Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det hadde avlastet vår økonomi fint om mannen ble subsidiert av sin mor😂 Men hadde nok ikke blitt like glad dersom svigermor hadde dårlig smak…

Anonymkode: c72c9...ca2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hyggelig er det vel…men jeg synes det er noe veldig lite maskulint over å la seg dulle med som om du var et barn.

Anonymkode: 1a779...fec

Samme problematikk her, men ikke enebarn. Selv har jeg vært selvstendig siden jeg var 16.

Merker at de gangene han må kjøpe noe selv så sliter han enormt med å faktisk finne klær til seg selv. 

Jeg er oppgitt på hele greia: mannen hat barn selv og mamman hans kjøper klær til ham🙄

Anonymkode: 66f9e...947

Skrevet

Jeg er 44 and would take it om det var ting jeg likte.

Kan moren hans adoptere meg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

får fortsatt klær og sko fra moren sin.

Han er 35 år. Hun kommer stadig med innpakkede klær og sko fra dyre butikker.

Han synes det er helt topp, han uttrykker hvertfall ikke noe annet til hverken meg eller henne. Moren hans er veldig raus med oss alle men jeg tenker at grensen kanskje må gå en plass?

Jeg kjenner jeg får mer og mer avsmak og blir nesten kvalm hver gang han dukker opp med noe nytt. Tror ikke han har betalt for et eneste par med sko på mange år.

Hva hadde dere tenkt om dette?

Anonymkode: 1a779...fec

Hadde syntes det var topp. Moren blir glad, mannen får nye sko, og vår økonomi belastes ikke.

Anonymkode: 82a5a...033

AnonymBruker
Skrevet

Er han oppegående ellers? Jobb han trives i, venner og nettverk, boevne, økonomi og hygiene? Hvis alt annet er på plass ville jeg ikke hengt meg så opp i det. Er forholdet til moren/foreldrene normalt utenom det? 

Jeg hadde selv fått avsmak for mannen dersom det var min egen mann, det skal jeg innrømme. Det er noe umodent over det hele. 

Anonymkode: df6f2...4fc

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet?

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt motstridande at du skriv at han går med hol i skoa til mora kjøper nye og at han blir overøst med sko og klede i tide og utide. 

Dersom han går og ventar på nye ting frå mor og ikkje tek ansvar for seg sjølv når det trengs, då ser eg at det er eit problem. Eg hadde ikkje likt om svigermor skulle sjekke over skoa og kleda til mannen for å sjå om han treng noko nytt, slik eg gjer med eigne barn... Er det slik? 

Dersom ho likar å handle, ser noko på butikken som ho tenker mannen din, du eller barnet ditt ville like,då tenker eg at det kan vere raust og fint og ein måte ho viser kjærleik på. Eg tenker st det likevel er grenser. Til dømes: Vi gav tydeleg beskjed til mine foreldre, som elskar å kjøpe enorme mengder julegåver, at vi ønsker at barna våre får ei julegåve frå dei. Ikkje fordi dei ikkje skal få gleden av å gi, men for at barnet ikkje skal bli blasert og kreve å få. Vi bad også om at dei ikkje skulle ha med gåve kvar gong dei kom på besøk, så barna gledar seg til å sjå dei og ikkje forventa gåve kvar gong.(Dette var både eg og min mann einige om.) Dei får sjølvsagt gje gåver innimellom. I seinare tid har dei takka for dette, og ser poenget. Dei var litt sure i starten... Dette var kanskje ei avsporing.

Eg tenker at mannen og mora må få gjere slik dei er komfortable med, så lenge det ikkje går ut over deg (typ. Vi venter med å kjøpe ny grasklippar til mamma gjer det..). Når det kjem til eigne barn kan du gi beskjed om at du har lyst til å kjøpe klede/sko sjølv. Og evt gi beskjed om det er noko de treng som ho kan bidra med? 

Anonymkode: d65db...8c4

AnonymBruker
Skrevet

Det får mannen min også 😅...og han er 52.

Han kjøper jo klær selv, men han er kanskje ikke den ivrigste. Moren elsker å komme med klær til han. Jajja, hun om det. Hun har god smak og kjøper dyre klær, så hun må bare kjøpe. Da er det mer å bruke på mine klær :P

Anonymkode: d29fc...f4b

Skrevet

Det er merkelig at HI i hovedinnlegget skriver dette 

"kjenner jeg får mer og mer avsmak og blir nesten kvalm hver gang han dukker opp med noe nytt. Tror ikke han har betalt for et eneste par med sko på mange år."

Mens i innlegg 11 skriver at han gjerne går i hullete sko til moren forbarmer seg over han. Må ha stor slitasje på sko om han både går i hullete sko og stadig vekk for innpakkede dyre sko prakket på seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...