AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Eller farsarv. Når vi er flere barn. En lever og en død. Men den ene flyttet fra den andre 7måneder før dødsfallet. Den som lever har flyttet og fått seg ny så solgte boligen. Anonymkode: 0118d...955
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august Hvem flyttet fra hvem, hvem er død, hvem har ny kjæreste og hvem sin bolig er solgt? Anonymkode: f4056...ad6 2 5
AnonymBruker Skrevet 3. august #3 Skrevet 3. august Hvis de har flyttet fra hverandre og tatt ut separasjon, skal det ha startet en slifteprosess mellom ektefellene. Dødsboet, som fordeles mellom livsarvinger, evt andre, er da avdødes bo. Hvis det ikke er tatt ut separasjon, kan lengstlevende sitte i uskifte av felleseie. Hvis det skiftes arver gjenlevende 25%. Anonymkode: 5acf1...412
AnonymBruker Skrevet 3. august #4 Skrevet 3. august Begge er våre foreldre, en flyttet fra den andre 7måneder før den andre døde pga div omstendigheter . Så bodde (flyttet tilbake) den andre i boligen til den avdøde(før felles bolig), noen år senere finner den andre ny partner og selger boligen og flytter. Det er solgt langt under takst(til en søsken), og veldig skjevfordelt av den gjenlevende forelderen! Hvordan regner jeg ut? Bryr meg ikke så mye om pengene , men møkkalei av at det er de samme hele oppveksten som får i henda.. Har vært en forferdelig oppvekst så går ikke inn på noe mer! Anonymkode: 0118d...955 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #5 Skrevet 3. august De har og tatt lån i mitt navn som jeg selv måtte betale tilbake over flere år.. Anonymkode: 0118d...955
AnonymBruker Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begge er våre foreldre, en flyttet fra den andre 7måneder før den andre døde pga div omstendigheter . Så bodde (flyttet tilbake) den andre i boligen til den avdøde(før felles bolig), noen år senere finner den andre ny partner og selger boligen og flytter. Det er solgt langt under takst(til en søsken), og veldig skjevfordelt av den gjenlevende forelderen! Hvordan regner jeg ut? Bryr meg ikke så mye om pengene , men møkkalei av at det er de samme hele oppveksten som får i henda.. Har vært en forferdelig oppvekst så går ikke inn på noe mer! Anonymkode: 0118d...955 Her må du nok kontakte advokat. Anonymkode: f4056...ad6 6
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de har flyttet fra hverandre og tatt ut separasjon, skal det ha startet en slifteprosess mellom ektefellene. Dødsboet, som fordeles mellom livsarvinger, evt andre, er da avdødes bo. Hvis det ikke er tatt ut separasjon, kan lengstlevende sitte i uskifte av felleseie. Hvis det skiftes arver gjenlevende 25%. Anonymkode: 5acf1...412 Ja var dette jeg lurte på og. Får en advokat funnet fram evt slike papirer? Ser på nettet at ektefellen ikke har rett på noe om de har sendt inn papirer men det ble fordelt som denne personen sa. Prøver å nøytralisere historien, håper dere forstår hva jeg mener. Anonymkode: 0118d...955
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august Normalt å få papirer av advokat tilsendt etter evt arveoppgjør eller før? Har ikke fått noe. Bare penger på konto fra ene forelderen uten noe utregning eller papir. Trodde det var advokat som ordnet det? Anonymkode: 0118d...955
bare innom en tur Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eller farsarv. Når vi er flere barn. En lever og en død. Men den ene flyttet fra den andre 7måneder før dødsfallet. Den som lever har flyttet og fått seg ny så solgte boligen. Anonymkode: 0118d...955 Her var det mange parametre som var litt uklare. Da er det enklest å gjøre som Donald Trump: anslå handelsunderskuddet og del det på to, så får du svaret 🙂
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har og tatt lån i mitt navn som jeg selv måtte betale tilbake over flere år.. Anonymkode: 0118d...955 Det har ikke noe med arven å gjøre, men en kriminell handling du burde anmeldt. Skal vi kunne svare, må du svare på spørsmålene jeg stilte i første innlegg. Er de skilt, og to forskjellige bo, er det avdødes bo som skal skiftes. Vi trenger mye mer info. Anonymkode: 5acf1...412 4
AnonymBruker Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja var dette jeg lurte på og. Får en advokat funnet fram evt slike papirer? Ser på nettet at ektefellen ikke har rett på noe om de har sendt inn papirer men det ble fordelt som denne personen sa. Prøver å nøytralisere historien, håper dere forstår hva jeg mener. Anonymkode: 0118d...955 Hvorvidt de er gift, separert eller skilt er offentlig informasjon. Det samme er det hvorvidt skifte i forbindelse med skilsmisse er gjennomført. Lengstlevende kan svare. Er de separert arver ikke ektefelle. Anonymkode: 5acf1...412 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august Nei de var ikke skilt. Tror det var sendt inn papirer, jeg vet ikke. Har ikke kontakt med gjenlevende. De bodde hver for seg i hver sin bolig ja. Det er avdødes bolig som ble solgt og skulle fordeles. Anonymkode: 0118d...955
AnonymBruker Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august Den gjenlevende forelderen min ordnet alt på best måte for seg selv og ene søskenet. Sølgte bolig for halv pris til søsteren min, og i tilegg fikk hun arv. Anonymkode: 0118d...955
AnonymBruker Skrevet 3. august #14 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Normalt å få papirer av advokat tilsendt etter evt arveoppgjør eller før? Har ikke fått noe. Bare penger på konto fra ene forelderen uten noe utregning eller papir. Trodde det var advokat som ordnet det? Anonymkode: 0118d...955 Hvis dere har gjennomført et privat skifte, og den andre forelderen var bobestyrer, er det også denne som betaler ut arveoppgjøret. Skifteretten sitter på noe dokumentasjon, som skifteattest. Anonymkode: 5acf1...412 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #15 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei de var ikke skilt. Tror det var sendt inn papirer, jeg vet ikke. Har ikke kontakt med gjenlevende. De bodde hver for seg i hver sin bolig ja. Det er avdødes bolig som ble solgt og skulle fordeles. Anonymkode: 0118d...955 Hvis de var gift, og det ikke var tatt ut separasjon, kan gjenlevende sitte i uskiftet bo. Da behøver man ikke fordele noe selv om bolig selges. Anonymkode: 5acf1...412
AnonymBruker Skrevet 3. august #16 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den gjenlevende forelderen min ordnet alt på best måte for seg selv og ene søskenet. Sølgte bolig for halv pris til søsteren min, og i tilegg fikk hun arv. Anonymkode: 0118d...955 Hvis søsteren din har fått arv innebærer det at det er gjennomført et skifte. Da skal det foreligge en oversikt over verdiene i boet. Hvis mor har solgt bolig etter skifte, kan hun selge/gi bort. Hvis det var før skifte gjelder regler om salg av eiendom i uskiftebo. Anonymkode: 5acf1...412 3
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de var gift, og det ikke var tatt ut separasjon, kan gjenlevende sitte i uskiftet bo. Da behøver man ikke fordele noe selv om bolig selges. Anonymkode: 5acf1...412 Når det er flere barn etter avdøde, så skal vel boet fordeles når avdødes bolig selges? den andre flyttet med ny samboer. Anonymkode: 0118d...955
AnonymBruker Skrevet 3. august #18 Skrevet 3. august Forelderen satt i uskiftet bo(flyttet timbake til boligen når den andre døde) og bodde der noen år før h*n skulle flytte til ny partner. Anonymkode: 0118d...955
AnonymBruker Skrevet 3. august #19 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis søsteren din har fått arv innebærer det at det er gjennomført et skifte. Da skal det foreligge en oversikt over verdiene i boet. Hvis mor har solgt bolig etter skifte, kan hun selge/gi bort. Hvis det var før skifte gjelder regler om salg av eiendom i uskiftebo. Anonymkode: 5acf1...412 H*n bodde i uskiftet bo, da skal det vel fordeles på avdødes barn(og evt partneren om de fremdeles var gift på papiret) når boligen da blir solgt? Anonymkode: 0118d...955
AnonymBruker Skrevet 3. august #20 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis de var gift, og det ikke var tatt ut separasjon, kan gjenlevende sitte i uskiftet bo. Da behøver man ikke fordele noe selv om bolig selges. Anonymkode: 5acf1...412 Vet ikke om det var tatt ut noe, men den gjenlevende satt i uskiftet bo ja etterpå, som h*n solgte senere for å flytte. Boligen ble solgt for halv pris til søsteren min(dvs arven til oss andre ble krsftig redusert, pga salgsummen og forelderen som var igjen skulle ha over halvparten). Anonymkode: 0118d...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå