Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, det er jo bare bra og burde være helt ok! 

Ikke lag problemer og la svigermor fortsette å være raus.

Anonymkode: d6f14...473

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg er ikke sjalu for det drypper på meg også dette her. Det handler om hvordan jeg ser på en mann som lar seg dulle med så innmari mye.

Anonymkode: 1a779...fec

Men hvorfor er det greit at det drypper på deg, men ikke på ham? Burde ikke du si nei takk og sette ned foten, dersom det er en så stor fanesak for deg at du endrer synet på en mann du har blitt både samboer og foreldre med?

Det er derfor jeg tror du må gå i deg selv. Hva har endret seg? Alt dette har du visst, og du er en mottaker av samme generøsitet. Så hvorfor handler svigermors gaver nå om at han er uselvstendig og alt annet du hinter til? 

Anonymkode: 64d49...903

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han vil ikke bruke penger på det og går gjerne med hullete sko frem til moren «forbarmer» seg over han og kjøper nye…han har råd og ork..men vil helst bruke pengene på andre ting.

Han er lite selvstendig på andre områder…han reiser gjerne dit flere ganger i uken og blir oppvartet…fått deg en egen kommode også nå så han kan ha klærne sine der.

Vi har et barn sammen og barnet er like bortskjemt og kommer gjerne med nye joggesko og klær flere ganger ila en måned. Han får så mye at vi «ikke trenger» å kjøpe klær. Noe som er fint på manga måter…MEN. 

Jeg begynner å tenke at jeg er sammen med en mann som ikke er selvstendig og som heller ikke kommer til å bli det så lenge foreldrene lever.

Fatter ikke hvorfor du ikke skriver dette i HI også? 

Etter flere svar, så dukker det plutselig opp mer info. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fatter ikke hvorfor du ikke skriver dette i HI også? 

Etter flere svar, så dukker det plutselig opp mer info. 

Det betyr nok at hun ikke likte svarene hun fikk etter første innlegg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun skjemmer dere bort så ville jeg bare sagt ja og sett det positive i det.

Min mor har kun meg og min familie og sponser oss litt her og der. Før ferien fikk barna inn 5000 hver på sin konto. Hun betalte dyre briller for meg rundt bursdagen ifjor. Nå skal sønnen min på privatskole og det betaler hun. Jeg tar imot og er glad til.

Jeg skjønner at du ønsker å kjøpe inn klær til barnet ditt selv. Mannen din tenker jeg har levd på mor så lenge at der får du ikke gjort noe..

Anonymkode: ba744...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det bare er hyggelig og at det er lite raust av deg å ikke unne han det. Hadde bare blitt glad hvis min mann fikk fine ting fra sin mor (kvinne, 34).

Anonymkode: c2d2b...f09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du sjalu fordi dine foreldre ikke er like rause?

Anonymkode: c2d2b...f09

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, som bitter og sjalu du fremstår ts? Kjipt at dune foreldre ikke gidder å spandere på deg, eller hva er greia? 

Anonymkode: 45636...cc8

• Liker 3
Skrevet
exictence skrev (48 minutter siden):

Er ikke det bare hyggelig? Forstår ikke?

Han er bortskjemt 

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Han er bortskjemt 

Hvis så, er det et problem? Det gjør ham ikke til et dårligere menneske enn andre, og han er jo tydelig takknemlig, samt har et godt forhold til familien sin.

• Liker 4
Skrevet
Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Han er bortskjemt 

Har forstått det nå. Ikke sjarmerende det, nei

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Han vil ikke bruke penger på det og går gjerne med hullete sko frem til moren «forbarmer» seg over han og kjøper nye…han har råd og ork..men vil helst bruke pengene på andre ting.

Han er lite selvstendig på andre områder…han reiser gjerne dit flere ganger i uken og blir oppvartet…fått deg en egen kommode også nå så han kan ha klærne sine der.

Vi har et barn sammen og barnet er like bortskjemt og kommer gjerne med nye joggesko og klær flere ganger ila en måned. Han får så mye at vi «ikke trenger» å kjøpe klær. Noe som er fint på manga måter…MEN. 

Jeg begynner å tenke at jeg er sammen med en mann som ikke er selvstendig og som heller ikke kommer til å bli det så lenge foreldrene lever.

Så du er sammen med en som ikke har kutta navlestrengen. Lite sjarmerende. 

Greit å spare penger på det, men det kommer jo med en kostnad. Forventer mannen samme oppvarting fra deg? Hvordan er livet i hus med han sånn ellers, bidrar han med noe annet enn sitt nærvær?

Anonymkode: 775eb...b7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Da forstår jeg bekymringen din.

For meg hadde det nok vært et rødt flagg!

Det er jo litt sent å gjøre noe med nå.

Dessverre må du nok forberede deg på at når foreldrene forsvinner så får du ett "barn" til å holde styr på. Han blir neppe selvstendig nå foreldrene faller fra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor reagerer du på det?

Forloveden min HATER å shoppe. Så jeg kjøper en del klær til han. Har også 3 gutter. Og de er heller ikke glad i shoppe. Kan fint se for meg at jeg vil kjøpe klær til dem når de blir voksne om jeg finner noe jeg vet de vil like og sette pris på 🤷

Anonymkode: f6812...2b0

Dette er jo bare ekstremt merkelig. Hater å "shoppe"? Hater han også å "shoppe" andre nødvendigheter som husholdningsartikler, mat etc? 

Noe mer usjarmerende hos en voksen skal man lete lenge etter.. Det handler om både om evne til å ta ansvar for nødvendigheter (som klær?!), men sier også svært mye om hans syn på hvordan han selv fremstår. Er du virkelig tiltrukket av en voksen mann som kler på seg hva som helst, og ikke har noe eget særuttrykk? Skal så lite til..

Anonymkode: 8c090...056

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er jo bare ekstremt merkelig. Hater å "shoppe"? Hater han også å "shoppe" andre nødvendigheter som husholdningsartikler, mat etc? 

Noe mer usjarmerende hos en voksen skal man lete lenge etter.. Det handler om både om evne til å ta ansvar for nødvendigheter (som klær?!), men sier også svært mye om hans syn på hvordan han selv fremstår. Er du virkelig tiltrukket av en voksen mann som kler på seg hva som helst, og ikke har noe eget særuttrykk? Skal så lite til..

Å handle klær til seg og å handle inn til husholdningen er virkelig ikke sammenlignbart. 

Og jeg kjenner mange både kvinner og menn som ikke liker å kjøpe klær, og da er det veldig velkomment med hjelp fra f.eks. mamma.

Broren min kler seg som en sliten håndballtrener, men han er hjertet i familien sin. Har full kontroll på alt som dreier seg rundt barn/stebarn/fosterbarn og hjemmet, vant en pris for et prosjekt han ledet som lærer og spesialpedagog, og får klær i gave med mamma og meg når vi synes at det han går i begynner å bli vel slitt.

Sånn er det med oss alle på en eller annen måte. Jeg kjører bil hver dag. Jeg vet knapt hvilket merke det er, den står bare klar i garasjen - det tar mannen min og pappa seg av. 

Og mannen min har ikke logget seg på nettbanken sin siden vi flyttet sammen for ååårevis siden. Han er elendig med budsjett og slikt, og fikk hjelp av romkameraten før. 

Vi har alle vårt...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han gjør absolutt alt annet.

Men for han er det å shoppe klær til seg selv er mareritt. Om jeg kan gjøre det for han når det ikke koster meg en kalori, why not?

Jeg hater å klippe plen og trimme hekk. Montere møbler etc. Jeg KLARER det, men hater det.

Så vi gjør ting for hverandre som koster oss lite og vet den andre setter pris på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han gjør absolutt alt annet.

Men for han er det å shoppe klær til seg selv er mareritt. Om jeg kan gjøre det for han når det ikke koster meg en kalori, why not?

Jeg hater å klippe plen og trimme hekk. Montere møbler etc. Jeg KLARER det, men hater det.

Så vi gjør ting for hverandre som koster oss lite og vet den andre setter pris på.

Han gjør alt annet, hva da ? Gjør han husarbeid på eget initiativ? Vasker og bretter klær, skifter sengetøy og vasker do ? Gjør han ting som MÅ gjøres hver dag ?

Måke snø, skifte dekk, montere møbler m.m. er ikke ting som MÅ gjøres hver dag.

Så jeg lurer på om denne dullingen fra moren hans, som hun har gjort i 35 år, gjelder det bare klær ? Har hun noen gang lært han elementære ting som matlaging og vasking ? 

Etter min erfaring tviler jeg. Eksen min kom rett fra mamma. Aldri gjort husarbeid og hun gjorde alt for han. Gromguten måtte jo få skikkelig stell. Problemet ble jo etterhvert mitt da vi flyttet sammen. Han var vant med godt stell fra moren og hadde nå samme forventning til meg. Moren var naturlig nok bekymret for hvordan sønnen skulle overleve sammen med meg😱

Anonymkode: 89150...2a1

Skrevet

Hva har dette med å være enebarn (spør som enebarn selv)?

Og hvorfor er dette et problem egentlig? Er det ikke hyggelig at han og dere får ting av hans foreldre?

Jeg ville kalt det raushet.(...)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (9 minutter siden):

Hva har dette med å være enebarn (spør som enebarn selv)?

Og hvorfor er dette et problem egentlig? Er det ikke hyggelig at han og dere får ting av hans foreldre?

Jeg ville kalt det raushet.(...)

Jeg ser heller ikke problemet. 

Saken hadde kanskje vært mer problematisk hvis han ikke var enebarn, men det likevel bare var han og hans barn som fikk denne oppvartningen. Nå har svigermor bare disse å bruke penger på, og hun ønsker å gjøre det.

Anonymkode: 7a6e7...484

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han gjør alt annet, hva da ? Gjør han husarbeid på eget initiativ? Vasker og bretter klær, skifter sengetøy og vasker do ? Gjør han ting som MÅ gjøres hver dag ?

Måke snø, skifte dekk, montere møbler m.m. er ikke ting som MÅ gjøres hver dag.

Så jeg lurer på om denne dullingen fra moren hans, som hun har gjort i 35 år, gjelder det bare klær ? Har hun noen gang lært han elementære ting som matlaging og vasking ? 

Etter min erfaring tviler jeg. Eksen min kom rett fra mamma. Aldri gjort husarbeid og hun gjorde alt for han. Gromguten måtte jo få skikkelig stell. Problemet ble jo etterhvert mitt da vi flyttet sammen. Han var vant med godt stell fra moren og hadde nå samme forventning til meg. Moren var naturlig nok bekymret for hvordan sønnen skulle overleve sammen med meg😱

Anonymkode: 89150...2a1

Ja. Min forlovede gjør ALT på eget initiativ.

Han er en selvgående mann.

Men akkurat å kjøpe klær til seg selv synes han er grusomt.

Nå er verken han eller jeg "Mamas Boy/Girl" og har klart oss selv siden vi var ungdommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...