Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. mars 2006 #1 Skrevet 24. mars 2006 Var ikke sikker på om jeg skulle poste denne på nyheter eller skråblikk, men antar at diskusjonen som følger passer bedre her på skråblikk. http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/24/461717.html Så kaster vi over stafettpinnen til KG'erne. Gjelder dette for gotherne dere kjenner?
Gjest Shadowlyn Skrevet 24. mars 2006 #2 Skrevet 24. mars 2006 Nei, kan ikke si de skiller seg noe spesielt ut i forhold til de andre vennene mine når det kommer til suksess.
Gjest GreenSky Skrevet 24. mars 2006 #3 Skrevet 24. mars 2006 (endret) Sendte linken til mamma, jeg. De ender gjerne opp som leger, arkitekter, journalister og advokater Vel, er jo journalist, så Endret 24. mars 2006 av GrønnSky
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #5 Skrevet 24. mars 2006 Skal man dømme etter han på Tronsmo tenderer de i hvert fall til å ha urimelig stor tro på egen kunnskap - og det er vel ikke så dumt i jobbsammenheng... med selvtillit.. Har stadig hørt han stå og gi direkte feilaktig info til kunder der, uten å høre på at de protesterer:-/ Hvordan han er personlig har jeg ellers ingen anelse om, har EGENTLIG sansen for tegneseriefolk... Jeg tror det kommer an på hva slags gothere man mener. Vet det har vært diskutert her for lenge siden, men for mange har goth mer med visse smakstendenser og holdninger å gjøre enn at man må gå kledd i sot og svart og kutte seg opp med jevne mellomrom. Jeg kjenner flere oppegående og vellykka folk som nok KAN kalles gothere ut fra smak og verdier, mindre - eller ikke - ut fra utseende, men ingen vellykka av typen fjortis-deppe-gothere. Selv jeg, som er blond og kler meg i klær med farger og liker hvite kaniner liker deler av goth-kulturen; jeg liker Neil Gaiman, the Cure, Tim Burton ... ehhh... og en del mer (Men ikke Nemi og Leonore og sånn liksom-dystert)... Vellykka er jeg vel også.
Gjest 2324 Skrevet 24. mars 2006 #6 Skrevet 24. mars 2006 Jeg kjenner ingen gothere jeg... ← Ikke jeg heller. Men jeg gikk i klasse med ei som jeg tror er det man kan kalle gother, og hun var veldig flink hun.
Gjest King James Skrevet 24. mars 2006 #7 Skrevet 24. mars 2006 Jeg synnes det er på tide at gotherene får litt anerkjelse.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #8 Skrevet 25. mars 2006 Jeg synnes det er på tide at gotherene får litt anerkjelse. ← For hva mener du?
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 25. mars 2006 #9 Skrevet 25. mars 2006 Jeg kjenner ingen gothere, men da jeg gikk på ungdomsskolen var det jo en del folk som likte The Cure, Depeche Mode, Yazoo, Nitzer Ebb, osv. og de gikk alltid kledd i sort, med sort sminke og slikt. Noen av denm har gjort suksess, andre ikke. Men jeg hadde et inntrykk av at de sortkledde var mer intelligente enn de blonde bimboene som likte maskinmusikk, tyggis og fargen rosa.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #10 Skrevet 25. mars 2006 Det å være journalist kan være så mangt da....man kan være ukebladjournalist (det er vel ikke mer anerkjent enn annet?) og man kan være nettjournalist der man har ansvaret for rubrikkannonser og småingresser (det er vel ikke kjempefantasisk?) Det siktes kanskje til det gamle standardbildet av en piperøykende og brennvinsfdrikkende journalist som jakter på svaret på krimgåten eller en tung-journalist (intellektuelt) i gamle dagers Aftenposten eller noe sånt.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mars 2006 #11 Skrevet 25. mars 2006 Gothere er forskjellige som alle andre "grupperinger", men jeg tror nok ikke det er helt feil det som står i artikkelen. Tror man godt kan legge til at kunnskapen disse menneskene sitter inne med (jfr "belest") stammer fra genuin interesse og ikke er bare boklærdom.
Abr@xas Skrevet 27. mars 2006 #12 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har ingenting imot gothere, men det høres nå snodig ut at de skulle være så mye mer intelligente enn andre mennesker, bare fordi de er gothere og liker å kle seg i sorte klær, med sort sminke og trives på Gotham Nights for eksempel. De er vel like forskjellige som alle andre, tenker jeg
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. mars 2006 #13 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har ingenting imot gothere, men det høres nå snodig ut at de skulle være så mye mer intelligente enn andre mennesker, bare fordi de er gothere og liker å kle seg i sorte klær, med sort sminke og trives på Gotham Nights for eksempel. De er vel like forskjellige som alle andre, tenker jeg ← Leste du artikkelen? Han forklarer sine synspunkter der. Er forøvrig helt enig i at gothere er like forskjellige som alle andre
Diktern Skrevet 28. mars 2006 #14 Skrevet 28. mars 2006 Kjenner ingen gothere personlig, men kan ikke tenke meg at de ungdomsskole-deppa folka er så vellykka...
Superlammet Skrevet 31. mars 2006 #15 Skrevet 31. mars 2006 Kjenner ingen gothere personlig, men kan ikke tenke meg at de ungdomsskole-deppa folka er så vellykka... ← Bra du fortsatt er like fordomsfull da.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #16 Skrevet 31. mars 2006 Kjenner ingen gothere personlig, men kan ikke tenke meg at de ungdomsskole-deppa folka er så vellykka... ← Bedre enn de pubertale folka med Che Guevarra t-skjorte.
Diktern Skrevet 31. mars 2006 #17 Skrevet 31. mars 2006 Dette er tross alt skråblikk, dere:) Men i min ungdomsskoletid var det palestinaskjerf som var det store:)
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #18 Skrevet 31. mars 2006 Dette er tross alt skråblikk, dere:) Men i min ungdomsskoletid var det palestinaskjerf som var det store:) ← Ja, de går vel forvirra rundt på blindern og lurer på hva de skal bli, eller har blitt papirflyttere i et eller annet departement, tenker jeg .
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 31. mars 2006 #20 Skrevet 31. mars 2006 gothere er iallfall harry!! ← ... sa damen med verdens mest trendy avatar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå