Gå til innhold

Fikk et skrivebord, så angret de og ville ha det tilbake etter jeg kastet mitt gamle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du tenkt om dette?

Et familiemedlem ville gi bort et skrivebord som jeg tok imot. Jeg kastet da det gamle bordet mitt som jeg ikke trengte, da det var skranglete og slitt. Noen uker senere angrer de som ga bort bordet på at de hadde gitt det bort og ville ha det tilbake.

Jeg måtte da forklare at jeg hadde kvittet meg med det bordet jeg allerede hadde. Hadde jeg fortsatt hatt det gamle bordet stående, hadde det ikke vært et problem og de skulle gjerne fått bordet sitt tilbake. Så blir det litt sånn "uff nei og det var dumt". Jeg har fortsatt bordet altså, og hadde lite lyst til å gi det tilbake. For da må jo jeg ut og kjøpe nytt, noe jeg ikke hadde trengt om jeg fortsatt hadde det gamle. Og vi ble tilslutt enige om at jeg bare skulle beholde bordet.

Men synes dere jeg var "kjip"? Det er jo ikke jeg som ombestemmer meg. Og ikke riktig at jeg skal bruke penger og tid for at andre har dradd meg inn i den situasjonen.

Anonymkode: 158c8...77c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har man gitt bort noe, så har man faktisk gitt det bort. Man kan ikke ta det tilbake. Du har all rett til å beholde bordet. Du fikk det og da ble det ditt.

Anonymkode: b4e76...24a

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

De ga bordet bort. Det er ditt nå og du kan selvsagt beholde det 😀

Anonymkode: d8703...0eb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt at det var greit så lenge de skaffer deg et annet skrivebord.

Anonymkode: 38f31...76e

• Liker 6
Skrevet

be de skaffe deg et annet så får de igjen sitt= alle happy

AnonymBruker
Skrevet

Selv så hadde jeg aldri tatt i mot det, bytter ut ting når jeg har penger til å kjøpe nytt vil ikke ha andre sitt skrot.

Hadde levert tilbake skrivebordet om jeg hadde vært så dum at jeg tok i mot det for jeg hadde irritert meg over det og situasjonen hver gang jeg så på det.

Anonymkode: bac56...bf6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste tilfellet der dette er greit er hvis noen gir bort noe de trodde var skrap, men så er det gammelt arvegods med affeksjonsverdi for flere i familien. Til og med da er det i grenseland.

Anonymkode: e8591...3fc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva ville du tenkt om dette?

Et familiemedlem ville gi bort et skrivebord som jeg tok imot. Jeg kastet da det gamle bordet mitt som jeg ikke trengte, da det var skranglete og slitt. Noen uker senere angrer de som ga bort bordet på at de hadde gitt det bort og ville ha det tilbake.

Jeg måtte da forklare at jeg hadde kvittet meg med det bordet jeg allerede hadde. Hadde jeg fortsatt hatt det gamle bordet stående, hadde det ikke vært et problem og de skulle gjerne fått bordet sitt tilbake. Så blir det litt sånn "uff nei og det var dumt". Jeg har fortsatt bordet altså, og hadde lite lyst til å gi det tilbake. For da må jo jeg ut og kjøpe nytt, noe jeg ikke hadde trengt om jeg fortsatt hadde det gamle. Og vi ble tilslutt enige om at jeg bare skulle beholde bordet.

Men synes dere jeg var "kjip"? Det er jo ikke jeg som ombestemmer meg. Og ikke riktig at jeg skal bruke penger og tid for at andre har dradd meg inn i den situasjonen.

Anonymkode: 158c8...77c

Hva er årsaken til at de plutselig vil ha det tilbake? 
Litr avhengig av hvor du bor så kan det være enkelt å finne seg ett nytt skrivebord (noen gir bort på finn) eller tilsvarende.

Jeg tror jeg ville hatt problemer med å beholde det hvis det var sterke emosjonelle tilknytninger til bordet fra «giveren» som gjorde at vedkommende angrer seg, jeg ville sikkert alltid sett på bordet og relatert det til situasjonen jeg nå befant meg i.

Du kunne foreslått at hvis de kan hjelpe deg med å få tak i ett nytt bord uten at det blir en stor utgift for din del så kan de få det tilbake? Om du må punge ut 300kr for ett annet brukt skrivebord er vel ikke det verdens undergang? Kjipt? Tja, men se på det som en liten investering i vennskapet med personen det er snakk om? Det kan bety mye for den personen som nå angrer seg for å ha gitt bort noe som kanskje betydde mer enn de trodde, og for deg tilsvarer det en flaske vin? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ville sagt at det var greit så lenge de skaffer deg et annet skrivebord.

Anonymkode: 38f31...76e

Denne !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...