Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig blitt samboer med en på 40 år (jeg er 30) og plutselig sender han TikTok om folk som har fått positiv graviditetstester. Han snakker også om at han ikke kan bli 45 og få barn. Er dette et hint? Syns det er litt tidlig, men mulig han føler hastverk for å få barn🤷‍♀️ tør ikke helt spørre om det heller. Tror dere han hinter til noe her?

Anonymkode: b103f...63a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Og selvsagt skal du spørre om det direkte til ham, du må finne ut av hvorfor du ikke «tør» å spørre om det. Veldig rart å ikke tørre å spørre ham om det..?

Anonymkode: a0c84...df0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, selvfølgelig. Og selvsagt skal du spørre om det direkte til ham, du må finne ut av hvorfor du ikke «tør» å spørre om det. Veldig rart å ikke tørre å spørre ham om det..?

Jeg blir bare litt usikker. Han har gjort dette i en setting hvor han litt spøkefull. 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tørr ikke å snakke med samboeren din? Virkelig??

Anonymkode: 7c234...2ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut som et stabilt forhold hvis du ikke tør å prate med ham om barn.

Anonymkode: e5ea0...d43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres ikke ut som et stabilt forhold hvis du ikke tør å prate med ham om barn.

Anonymkode: e5ea0...d43

Det er ganske nytt enda, ja. vi var raske på samboerskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo selvsagt spørre denne mannen direkte. Når dere bor sammen bør forholdet være på et nivå hvor dere kan snakke sammen.

Viss han er 40, så vil han være 60 når et evt barn er ferdig på vgs avhengig av hvor lang tid det tar å bli gravide og om barnet tar studiespes.. er ikke rart han føler på det. 

Anonymkode: 80833...c26

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blir bare litt usikker. Han har gjort dette i en setting hvor han litt spøkefull. 🤔

Ja, skjønner litt det, men samtidig er det viktig å ta det opp - jeg tror han prøver å ta det opp på sin måte. Så spør da vel, når dere har det ekstra koselig, over et glass vin eller noe. ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Når man flytter sammen som 30 og 40 åringer er det galskap å ikke ha pratet om barn først. Det gjelder for så vidt i andre aldere også, men når man er i begynnelsen av 20-åra har matt litt mer tid å tenke på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst. Dere må jo snakke sammen, ikke spørre KG.

Anonymkode: e0fc4...36d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rart at dere ikke prater om hva man ser for seg før man flytter sammen. Dette er jo store tema. Og veldig rart at du ikke tør å snakke om det. Dette var noen av de temaene jeg og min tok opp med en gang. Og vi va ung kår vi møttes. 

Anonymkode: 9b7d1...463

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ganske nytt enda, ja. vi var raske på samboerskapet.

Da syns jeg du skal prate med ham om at du trenger tid før en evt graviditet:) lurt å bli godt kjent først, men virker som magefølelsen din sier det samme.

Anonymkode: b6874...a2c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har pratet litt løst om det bare. Vanskelig tema å ta opp syns jeg når han tuller det bort, men skal forsøke 😊

Brunello skrev (4 minutter siden):

Når man flytter sammen som 30 og 40 åringer er det galskap å ikke ha pratet om barn først. Det gjelder for så vidt i andre aldere også, men når man er i begynnelsen av 20-åra har matt litt mer tid å tenke 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du jo funnet deg en langt eldre mann. Ikke rart at han er stressa, om du blir gravid i dag så vil ungen likevel ikke ha flyttet ut før han tipper 60. Mens barn nr 2 trolig flytter ut i det han blir pensjonist. 

Anonymkode: 3072a...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har dere IKKE pratet om sånt før dere ble samboere?

Vi hadde avklart alt mht om vi ønsket barn, giftemål, syn på barneoppdragelse, verdier, livssyn og økonomi. I tillegg skrev vi samboer kontrakt, testament og fremtidsfullmakter.

Anonymkode: 9dbb8...e4e

• Liker 1
Skrevet

Veldig dårlig start på samboerskapet, å ikke tørre å snakke sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble selv samboer med en som var 13 år eldre da jeg var i starten av 30 årene. 
jeg sa ifra allerede da vi begynte å date at jeg ikke ville ha flere barn. Vi ble raskt samboere vi også🥰

så om dere ikke har pratet om dette er det på tide å ta samtalen

Anonymkode: a514f...31e

Skrevet

Barn er absolutt noe man burde snakke om før man flytter sammen. I tillegg til et par andre temaer. Snakk med han! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakket om barn allerede på første date, pluss en hel bråte andre viktige ting som var greit å gå avklart.

Hadde ikke gått videre om vi ikke var enige om essensielle ting som barn, bosituasjon, økonomi m.m.

Hadde vi gått videre, blitt samboere e.l. og  plutselig ikke så enig lenger, da hadde jeg brutt. En ting jeg vet er at forhold bruker å gå til helvete om partnerne ikke er på samme linje. Med en gang noen vil en ting og den andre vil noe annet (f.eks barn) så er ikke forholdet liv laga lenger. Kompromisse kan en gjøre, men ikke på alt

Anonymkode: 307a3...adc

AnonymBruker
Skrevet

la meg gjette; han var pådriveren til å flytte sammen

Anonymkode: 0ee7c...017

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...