke det er noe problem. Med forbehold om at jeg ikke har erfaring med din sykdom.

Skriv gjerne hva dere ønsker å gjøre når det nærmer seg - så kan jeg gik deg en strategi :)

Men generelt; kjøpesentre; fine fasiliteter. Puber, kaffesteder og slikt; alltid et toalett - om dere kjøper noe, haster det går jeg bare til baren og sier jeg skal kjøpe noe, men spør om jeg kan låne toalettet før (alene), eller mannen bestiller mens jeg løper.

Et triks er egentlig hoteller... De er overalt. Bare gå rett inn som at du bor der. Det er alltid et toalett i lobbyen et sted. 

Med din sykdom ville jeg mulig også bodd veldig sentralt. Tube/Buss/Uber tar gjerne en halvtime+ om ikke mer. 

Kan du ikke bare spørre litt når dere begynner å legge planer? Ikke bare om toalett. Det er en by jeg kjenner veldig godt :)

Anonymkode: a6f9b...137

AnonymBruker
Skrevet

Last ned appen Flush, da finner du raskt nærmeste toalett 👍🏻

Anonymkode: 23582...c31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...