Gå til innhold

Erfaring med magnetmaling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med magnetmaling?

Anonymkode: ddfe9...450

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den må ristes GODT før bruk, for all magneten faller til bunns av spannet fort. Bland ofte, mal tykke lag. Det blir penselmerker, altså ikke så tynt som vanlig maling. 

Jeg har malt farge over magnetmalingen igjen, fungerte fint det.

Anonymkode: 2adf0...3cb

• Nyttig 1
Skrevet

Har prøvd det et par ganger tidligere.... Det funker, men det skal ett veldig tykt lag til før det virker.... kanskje 2-3mm. Det er vanskelig å male over uten at det ses under.... Jeg synes ideen er god, med liker bedre å bruke et whiteboard eller lignende. 

Om du har en endevegg hvor hele veggen males er det ikke noe problem.... Men husk å rør opp malingen mellom HVERT LAG ellers ligger metall-støvet igjen på bunnen og det virker dårlig..! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det igjen. Du må ha et VELDIG tykt lag for at det skal være nok, og da vises det nivåforskjell med områdene rundt, med mindre du maler hele veggen (hvis den er liten). Det blir svindyrt. Selv med et tykt lag (flere strøk) satt ofte magnetene dårlig på. Jeg ville droppet det. 

Anonymkode: cf232...9b9

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på magneter. Hvis magneten sitter dårlig, trenger det ikke være magnetmalingens feil. Kan hende du må kjøpe sterkerr magneter. 

Hos oss fungerer magnetmalingveggen topp (siden sv kjøleskapet). Men penselmerker syns, pga man må ha flere tykke lag. 

Hvis du passer på å riste/røre malingen ofte, maler tykke strøk og har ordentlige magneter så fungerer det helt knall 👍🏼 

Anonymkode: 2adf0...3cb

AnonymBruker
Skrevet

Vi laget en slik tavle på ene veggen på kjøkkenet for 8-9 år siden. Den er like god i dag som den gang. 

Angående magneter, så er det noen magneter som sitter seg kjempegodt fast og noen som faller ned for ingenting. Finner du noen som sitter godt, kjøp inn mange av dem :) 

Det var litt styr å male, men vi fikk det fint til. Vi rørte hele tiden, og det er like god magnetfeste overalt. 

Vår tavle er ca 55 cm bred og 120 cm høy. Vi har panelplater på veggen, men mannen min skar av en passende rute av veggplaten og snudde den og satt inni og malte. Etter dette la han lister rundt, slik at det ser ut som en ramme. Vi har også hengt opp kroker til diverse som kalender og holder til kulepenn. Elsker vår tavle, og angrer ikke. 

Anonymkode: 94df6...119

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...