Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri hørt om noen som syns det er slitsomt å sitte på et kontor. Jobber på en kvinnedominerte arbeidsplass tilvalg og det som går igjen er at de er utslitte pga at de drar lasset alene på hjemmebane. Og jeg må jo si meg enig i det, har selv en mann som hverken gidder å gjøre lekser med barna eller å følge med på skolebeskjeder eller beskjeder fra fritidsaktiviteter i det hele tatt. Så jeg må alltid være på. Har ordnet masse med både reguleringstimer og konfirmasjon for det ene barnet nå, mannen har stort sett sittet med mobilscrolling. Det er jo ikke rart at man har mer energi på jobb, når hjernen går over i brødmodus straks man forlater arbeidsplassen. 

Anonymkode: 9db31...a09

Du har ikke vært på KG lenge nok da. Sett folk syte over at de har meningsløse kontorjobber, var en hel tråd for ikke lenge siden dedikert til folk som ikke vil jobbe. Men alle forslag om meningsfulle jobber ble såklart ikke mottatt godt. "Ha deg ut av tråden" "denne tråden er ikke for deg, denne tråden er for oss som er lei jobben osv". Så finn deg noe annet? Jobb i barnehage hvis det er sånn at kontorjobb ikke gir deg noe? Man kan til og med få jobb som ufaglært og så ta fagbrev etterhvert om man ikke ønsker mer utdanning. Eller finn på hva som helst annet. Men det var det bare motvilje mot.  Fordi lønna var lavere eller at jobben i barnehage var ikke noe for de..neivel da er kanskje ikke jobben din så versr likevel?

Ja har man håpløse mannfolk hjemme blir ting mer slitsomt. Men statistikken i Norge skulle tilsi at menn og kvinner gjør ganske lik arbeidsinnsats alt i alt? I alle fall utifra det jeg har sett. Kan hende jeg tar feil 

Anonymkode: 432e1...6e9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt sprøtt. Vi har blitt så bortskjemte og entitled at det er pinlig å lese mange av disse innleggene. 

Virker som om mange forventer at de skal kunne sitte i sofaen og få penger og goder servert i fanget. Samfunnet er så slemme og fæle når det forventes at de faktisk må jobbe for pengene.

Anonymkode: 14aa1...c7d

Hvis du sliter med å være bortskjemt og entitled, så er det vel på tide å gå i deg selv å gjøre noe med det?

Anonymkode: 48577...2d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I stedet for å lytte til hvorfor folk blir sliten og lei av jobben, så velger du altså å bare avfeie alt som sutring. Å være sliten innebærer mye forskjellig, og for mange handler det mest om å være i en jobb som man ikke trives i. Da blir man mye mer stresset, irritert og i verste fall deprimert. Dette går over tid ut over det fysiske og gjør folk slitne. Hvis man først skal sammenligne kjønn, så er det ofte sånn at menn generelt er flinkere til å slutte i jobber de mistrives i og bytte til noe de trives bedre med. Kanskje menn også er flinkere til å si ifra til ledelsen om det er noe de er ufornøyd med, mens kvinner tier og irriterer seg i smug.

Det er forøvrig bra at du skriver dette under skråblikk og generaliseringer, for et så unyansert innlegg hadde ikke holdt seg noen andre steder. Jeg tviler blant annet sterkt på at du frekventerer utenlandske nettforum og har oversikt over hvor mye utenlandske kvinner sutrer og klager over jobben. Det er også sånn at Norge er i verdenstoppen når det kommer til antall yrkesaktive kvinner, og jo flere kvinner i jobb, jo flere kvinner vil man høre sutre. Veldig mange kvinner i andre land er dessuten ikke yrkesaktive og har andre ting å sutre over enn jobben sin. Og ikke minst; KG er et kvinneforum, og da er det naturlig nok kvinner som skriver her inne. Men fremdeles er ikke noen få kvinner her inne representative for norske kvinner som gruppe.

Hvis du lurer på om "vi" er blitt for bortskjemte, så er det jo bare å gå i deg selv. Sjansen er stor for at de fleste kvinner er som deg, og all endring starter med deg selv. ;) 

Når man påstår at norsk arbeidsliv er slaveri eller man nekter å gjøre noe som helst med situasjonen sin så sutrer man sorry altså... Kan sette meg inn i at det er tøffe hverdager for leger, piloter eller en hel del andre yrker. Men de klager paradoksalt nok MINST. Enda de har lange arbeidsdager, høyt ansvar, kort hviletid. De som klager mest er ofte ikke de med tøffest arbeidshverdag. Jeg tror det som er verst med de  jobbene folk klager mye over er at det er monotont og kjedelig(i alle fall kontorjobber, butikk osv). Men man kan alltids skifte beite. Men det nekter jo folk. De vil heller klage.  Det reagerer jeg på. Syns jeg har en del nyanser også i denne tråden men du evner vel ikke se de.

Har forsåvidt jobbet flere ulike jobber folk typisk klager mye over (barnehage, butikk, sykehjem med mer). Noen ting er verd å klage over såklart (feks bemanning skulle vært bedre) men jevnt over er norsk arbeidsliv helt greit med flust av muligheter for mer interessante jobber om man blir lei det man holder på med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (59 minutter siden):

Hvor i innlegget står det at jeg har søkt uføretrygd? Det står at jeg jobber. Jeg jobber faktisk 100% fremdeles. 

Tror kanskje du må lære deg å lese før du kommenterer innlegg. 

Det står klart og tydelig i innlegget du skrev at du kunne fått uføretrygd hvis du ville. Siden du vet det må du nødvendigvis enten ha satt igang og kommet ganske så langt i søknadsprosessen eller bare finne på noe for å score et billig poeng. Og nå vet vi at det var det siste. 

Anonymkode: 7a49a...490

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette gir jeg prisen for det mest generaliserende innspillet dette året. 

Det finnes kvinner av alle slag, også dem med dyp arbeidsmoral og til og med kvinner som elsker jobben sin. Utrolig nok er vi svært ulike. Som menn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det står klart og tydelig i innlegget du skrev at du kunne fått uføretrygd hvis du ville. Siden du vet det må du nødvendigvis enten ha satt igang og kommet ganske så langt i søknadsprosessen eller bare finne på noe for å score et billig poeng. Og nå vet vi at det var det siste. 

Jeg vil tro personen tror de kvalifiserer men de innser ikke at det er en ganske lang prosess for å faktisk få. Man får ikke trygd om man klarer å jobbe 100%

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror norske kvinner kunne hatt godt av et par års arbeidspraksis i utlandet. Se hvordan det er der. Da utenfor Skandinavia for hele Skandinavia har igrunn veldig gunstig ordninger og veldig snilt arbeidsliv. De burde prøvd seg i Storbritannia, USA eller andre land. Nå sier jeg ikke at jeg VIL norsk arbeidsliv skal bli slik. Men bare for å få litt perspektiv. Vi er utrolig heldige med arbeidslivet her i Norge. Samt mulighetene for å forlate jobben din hvis du VIRKELIG hater den. Men istedenfor syter man over hvor stressende det er å jobbe på blomsterbutikken fordi man har kunder og det noen ganger er kø!!! Helt grusomt...

Jeg synes du overdramatiserer, for de aller færreste syter så voldsomt og klager over tulleting som kunder og kø. Jeg har enda til gode å høre kvinner klage på at de har det verre enn slaver. At noen kan skrive det her inne tar jeg ikke så tungt, da det ofte er skrevet i frustrasjon, og satt kraftig på spissen, sånn som du også gjør i denne tråden når du fremstille norske kvinner som forferdelig sutrete fordi du leser noen sutrete innlegg på KG. 
Husk at alt blir forsterket på et diskusjonsforum, og mange skriver usanne ting eller overdriver for å få i gang debatt (sånn som du også gjør i denne tråden).

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

I det virkelige liv opplever jeg at alle under 30 er sånn ca håpløs. Men når det kommer til kvinner så klager og syter også kvinner på 40/50+ utrolig mye. Det syns jeg ikke er tilfellet for menn i den aldersgruppen.

Perimenopause og overgangsalder. Mange blir plaget med store hormonsvingninger og får symptomer på depresjon, og dette går selvsagt ut over humøret. Mange blir avfeid hos legen med at overgangsalder ikke er en sykdom og hormonterapi er farlig (fordi de forholder seg til gamle undersøkelser/forskning om HRT). Det er vel først nå de siste årene at mange leger har blitt obs på at en god del kvinner får plagsomme symptomer allerede i perimenopausen, og plages like mye i den perioden som når de kommer i overgangsalderen. Psykiske plager er spesielt utbredt, da humør og psyke er tett bundet opp til hormoner. Dette blandet med å plutselig befinne seg midt i livet, føle seg gammel, ha en kropp som begynner å endre seg og kanskje gjøre mer vondt, gjør at det blir mer sutring enn hos yngre kvinner. Hvis de i tillegg er lei av jobben sin, så blir det naturlig nok ekstra sutring på enkelte.
Menns overgangsalder foregår sakte over flere tiår, så de merker ikke hormonfallet i kroppen på samme måte. 

Jeg jobber i en bedrift med mange ulike aldersgrupper, og opplever ikke middelaldrende kvinner som spesielt sutrete. Jeg selv er nok litt sutrete fordi meg er lei av jobben min og ikke aner hvilken annen jobb jeg skal satse på, men det er kun til vennene mine av og til. Jeg unngår å sutre til kollegaene, og jeg har aldri i verden klaget på at jobben min er spesielt tung eller slitsom, eller på noen måte føles som slaveri. Jeg er sliten fordi jeg er lei av jobben. 
At folk sutrer over jobben sin er helt normalt, blant begge kjønn. Men at det er så ekstremt som du skal ha det til, tror jeg ikke. Man bør aldri definere kvinner eller andre grupper etter hva man leser på KG. Du vet ikke en gang om de som diskuterer og utgir seg for å være kvinner, virkelig er kvinner. Det er både kvinner og menn her inne som gjerne oppgir feil kjønn for å være ekstra anonyme eller rett og slett trolle. Og folk overdriver, sånn som du også gjør.

Ingen grunn til panikk, de fleste norske kvinner går pliktoppfyllende på jobb og gjør jobben sin uten å sutre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du overdramatiserer, for de aller færreste syter så voldsomt og klager over tulleting som kunder og kø. Jeg har enda til gode å høre kvinner klage på at de har det verre enn slaver. At noen kan skrive det her inne tar jeg ikke så tungt, da det ofte er skrevet i frustrasjon, og satt kraftig på spissen, sånn som du også gjør i denne tråden når du fremstille norske kvinner som forferdelig sutrete fordi du leser noen sutrete innlegg på KG. 
Husk at alt blir forsterket på et diskusjonsforum, og mange skriver usanne ting eller overdriver for å få i gang debatt (sånn som du også gjør i denne tråden).

Perimenopause og overgangsalder. Mange blir plaget med store hormonsvingninger og får symptomer på depresjon, og dette går selvsagt ut over humøret. Mange blir avfeid hos legen med at overgangsalder ikke er en sykdom og hormonterapi er farlig (fordi de forholder seg til gamle undersøkelser/forskning om HRT). Det er vel først nå de siste årene at mange leger har blitt obs på at en god del kvinner får plagsomme symptomer allerede i perimenopausen, og plages like mye i den perioden som når de kommer i overgangsalderen. Psykiske plager er spesielt utbredt, da humør og psyke er tett bundet opp til hormoner. Dette blandet med å plutselig befinne seg midt i livet, føle seg gammel, ha en kropp som begynner å endre seg og kanskje gjøre mer vondt, gjør at det blir mer sutring enn hos yngre kvinner. Hvis de i tillegg er lei av jobben sin, så blir det naturlig nok ekstra sutring på enkelte.
Menns overgangsalder foregår sakte over flere tiår, så de merker ikke hormonfallet i kroppen på samme måte. 

Jeg jobber i en bedrift med mange ulike aldersgrupper, og opplever ikke middelaldrende kvinner som spesielt sutrete. Jeg selv er nok litt sutrete fordi meg er lei av jobben min og ikke aner hvilken annen jobb jeg skal satse på, men det er kun til vennene mine av og til. Jeg unngår å sutre til kollegaene, og jeg har aldri i verden klaget på at jobben min er spesielt tung eller slitsom, eller på noen måte føles som slaveri. Jeg er sliten fordi jeg er lei av jobben. 
At folk sutrer over jobben sin er helt normalt, blant begge kjønn. Men at det er så ekstremt som du skal ha det til, tror jeg ikke. Man bør aldri definere kvinner eller andre grupper etter hva man leser på KG. Du vet ikke en gang om de som diskuterer og utgir seg for å være kvinner, virkelig er kvinner. Det er både kvinner og menn her inne som gjerne oppgir feil kjønn for å være ekstra anonyme eller rett og slett trolle. Og folk overdriver, sånn som du også gjør.

Ingen grunn til panikk, de fleste norske kvinner går pliktoppfyllende på jobb og gjør jobben sin uten å sutre. 

Jeg syns kvinner sutrer mye på arbeidsplassen generelt også i virkeligheten. Syns det er veldig mye sånn på kvinnedominerte arbeidsplasser. Folk drar jo for all del på jobb, men slitsomt å jobbe med de som konstant sutrer og klager over hver minste lille ting.  

Dog ikke fult like ille som inne på KG såklart  der det minste problem er verdens undergang (feks man må ekspedere mange kunder og har ikke tid å pakke inn gavene ågudameg så stressende). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå er ikke jeg den som skrev det innlegget men.. Jeg og kunne vært ufør om jeg ønsket. Det finnes endel sykdommer og diagnoser som kvalifiserer til å ta den runddansen med NAV om man ønsker. Legen min har foreslått det for meg flere ganger at det bør vurderes. Men jeg nektet å starte den prosessen, nekter å falle utforbi arbeidslivet. Jeg er bare 41 år, og mentalt har jeg mye å gi enda. At jeg ødelegger meg selv ved å ikke ta de hensynene jeg burde ta får bare være. Å jobbe går på bekostning av andre ting. Så det å ha den motivasjonen og moralen i bunn bidrar til at man står i jobb. Hadde den vært borte hadde det vært enklere å starte den runden med nav. Det handler mye om hva man har lyst til, og jeg har lyst til å jobbe! Håper jeg kan stå i jobben til jeg er 72 år, selv om jeg vet at sjansen er liten. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg jobber på kontor. Men jeg har klienter som krever mye av meg. Tidspresset er enormt, jeg rekker ikke å gjøre alle arbeidsoppgavene mine i løpet av en arbeidsdag. Så fleksitiden øker, men jeg kan ikke ta ut fri, for da hoper arbeidet seg opp. Kan derfor heller ikke være syk, bruker hjemmekontor om jeg er syk så jeg får gjort noe. Og det stresset som da bygger seg opp blir man faktisk syk av, kvinne eller mann. 

Jeg liker å jobbe, men jeg vil gjerne ha arbeid som faktisk kan gjøres innenfor tidsfristen. Vi skal være så fordømte effektive hele tiden, men det er faktisk begrenset hvor mye man får gjort. 

Anonymkode: f2d0b...413

Takk, nøyaktig dette. Det er mye snakk om at de som "bare jobber på kontor og sitter foran pc-en hele dagen" ikke kan klage (jf. diverse sykefraværsdebatter), uten at man forstår at det er stor variasjon i kontorjobber. Sentralbanksjefen og statsministeren jobber også på kontor, uten at jeg tenker at det er enkle jobber å ha. Jeg har hatt enklere kontorjobber tidligere, med mindre ansvar. Da opplevde jeg ikke omsorgstrøtthet og utbrenthet. Opplevde heller ikke det samme krysspresset, forventninger og regelrett sjikane fra de som har urealistiske forventninger til hva vi kan bistå med. 

Jeg (som deg, vil jeg tro) følger opp mennesker i tunge livssituasjoner, og det er utmattende å ha ansvar for livene til folk. I motsetning til mange som jobber innen helse, er det ingen som overtar jobben min hvis jeg er syk, tar ferie eller må være borte fra jobb av andre årsaker. Jeg må altså jobbe mer enten før eller etter jeg er borte fra jobb. Med andre ord jobber jeg langt mer enn det jeg skal i løpet av en uke. Opplever samme problem med at det er mildt sagt utfordrende å få tatt ut fleksitid (og når man et visst antall fleksitimer på en gitt dato, blir timene strøket (!)). Vi blir også stadig pålagt nye oppgaver, fra flere hold. De som har jobbet hos oss i 30-40 år, er tydelige på at jobben bare blir mer og mer krevende. Det er mye turnover hos oss, som følge av at folk undervurderer hvor tøff jobben faktisk er (mange av disse kommer fra jobber innen skole eller helse).

---

Ja, jeg har absolutt planer om å bytte jobb, og kommer til å gjøre det så snart sjansen byr seg. Har dessverre ikke anledning til å gå tilbake til den fysisk krevende jobben jeg hadde tidligere, som følge av helseutfordringer. Mange av oss som "bare jobber på kontor", har jo valgt den type arbeid nettopp fordi vi har helseutfordringer, og kanskje hadde stått utenfor arbeidslivet ellers.

Ellers vil jeg ikke si at jeg er allergisk mot arbeid, all den tid jeg har vokst opp på gård og har jobbet siden jeg var ganske ung. :ler:Tenker ellers det må være lov å klage anonymt på internett, på samme måte som at andre klager over barn, ektefelle og naboer  (og hvis man tror at mennesker i andre land ikke klager på jobben sin, har man for øvrig ikke tilbragt mye tid på Reddit). Utenom internett har jeg både en ektefelle og venner å klage til (flere av vennene mine jobber tilfeldigvis i samme organisasjon og vet hvor tøft det er). De ser hvordan jobben forverrer de kroniske helseutfordringene mine, og ødelegger livskvaliteten min.

Anonymkode: 7df78...d42

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg syns kvinner sutrer mye på arbeidsplassen generelt også i virkeligheten. Syns det er veldig mye sånn på kvinnedominerte arbeidsplasser. Folk drar jo for all del på jobb, men slitsomt å jobbe med de som konstant sutrer og klager over hver minste lille ting.  

Dog ikke fult like ille som inne på KG såklart  der det minste problem er verdens undergang (feks man må ekspedere mange kunder og har ikke tid å pakke inn gavene ågudameg så stressende). 

Du kan ikke endre andre, men om du jobber på en plass der det er mye sutring som du irriterer deg over, så bør du jo ta ansvar og si ifra om at det er ødeleggende for arbeidsmiljøet. Ellers er du jo ikke noe bedre enn de sutrete damene som ikke gjør noe med egen arbeidssituasjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sosiale medier ødelegger oss mer og mer. Sosiale medier og reels videoer. Å jobbe er slaveri og utmattende, men å være hjemmeværende er det store og det man burde. Jeg har kuttet ned drastisk på tidsbruken på slik for jeg fikk omtrent kun opp slike videoer.

Jeg har kontorjobb og jeg blir sliten. Jeg har personalansvar for 30 stk. og alt som innebærer å drifte et firma både vedr. lønn, hms, hr, regnskap m.m. Utenom jobb har jeg familie og hjem som skal tas vare på. Jeg blir sliten, men å skulle slutte å jobbe blir for dumt. Samfunnet trenger at folk jobber, og kvinnene må faktisk jobbe de også! 

Anonymkode: 2f920...6ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mayamus skrev (21 minutter siden):

Nå er ikke jeg den som skrev det innlegget men.. Jeg og kunne vært ufør om jeg ønsket. Det finnes endel sykdommer og diagnoser som kvalifiserer til å ta den runddansen med NAV om man ønsker. Legen min har foreslått det for meg flere ganger at det bør vurderes. Men jeg nektet å starte den prosessen, nekter å falle utforbi arbeidslivet. Jeg er bare 41 år, og mentalt har jeg mye å gi enda. At jeg ødelegger meg selv ved å ikke ta de hensynene jeg burde ta får bare være. Å jobbe går på bekostning av andre ting. Så det å ha den motivasjonen og moralen i bunn bidrar til at man står i jobb. Hadde den vært borte hadde det vært enklere å starte den runden med nav. Det handler mye om hva man har lyst til, og jeg har lyst til å jobbe! Håper jeg kan stå i jobben til jeg er 72 år, selv om jeg vet at sjansen er liten. 

Med mindre du er psykisk utviklingshemmet (og selv da kan det være en kamp) er det ingen diagnoser som garanterer deg noen uføretrygd. Det går på arbeidskapasitet, ikke diagnose. Og det er ikke legen din som på noen måte kan bestemme om du får trygd eller ikke. 

Og å tro at moral, motivasjon og lyst er det som bestemmer om folk er for syke til å jobbe eller ikke fordi du faktisk er frisk nok til det og synes jobb er lystbetont er utrolig selvsentrert.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du henger på KVINNEGUIDEN og lurer på hvor kun kvinner syter ? 

Jobber kun med menn og ja å de syter mye og. Trur det handler mer om tidsalderen vi er i.

Anonymkode: 1041e...2b1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan ikke endre andre, men om du jobber på en plass der det er mye sutring som du irriterer deg over, så bør du jo ta ansvar og si ifra om at det er ødeleggende for arbeidsmiljøet. Ellers er du jo ikke noe bedre enn de sutrete damene som ikke gjør noe med egen arbeidssituasjon.

Jobber ikke der lengre av den grunnen at det var ufattelig mye sutring. De hadde forsøkt å gjøre noe med det i årevis men vanskelig å snu innstillingen til folk som har holdt på sånn i årtier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er stortsett på føttene mellom 07.00 til 23.00 hver dag. 

Og av og til må jeg få lov til å si jeg er sliten. For det er jeg innimellom. Ikke nødvendigvis bare av jobben, men av totalen. 

Anonymkode: fa8d3...c3e

Det er jo her hunden ligger begravet. Når man er ferdig med 8 timers arbeidsdag, så starter den ubetalte arbeidsdagen med lekselesing, middagslaging, kjøring og henting på aktiviteter, dugnader og foreldremøter, koordinering av tannlegetimer og logoped, gjerne følge opp en syk forelder og ikke minst å klemme inn husarbeidet. Tror mange kvinner går i sparebluss på jobb fordi like mange ubetalte arbeidsoppgaver venter ved den betalte arbeidstidens slutt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo her hunden ligger begravet. Når man er ferdig med 8 timers arbeidsdag, så starter den ubetalte arbeidsdagen med lekselesing, middagslaging, kjøring og henting på aktiviteter, dugnader og foreldremøter, koordinering av tannlegetimer og logoped, gjerne følge opp en syk forelder og ikke minst å klemme inn husarbeidet. Tror mange kvinner går i sparebluss på jobb fordi like mange ubetalte arbeidsoppgaver venter ved den betalte arbeidstidens slutt. 

Folk gjør for mye. Alt dette dugnadtullet er unødvendig all den tid skoler og barnehager hadde hatt personale til å gjøre den jobben, ikke mitt problem at de ikke har ansatt vaktmester til ting som å ta ned lekestativ osv. Ikke min jobb, ikke noen foreldre sin jobb. Vi må få slutt på det . Er alt for mange møter som kunne vært en epost og ser ærlig talt ikke nytten med foreldremøter en gang per semester. Folk må lære seg å si nei til alt dette ekstra greiene. Fritidsaktiviteter kan barna ordne seg med selv når de er gamle nok (i min ungdom syklet jeg, tok buss og gikk til slikt). Vanskelig om man bor midt på bygda såklart. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syns alle her inne klager over at helt alminnelige jobber er så stressende og så hardt arbeid og det virker som alle syns jobben sin er så slitsom. Hva gjør så disse kvinnene, hardt fysisk arbeid i bygg og anlegg? Eller jobber med mye ansvar og mye overtid som feks lege eller jordmor? Neida.  Jobber i butikk (bokhandel, dagligvare), kontorjobb (det er jo så slitsomt å sitte ved pc hele dagen påstår noen), helsesøster (nå kan det være psykisk tungt for all del men sammenligner med sengeposter og sykehjem særdeles rolig jobb rent fysisk sett). Hvorfor klager alle her inne så mye over jobbene sine? Så noen skrive i en tråd at norsk arbeidsliv var som SLAVERI. Og slavene fikk i alle fall mat og husly. Da mangler man litt perspektiv tenker jeg?  Er dette et fenomen blant norske kvinner? Hører aldri man folk syte så mye om helt vanlige jobber. Ei heller kvinner i andre land for den saks skyld. Er vi blitt for bortskjemte, allergisk mot å putte inn litt innsats i en helt alminnelig jobb? Altså...

Jeg elsker jobben min som renholder. Kan godt ha dobbel dag uten problemer. Mulig jeg ikke er en av de du sikter til?

Anonymkode: 9917c...02a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker jobben min som renholder. Kan godt ha dobbel dag uten problemer. Mulig jeg ikke er en av de du sikter til?

Anonymkode: 9917c...02a

Du er nok ikke det nei.  Snakker om de som blir stressa av at det er mange kunder i butikken  og tror at det å slutte klokka 18 er ubekvem arbeidstid eller tror norsk arbeidsliv er slaveri 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Med mindre du er psykisk utviklingshemmet (og selv da kan det være en kamp) er det ingen diagnoser som garanterer deg noen uføretrygd. Det går på arbeidskapasitet, ikke diagnose. Og det er ikke legen din som på noen måte kan bestemme om du får trygd eller ikke. 

Og å tro at moral, motivasjon og lyst er det som bestemmer om folk er for syke til å jobbe eller ikke fordi du faktisk er frisk nok til det og synes jobb er lystbetont er utrolig selvsentrert.  

Nei, det går på inntektsevne.

Anonymkode: 5428f...ba8

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...