Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si du er invitert på jentefest og dere blir10-12 stk. Festen begynner rundt kl 19. Er det innafor å dra hjem rundt kl 24, og være den første som går? Jeg er 37 år, og er invitert på fest neste helg med en jentegjeng. Men jeg er midt i småbarnsalderen og ganske så sliten. Jeg føler ofte at man i den gjengen «skules» på om man er den første som går…. 

Anonymkode: 618ba...ad9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mellom 22-00. Når de andre drar ut på byen som regel.

Anonymkode: 4278f...480

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går hjem når jeg føler for det. Om det er kl 22 eller 03 spiller ingen rolle. Vil jeg hjem, så reiser jeg hjem.

Anonymkode: eba32...ec1

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare vent til de er passe påseila, og så ghoster du. Ikke en kjeft som husker det dagen etter læll.

Anonymkode: 3ef7c...ace

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar tidlig. Jeg er avhengig av søvnen min. Hvis ikke så er dagen etter på ødelagt. Jeg sniker meg alltid unna. Jeg hater å si hadet og folk skal ha klem og slik. 

Anonymkode: 433d8...b2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt mellom kl 01-03. 

Anonymkode: 1040c...85f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innen midnatt. Er selv i småbarnstid og orker ikke å bruke masse energi på fest. Koselig å møtes, men når det går over til «hæla i taket» så fordufter jeg. 

Anonymkode: b9199...0b6

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig, drar hjem når jeg selv føler for det, som regel blir det mellom 24.00 og 02.00. 

Anonymkode: f57e6...758

AnonymBruker
Skrevet

K34: Akkurat det der har jeg ikke brydd meg med på mange år😅 Da vi var tenåringer/tidlig 20-årene var det ofte noen (litt fulle) som skulle kommentere på det/prøve å få meg til å bli om jeg dro tidlig, men siden da har det aldri vært noe problem. Drar hjem når det passer meg og gjengen har forståelse for det. Og har bare nylig fått barn.

Anonymkode: 0cb37...be6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier også å bare forlate åstedet stilt og rolig med mindre det er privatfest, da takker jeg verten høflig for meg og smyger meg ut.

Bred annonsering om hjemvending skaper bare ubehageligheter.

Anonymkode: fa5fc...fd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man er invitert og har takket ja til fest, går man ikke hjem før 24. 

Vertinnen kunne invitert noen andre istedenfor hvis du uansett synes det er så grusomt å dra på fest. 

Anonymkode: 342c8...062

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om man er invitert og har takket ja til fest, går man ikke hjem før 24. 

Vertinnen kunne invitert noen andre istedenfor hvis du uansett synes det er så grusomt å dra på fest. 

Anonymkode: 342c8...062

Men er det ok å dra hjem kl 24 da? Helt greit at det ikke er innafor å dra kl 22 liksom, men ved midnatt da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bare vent til de er passe påseila, og så ghoster du. Ikke en kjeft som husker det dagen etter læll.

Anonymkode: 3ef7c...ace

Tror ikke jeg kan ghoste når vi blir såpass «få». Føler uansett jeg må takke verten for festen liksom. Vil jo være uhøflig å ikke gjøre det…

Skrevet

Jeg vil absolutt si det er innafor. Jeg har ikke engang barn, men rundt midnatt mot kl 01:00 så er jeg ferdig og vil hjem. Jeg driver ikke med grøftefylla lenger, så da holder det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heilt innafor men hadde muligens informert i forkant, eventuelt tidlig på kvelden at du ikke blir med vider om folk planlegger det. 

Anonymkode: ed3dc...371

AnonymBruker
Skrevet

I min vennegjeng så takker vi for oss når vi føler for det. 

En fest som starter kl 19, da kan noen av gjestene takke for seg allerede i 22 tiden, andre blir til verten sier god natt. 

Noen kjører, noen har små barn, noen har hunder som må luftes, noen har jobb, noen har vært på jobb og er sliten, noen har sovet dårlig og blir trøtt tidlig, noen har bare fått fylt opp den sosiale kvoten sin. Vi trenger ikke noe "god unnskyldning", og ingen tenker negativt om de som drar hjem først/tidlig. Noen kommer også innom kun for å ta en øl, fordi de har det travelt eller er sliten, og da blir vi glade for at de tok seg den tiden. 

Anonymkode: 25438...587

• Liker 1
Skrevet

For meg er det enten å møte opp og dra tidlig eller ikke komme i det hele tatt. Tidlig er da klokka 22 eller 3-4 timer etter at festen startet.

Kan godt si ifra i forkant til verten om det er naturlig, ellers tar jeg det der og da. De fleste setter pris på at man kommer, selv om man må dra tidlig. Drar hjem og slapper og eller legger meg, drar ikke videre på en annen fest.

Skrevet

Ja

Jeg er vel nesten alltid den som går først hjem. Noen ganger sier jeg i fra på forhånd når jeg takker for invitasjonen, og sier at jeg setter utrolig stor pris på å bli invitert, at jeg gleder meg, men at jeg kommer til å gå ....., da jeg  føler meg ofte  trett

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst hjem i 23-tiden, og ihvertfall før midnatt. Er 50, men sånn var det da jeg var i 30-årene også. Er ikke noe party animal og jeg trenger mye søvn også.

Anonymkode: 941d6...fba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i 60-årslag nylig, og dro hjem ved midnatt. De som ikke kjørte bil var ganske påseila, og ikke så lette å snakke med uansett. Jeg takket vertskapet for serveringen m.m og dro hjem uten at så mange andre la merke til det. 

Var et par andre som dro da også. Tenker at man da har vært passe lenge, og er også et tidspunkt det er vanlig å dra hjem fra selskap uten alkohol.

Anonymkode: b52a0...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...