AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #21 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Alt jeg planlegger med andre skal han være med på (...) Jeg er lei av at jeg ikke kan få besøk av noen og drikke en kopp kaffe uten at han også er der, former samtalen og har forandret opplegget, på et vis. Anonymkode: d74a4...3e4 Men hvorfor forteller du ham alt du planlegger, når du vet hva utfallet blir? Anonymkode: aa9f2...325 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #22 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Høres ut som han har behov for oppmersomhet. Så da inviterer han seg selv med på dine besøk, og setter igang halloi for å vise seg frem. Så tror han de tenker «Så flott kjæreste hun har fått seg, kommer over og begynner med middag og alt!» Imens du og gjestene blir litt matte og satt ut over å bli utsatt for en propell som begynner å herje med middagslaging i noen annens hjem midt i bollebesøket, og skal være sentrum for all samtale. Du skjønner den eneste løsningen er at du prater med ham, og setter litt grenser? Du kan la være å fortelle at du får besøk, du kan si at han er velkommen til å komme, men du er vertskap og serveringen blir kaffe og boller som planlagt. Anonymkode: 491c3...654 Tok det opp med ham i går, og nå er han maks fornærmet og lei seg, og jeg får dårlig samvittighet. Jeg skjønner jo hvorfor det blir som dette når jeg får dårlig samvittighet av å sette grenser ... Anonymkode: d74a4...3e4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tok det opp med ham i går, og nå er han maks fornærmet og lei seg, og jeg får dårlig samvittighet. Jeg skjønner jo hvorfor det blir som dette når jeg får dårlig samvittighet av å sette grenser ... Anonymkode: d74a4...3e4 Så nå skal han spille offerrollen for alt det er verdt? For han, stakkars, er jo bare søt og snill og vil det beste for alle (selv når han ikke er invitert eller noen har bedt om hans forslag). Jeg hadde fått fnatt om noen av mine venner eller slektninger aldri kunne møte meg uten å ha med seg et uinvitert vedheng. Det ødelegger faktisk ganske mye for relasjonen å aldri kunne møte noen på tomannshånd eller i mindre grupper for å snakke om interne ting. Anonymkode: 611ba...61f
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tok det opp med ham i går, og nå er han maks fornærmet og lei seg, og jeg får dårlig samvittighet. Jeg skjønner jo hvorfor det blir som dette når jeg får dårlig samvittighet av å sette grenser ... Anonymkode: d74a4...3e4 Han høres veldig slitsom ut. Du må bare sette foten ned og lage grenser for han. Ditt hus, dine barn, ditt besøk. Enten må han tilpasse seg eller fucke off. Nei, gidder du dette da? Anonymkode: 8babe...d1f
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Skrevet 7 timer siden En samboer, en ektemann.- javel. Men en kjæreste? Som ikke bor i huset? Nei, han hadde ikke fått lov til å styre hjemme hos meg under besøk. Anonymkode: 8babe...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Skrevet 7 timer siden Skjønner deg godt. Utrolig rart og forstyrrende at akkurat i den timen eller to du skal ha besøk av slektninger du ikke ser ofte og dere skal kose dere med boller og kaffe skal han styre med å lage langtidskokt pastasaus like ved. Hvis han bare kunne satt seg ned og lyttet til samtalen uten å skulle sørge for at alt av familiehistorikk og dynamikk dere snakker om skal forklares, ville det sikkert bare vært hyggelig å ha ham der. Anonymkode: a8921...8a2
Seff Skrevet 7 timer siden #27 Skrevet 7 timer siden Sievi skrev (På 3.8.2025 den 13.03): Hmm. Jeg tenker at du kanskje ikke er så interessert i kjæresten din?🤔 Var kanskje litt teit at han skulle holde på på kjøkkenet, men du liker ikke at han skal være der med familien din, du er irritert fordi du må forklare han familiehistorikken underveis, du understreker at det ikke er deres hjem men ditt. Virker ikke helt som at du har noe interesse i å inkludere han i livet ditt. Er han kanskje ikke helt den rette for deg? Det synes jeg er en veldig spesiell konklusjon ut fra det TS forteller. Tenk deg selv, du venter besøk av noen du ikke har sett på lenge, mest sannsynlig fordi omstendighetene gjør at man ikke kan treffes og snakke sammen så ofte, så du gleder deg til å snakke med dem og oppdatere hverandre hva som har skjedd siden sist. Så kommer det en eller annen person, i dette tilfellet kjæresten til TS, som kupper hele opplegget, ikke bare samtalen, men menyen også, slik at besøket og samtalen blir overfladisk og langt ifra det man har tenkt seg. Det er noe med å lese situasjonen, selv om man er ny i en familie, er det ingen selvfølge verken at man skal delta eller være midtpunkt hver gang det skjer noe i familien. Hvis denne kjæresten hadde hatt litt sterkere sosiale antenner og holdt seg unna, eller bare en lavere profil, hadde vel TS kunnet fortelle om slektskap og nødvendig bakgrunnsinfo etterpå. TS, jeg skjønner godt du ble irritert, men det var neppe vondt ment fra kjæresten din sin side. Antakelig bare et veldig klønete forsøk på å gjøre et godt inntrykk. Du kan kanskje be ham om å slappe litt mer av når han møter dine venner og slektninger. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Skrevet 6 timer siden Jeg er så kjip at jeg har null tålmodighet med totalt fravær av antenner. Hadde kjæresten holdt på slik hadde han fått forbud mot å dukke opp der han ikke naturlig hørte hjemme som midtpunkt. Det høres ut som han er stjerna i sitt eget liv, alle andre er statister han skal opptre for. Ofte bunner det jo i dårlig selvtillit, men igjen, har ikke tålmodighet til å dulle med voksne folk. Hvem i alle dager drar til kjæresten man vet får besøk, der kjøkkenet er i stua, og setter i gang med en middag ikke engang tiltenkt besøket (da kunne det jo til nød vært forståelig)? Hadde TS hatt et digert hus med separat kjøkken hadde det fortsatt vært merkelig oppførsel, men ikke like forstyrrende. Anonymkode: 92c2d...7be 2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Skrevet 5 timer siden Hvis dere ikke er samboere og han refererer til leiligheten din som «vårt hjem», så er det noen store misforståelser ute og går… Men du skulle sagt tydelig fra før han kom om at dette var kun familien. Anonymkode: ea671...d0a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tok det opp med ham i går, og nå er han maks fornærmet og lei seg, og jeg får dårlig samvittighet. Jeg skjønner jo hvorfor det blir som dette når jeg får dårlig samvittighet av å sette grenser ... Anonymkode: d74a4...3e4 Du har to barn allerede. Hvorfor gidder du? Hva med å finne deg en kjæreste som er en voksen mann? Anonymkode: aa9f2...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå