Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

får fortsatt klær og sko fra moren sin.

Han er 35 år. Hun kommer stadig med innpakkede klær og sko fra dyre butikker.

Han synes det er helt topp, han uttrykker hvertfall ikke noe annet til hverken meg eller henne. Moren hans er veldig raus med oss alle men jeg tenker at grensen kanskje må gå en plass?

Jeg kjenner jeg får mer og mer avsmak og blir nesten kvalm hver gang han dukker opp med noe nytt. Tror ikke han har betalt for et eneste par med sko på mange år.

Hva hadde dere tenkt om dette?

Anonymkode: 1a779...fec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, gratis klær er gratis klær :vetikke:

Anonymkode: 51eb3...0ac

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Er ikke det bare hyggelig? Forstår ikke?

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor reagerer du på det?

Forloveden min HATER å shoppe. Så jeg kjøper en del klær til han. Har også 3 gutter. Og de er heller ikke glad i shoppe. Kan fint se for meg at jeg vil kjøpe klær til dem når de blir voksne om jeg finner noe jeg vet de vil like og sette pris på 🤷

Anonymkode: f6812...2b0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig er det vel…men jeg synes det er noe veldig lite maskulint over å la seg dulle med som om du var et barn.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er set noe å tenke om det da? Hvis moren vil kjøpe til han hvorfor ikke? Jeg synes det gjør godt når jeg spandere på middag til mine barn når vi er ute. Lell om jeg vet at ene barnet tjener mere enn det jeg gjør. Men det gjør godt. Jeg kan å kjøpe klær hvis dem er med. Det gjør min mor no å. Jeg er 44 år. Er det noe jet har lyst på så sier hei. Jeg betaler. Jeg sier jo ikke nei til det. For jeg kjenner følelsen hun kjenner på. 

Anonymkode: b1192...573

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om fyren ikke klarer å kjøpe klær selv, så hans mor må, da synes jeg nok det blir usexy

Anonymkode: c3c36...47f

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som om  mor hans er villig til å kjøpe dyrere klær enn det han er?

Har du noe imot klærne? Er han selvstendig på andre områder?

Det er vel ikke sagt at han ikke klarer å kjøpe klær sjøl, men han slipper å gjøre det.

Det er nok av mannfolk som hater å kjøpe klær, går i det samme til det er bare fillene igjen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg sett kun positivt på, og hadde aldri giddet blande meg! Herregud, lag krig om du vil…..

Min mor gir også ting til oss i godt voksen alder, og også barnebarna. Er kun takknemlig jeg. Svigermor gjorde det samme da hun levde, men med mange flere barn, så ble det ikke så ofte, men alt ble gjort med kjærlighet! 

Anonymkode: 0cfd7...de6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om fyren ikke klarer å kjøpe klær selv, så hans mor må, da synes jeg nok det blir usexy

Klarer og klarer? Han liker det kanskje ikke, og mor har lyst å gi. Hva er problemet, sånn egentlig?!? Betyr det at han ikke kan betale regninger selv, vaske opp, hjelpe til med barna hvis det blir aktuelt en dag? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (Akkurat nå):

Høres ut som om  mor hans er villig til å kjøpe dyrere klær enn det han er?

Har du noe imot klærne? Er han selvstendig på andre områder?

Det er vel ikke sagt at han ikke klarer å kjøpe klær sjøl, men han slipper å gjøre det.

Det er nok av mannfolk som hater å kjøpe klær, går i det samme til det er bare fillene igjen.

Han vil ikke bruke penger på det og går gjerne med hullete sko frem til moren «forbarmer» seg over han og kjøper nye…han har råd og ork..men vil helst bruke pengene på andre ting.

Han er lite selvstendig på andre områder…han reiser gjerne dit flere ganger i uken og blir oppvartet…fått deg en egen kommode også nå så han kan ha klærne sine der.

Vi har et barn sammen og barnet er like bortskjemt og kommer gjerne med nye joggesko og klær flere ganger ila en måned. Han får så mye at vi «ikke trenger» å kjøpe klær. Noe som er fint på manga måter…MEN. 

Jeg begynner å tenke at jeg er sammen med en mann som ikke er selvstendig og som heller ikke kommer til å bli det så lenge foreldrene lever.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg sett kun positivt på, og hadde aldri giddet blande meg! Herregud, lag krig om du vil…..

Min mor gir også ting til oss i godt voksen alder, og også barnebarna. Er kun takknemlig jeg. Svigermor gjorde det samme da hun levde, men med mange flere barn, så ble det ikke så ofte, men alt ble gjort med kjærlighet! 

Takknemlig for det barnet vårt får…men jeg «rekker ikke» kjøpe barnet vårt noe som helst for han får alt, med det samme.

Mulig jeg er gammeldags men det går i mot mine verdier. Jeg har alltid måtte tenke meg om hva jeg bruker pengene mine på og det syns jeg barna mine også skal gjøre. 

Foreldrene hans har betalt vinterdekkene hans, tv’n vår, peisen vår osv…vi har råd…men sønnen deres skal vist slippe å måtte betale på slike selvfølgeligheter selv…i mine øyne blir det for voldsomt og for mye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet... Jeg er 41, kvinne, og moren min kjøper ting til meg hele tiden! Det er en form for kjærlighetsspråk, og jeg har det samme. Kjøper gaver her og der til mine nærmeste. 
Han har et godt forhold til foreldrene sine, besøker de ofte, og de er vennlige og gavmilde med hverandre. Det er ikke et problem, det er utelukkende positivt.

Kanskje du burde ta en egenvurdering? Vurdere om det er du som er "problemet" her? Kan du være misunnelig/sjalu?

Anonymkode: 64d49...903

• Liker 5
Skrevet

Haha hvorfor er dette et problem? 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han vil ikke bruke penger på det og går gjerne med hullete sko frem til moren «forbarmer» seg over han og kjøper nye…han har råd og ork..men vil helst bruke pengene på andre ting.

Han er lite selvstendig på andre områder…han reiser gjerne dit flere ganger i uken og blir oppvartet…fått deg en egen kommode også nå så han kan ha klærne sine der.

Vi har et barn sammen og barnet er like bortskjemt og kommer gjerne med nye joggesko og klær flere ganger ila en måned. Han får så mye at vi «ikke trenger» å kjøpe klær. Noe som er fint på manga måter…MEN. 

Jeg begynner å tenke at jeg er sammen med en mann som ikke er selvstendig og som heller ikke kommer til å bli det så lenge foreldrene lever.

Men nå kommer du jo med masse mer informasjon som er relevant.

Stor forskjell på det du skriver nå og en Mamas Boy som er uselvstendig og avhengig av mamma...

At hun kjøper klær til sønnen sin er ikke alarmerende.

At han har null økonomisk sans derimot...blæh.

Anonymkode: f6812...2b0

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke problemet... Jeg er 41, kvinne, og moren min kjøper ting til meg hele tiden! Det er en form for kjærlighetsspråk, og jeg har det samme. Kjøper gaver her og der til mine nærmeste. 
Han har et godt forhold til foreldrene sine, besøker de ofte, og de er vennlige og gavmilde med hverandre. Det er ikke et problem, det er utelukkende positivt.

Kanskje du burde ta en egenvurdering? Vurdere om det er du som er "problemet" her? Kan du være misunnelig/sjalu?

Anonymkode: 64d49...903

Nei, jeg er ikke sjalu for det drypper på meg også dette her. Det handler om hvordan jeg ser på en mann som lar seg dulle med så innmari mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alt dette visste du før du fikk barn med ham, så litt sent å klage nå. 

Det er naturlig at en bestemor vil skjemme bort barnebarnet, så det hadde ikke bekymret meg, bare gitt meg glede. Det er derimot rart at mannen din går rundt med hullete sko og sier han ikke vil bruke penger på nye. Da er han ekstremt gjerrig og det vil gi deg store problemer, når dere ikke lenger har en bestemor til å handle til dere. 

Anonymkode: 29ba5...356

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hyggelig er det vel…men jeg synes det er noe veldig lite maskulint over å la seg dulle med som om du var et barn.

Høres ut som du bør finne en mann som ikke hjelper til hjemme, er utro, men kjøper hvertfall egne klær på dressmann.

Ærlig talt 

Anonymkode: f3da7...4e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

får fortsatt klær og sko fra moren sin.

Han er 35 år. Hun kommer stadig med innpakkede klær og sko fra dyre butikker.

Han synes det er helt topp, han uttrykker hvertfall ikke noe annet til hverken meg eller henne. Moren hans er veldig raus med oss alle men jeg tenker at grensen kanskje må gå en plass?

Jeg kjenner jeg får mer og mer avsmak og blir nesten kvalm hver gang han dukker opp med noe nytt. Tror ikke han har betalt for et eneste par med sko på mange år.

Hva hadde dere tenkt om dette?

Hvorfor må du tenke noe om dette? Eller tenk hva du vil, men la det være. Det er da ikke noen problem..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er da ikke sikker at det er det som er grunnen. Moren har vel glede av å kjøpe klær til sønnen da. Skader da ingen det..

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...