Gå til innhold

Enkel vigsel - Gifte seg pga det praktiske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hverken jeg eller mannen har behov ror å gifte oss, men ser at det kan være gunstig rent praktisk. (Hadde aldri fått mannen med på å gifte seg tradisjonelt).

Noen som har giftet seg enkelt? Men på en måte der det ikke ble stusselig? Inviterer nok inn til fest i etterkant, men veldig ok om bare vi og barna vet om det. Inntil videre.

Anonymkode: dcd4d...b03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss i kirken da det var viktig for mannen. Det var en torsdag etter lunsj. Det var bare oss, presten og de to vitnene stilte med som var til stede. Høytidelig, men enkelt. Vi inviterte aldri til bryllupsfest.

Anonymkode: a5c06...e7a

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss i tingretten for 17 år siden. En fredag. Hadde kun med forloverne våre. Tok de med på en bedre restaurant samme kveld. Deretter tok vi to inn på et bra hotell for helgen, gikk i teater og spiste god mat. Bryllupsreisen tok vi noen måneder senere. Hadde aldri noen bryllupsfest. Det var en veldig høytidelig og flott seremoni, og helt ærlig ville jeg aldri byttet ut vårt bryllup med et « normalt» bryllup med 50+ gjester. Har i ettertid vært i mange ordinære bryllup, vært forlover i 2, samt hatt nær familie og nære kolleger som har stresset med bryllupsforberedelser i månedsvis. Det ser ikke annet enn utmattende ut. Hadde aldri orka. Jeg opplever at vi er like godt gift som alle andre, vi slapp bare å slite oss fullstendig ut for at jeg skulle være «prinsesse for en dag» og for å please folk rundt oss. Pluss at vi sparte flere titalls tusen. 

Anonymkode: d731a...b60

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss på rådhuset med vitner som jobbet der på en fredag. Så reiste vi til Oslo og spiste en fantastisk middag og koste oss. Beste dagen! 

Anonymkode: c0e73...224

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har giftet meg to ganger. En gang på Rådhuset, med vitner og  4-5 venner. Vi gikk ut å spiste på en restaurant etterpå. Vi var fornøyd med en løsningen. Hadde en stor fest med 40 gjester noen uker senere, gjestene visste ikke at vi var blitt gift.

Andre gangen kom en vigsler fra Humanetisk Forbund hjem til oss og viset oss i stuen vår. Da var våre voksne barn til stede, denne vielsen var fordi vi hadde kjøpt hus sammen. Vi ville ha orden på papirene.  

Anonymkode: a918b...bfd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg veldig enkelt, hadde bare foreldre og forlovere som gjester. Var utrolig koselig, og ville virkelig ikke gjort det annereldes ❤️

Anonymkode: 5b69c...fb4

AnonymBruker
Skrevet

Lunsjpausebryllup på Tinghuset her, av praktiske årsaker. Men det var litt hyggelig også, ser tilbake på den med et smil. Det føltes ikke stusselig, bare passende til den livsfasen vi var i da og også oss som personer.

Man MÅ ingenting, selv om det er vanligere å gjøre mye ut av bryllupet. På de pengene vi ikke brukte på fest og kjole har vi både pusset opp badet og dratt på ferie...

Anonymkode: 7415d...3ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi giftet oss på rådhuset med vitner som jobbet der på en fredag.  

Anonymkode: c0e73...224

Samme, bare mandag.  

Anonymkode: 03477...adc

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Lurer litt på en  ambassadevigsel. Da kan vi kombinere det med å ta med barna på tur.

Anonymkode: dcd4d...b03

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk for ambassadebryllup - en veldig fin opplevelse. Personlig og spesiell ramme, med rask og effektiv vielse - det vi ønsket. 

Vurder hvor dere vil - et sted som betyr noe for dere? Book plass. (noen steder er det lang venteliste). Inviter, om dere ønsker noen der. Søk prøvingsattest og alt det der to måneders tid før. Lag en plan for dagen, og dagene rundt, om dere er av den typen. Eller ta det på sparket om dere trives best med det. 

Anonymkode: 508b2...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...