AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Hva er deres beste forslag til sovemaske og ørepropper? Syntes sov i ro er veldig gode, men irriterende at de er så klissete, og at man kun får de hos vitusapotek Andre forslag? Anonymkode: 15691...b1f
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:03 #2 Skrevet søndag kl 16:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er deres beste forslag til sovemaske og ørepropper? Syntes sov i ro er veldig gode, men irriterende at de er så klissete, og at man kun får de hos vitusapotek Andre forslag? Anonymkode: 15691...b1f Sjekk ut Loops earplugs -de sverger mannen min til. Jeg bruker 3D sovemaske kjøpt på Vitus apotek den er gull. https://www.vitusapotek.no/sol%2C-fritid-og-reise/reiseeffekter/vidi-sovemaske-3d-1-stk/p/852114?srsltid=AfmBOop24SmF5T2yQ-yuuuQZt-n0BQbh2GstN6u7ptvBjqMVYfa01UYW Anonymkode: 3b579...d08 1 1
Contigo Skrevet søndag kl 16:58 #3 Skrevet søndag kl 16:58 Jeg sover med ørepropper hver natt, siden jeg våkner av den minste lyd. Den beste investeringen jeg har gjort er å skaffe meg formstøpte ørepropper for soving. Etter ca 2 uker med tilvenning, så kjenner jeg dem ikke lenger. Jeg er sidesover, og har lett for å få vondt i ørene av ørepropper, men de formstøpte er laget til øregangen, og de merkes ikke. Jeg har faktisk glemt at øreproppene er i, og stått opp med dem. Det anbefales på det varmeste! Jeg kjøpte mine her: https://hantek.no/products/sleepsound 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:03 #4 Skrevet søndag kl 17:03 Anbefaler også Loop, elsker dem. Har sovemaske fra Bosant nå, den gjør nytten. Lystett, myk og god. Lett å justere pga borrelås, men det blir litt klumpete i bakhodet så vær obs på det om du ligger mye på ryggen. Anonymkode: e11a1...de1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:12 #5 Skrevet søndag kl 17:12 Har brukt ørepropper de siste 30 årene. Før kjøpte jeg på apotek - nå kjøper jeg en sånn boks hvert tredje år eller så - proppene varer en ukes tid... Kan vaskes, men jeg bare kaster etter bruk.. https://www.maxmaling.no/produkt/orepropper-3m-classic-ear-250-par/ Anonymkode: eae6f...9c4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:21 #6 Skrevet søndag kl 17:21 Contigo skrev (21 minutter siden): Jeg sover med ørepropper hver natt, siden jeg våkner av den minste lyd. Den beste investeringen jeg har gjort er å skaffe meg formstøpte ørepropper for soving. Etter ca 2 uker med tilvenning, så kjenner jeg dem ikke lenger. Jeg er sidesover, og har lett for å få vondt i ørene av ørepropper, men de formstøpte er laget til øregangen, og de merkes ikke. Jeg har faktisk glemt at øreproppene er i, og stått opp med dem. Det anbefales på det varmeste! Jeg kjøpte mine her: https://hantek.no/products/sleepsound Har det samme problemet! Våkner av den minste lyd og lys. Også sidesover, skal sjekke ut disse! 😁 ts Anonymkode: 15691...b1f
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:22 #7 Skrevet søndag kl 17:22 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Anbefaler også Loop, elsker dem. Har sovemaske fra Bosant nå, den gjør nytten. Lystett, myk og god. Lett å justere pga borrelås, men det blir litt klumpete i bakhodet så vær obs på det om du ligger mye på ryggen. Anonymkode: e11a1...de1 Er egentlig sidesover, men havner av og til på ryggen i løpet av natta.. ts Anonymkode: 15691...b1f
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:28 #8 Skrevet søndag kl 17:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk ut Loops earplugs -de sverger mannen min til. Jeg bruker 3D sovemaske kjøpt på Vitus apotek den er gull. https://www.vitusapotek.no/sol%2C-fritid-og-reise/reiseeffekter/vidi-sovemaske-3d-1-stk/p/852114?srsltid=AfmBOop24SmF5T2yQ-yuuuQZt-n0BQbh2GstN6u7ptvBjqMVYfa01UYW Anonymkode: 3b579...d08 Second this! Loop + 3d er alfa og omega! Anonymkode: 23b9b...ba5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:31 #9 Skrevet søndag kl 17:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Second this! Loop + 3d er alfa og omega! Anonymkode: 23b9b...ba5 Har hørt mye om at Loops er bra faktisk, men er redd de blir plagsomme siden jeg er sidesover 🤔 Anonymkode: 15691...b1f 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:52 #10 Skrevet søndag kl 17:52 Loops er bra, men jeg får litt vondt i ørene om jeg ligger for lenge på en side. Anonymkode: d06a6...456 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:13 #11 Skrevet søndag kl 18:13 Er dere klar over at dere blir mer lydsensitive når dere bruker ørepropper hver natt? Anonymkode: 7e5d6...d82
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:43 #12 Skrevet søndag kl 18:43 Contigo skrev (1 time siden): Jeg sover med ørepropper hver natt, siden jeg våkner av den minste lyd. Den beste investeringen jeg har gjort er å skaffe meg formstøpte ørepropper for soving. Etter ca 2 uker med tilvenning, så kjenner jeg dem ikke lenger. Jeg er sidesover, og har lett for å få vondt i ørene av ørepropper, men de formstøpte er laget til øregangen, og de merkes ikke. Jeg har faktisk glemt at øreproppene er i, og stått opp med dem. Det anbefales på det varmeste! Jeg kjøpte mine her: https://hantek.no/products/sleepsound Jeg kjøpte også disse, men får dessverre veldig vondt av dem. Det blir en sånn veldig vakuumfølelse når jeg ligger på siden. Opplevde du også det i starten? Jeg holdt ikke ut i to uker, så jeg gjennomgikk ikke en ordentlig tilvenningsperiode slik som du gjorde. Anonymkode: e0158...3fe 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:44 #13 Skrevet søndag kl 18:44 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er dere klar over at dere blir mer lydsensitive når dere bruker ørepropper hver natt? Anonymkode: 7e5d6...d82 Hvis man allerede er så lydsensitiv at man ikke får sove, så er ikke det innmari relevant, egentlig. Anonymkode: e0158...3fe 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:35 #14 Skrevet søndag kl 19:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere klar over at dere blir mer lydsensitive når dere bruker ørepropper hver natt? Anonymkode: 7e5d6...d82 Jeg var aldri så lydsensitiv før, det har begynt å komme nå de siste åra. Da jeg var liten hadde vi biler som kjørte utenfor stadig, da sovnet jeg til lyden av bilene. Her jeg bor nå er det skjærer som vekker meg klokka 5 av og til, og andre lyder, planen var ikke å bruke de hver natt, men til å ha på varastyret når det trengs. Jeg bruker egentlig veldig sjelden propper som man stapper langt inn i øret da jeg føler jeg blir døv omtrent etter en natt med bruk av de. Derfor har jeg prøvd de av voks. Som sagt, greit å ha på varastyret om det er høyst nødvendig for å kunne ha en OK dag på jobb med nok søvn. ts Anonymkode: 15691...b1f
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:59 #15 Skrevet søndag kl 19:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjøpte også disse, men får dessverre veldig vondt av dem. Det blir en sånn veldig vakuumfølelse når jeg ligger på siden. Opplevde du også det i starten? Jeg holdt ikke ut i to uker, så jeg gjennomgikk ikke en ordentlig tilvenningsperiode slik som du gjorde. Anonymkode: e0158...3fe Jeg fikk og litt vondt og kjente på vakuum i starten, og da tok jeg de med meg til Hantek, også justerte de litt på stedet det det trykket. I tillegg brukte jeg den kremen som fulgte med. Den skal sørge for mindre smerte mens øregangen venner seg til proppen. Jeg har brukt mine hver natt i snart 5 år. Anonymkode: d06a6...456 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:01 #16 Skrevet søndag kl 20:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere klar over at dere blir mer lydsensitive når dere bruker ørepropper hver natt? Anonymkode: 7e5d6...d82 Det får så være. Jeg våkner av den minste lyd, og klarer heller ikke sovne igjen. Jeg har slite med dette siden jeg var barn, og har derfor sover med lukket vindu selv de varmeste somrene. Det trenger jeg heldigvis ikke lenger. Jeg ser ikke noe annet alternativ enn å bruke ørepropper hver natt. Anonymkode: d06a6...456 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:06 #17 Skrevet søndag kl 20:06 Synes disse er best: https://www.vitusapotek.no/sovnproblemer/orepropper/max-lite-orepropper-10-stk/p/955955 Myke og gode! Ellers bruker jeg en mørk fleece buff som maske. Den er ikke for stram, har ikke sånn strikk som skjærer inn i hodet/håret og dekker godt. Og så kostet den 99 kroner på Intersport Anonymkode: 38f49...dcc 1
Harehopp33 Skrevet onsdag kl 23:28 #18 Skrevet onsdag kl 23:28 AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 18.03): Sjekk ut Loops earplugs -de sverger mannen min til. Jeg bruker 3D sovemaske kjøpt på Vitus apotek den er gull. https://www.vitusapotek.no/sol%2C-fritid-og-reise/reiseeffekter/vidi-sovemaske-3d-1-stk/p/852114?srsltid=AfmBOop24SmF5T2yQ-yuuuQZt-n0BQbh2GstN6u7ptvBjqMVYfa01UYW Anonymkode: 3b579...d08 Hvordan er den når du ligger på siden? 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:47 #19 Skrevet torsdag kl 04:47 Ble tipset om disse, og synes de har fungert veldig bra. Demper lyder meget godt, og jeg får ikke vondt i ørene av å ligge på siden. https://www.apotek1.no/produkter/metode-orepropper-sensitiv-3par-865767p Anonymkode: 94dd8...7f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå