Eggeplommen Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Hei. Jeg har kikket etter TV 65". TQ65Q7FAAUXXC - 65 tommer, 60 hz. TQ65Q70D - 65 tommer, 120 hz. Disse to har jeg kikket på, men er usikker hvilken jeg burde gå for. Evt. Om noen har andre alternativer? Kjenner det bikker mot 120hz, men er det noe jeg overser som er bedre på den andre TVen? Jeg ønsker og legge ca. 10k i ny tv, men skjønner at hvis man skal ha det beste, må man hvertfall legge i det dobbelte😊 Tusen takk for alle svar.
Haldrup Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august Forskjellen på 60hz og 120hz er oppdaterings hastigheten..... 60hz = 60 bilder pr sekund.... 120hz er 120 bilder pr sekund.... Det menneskelige øye klarer å oppfatte ca. 28.... bilder pr sekund.... I bunn og grunn ser du veldig lite forskjell på 60hz og 120hz.... Men billedkvalitet og kontrast legger du fort merke til.... De par ganger jeg har skiftet ut TV'en har jeg bestemt meg for en prisklasse som jeg er komfortabel med og så brukt en times tid på diverse butikker som elkjøp, power etc... og faktisk sett på de utstilte modeller.... Noen er skarpe, andre ikke, noen har bra kontrast, forskjell på farger etc... Da får du en grei pekepinn på hva som er best i dine "øyne" Når du så har funnet modellen du liker best, sjekker du på nett, for den finnes HELT SIKKERT BILLIGERE ANNENSTEDS...!!! Jeg tror ikke nødvendigvis prisen avspeiler kvaliteten på TV'er.... Kjente merkevarer er ofte dyrere enn mindre kjente, men største delen av TV'er produseres i Østen ofte på samme fabrikk.... Og inneholder veldig mange av de samme komponentene.... Om de ser like ut men prisen på den ene er dobbel.... Er den da virkelig "dobbelt" så god... jeg tror det ikke...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå