Gift mann Bergen Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august (endret) Hei. Er helt ny inne på dette forumet. Var en tilfeldighet at jeg havnet inn her. Jeg har blitt 60. Ikke akkurat så veldig ung lengre. Har vært gift med min andre kone nå i snart 25 år. Vi hadde ett fantastisk sexliv frem til 2007. Etter det så har det vært helt tørke. Jeg har prøvd å varte henne opp på alle kunstens måter. Jeg vil heller ikke tvinge meg på. Jeg elsker min kone. Selv etter 25 år så kribler det når jeg tenker på henne. Er hun eller jeg bortreist så kjenner jeg savnet etter henne. Har prøvd å ta opp det temaet med mangel på sex. Så snart jeg begynner så avfeier hun det ved å begynne å snakke om noe annet. Har vurdert om jeg skulle prøve å se om jeg finer ei som er i samme setning som meg. Det å ligge rundt er ikke noe som jeg ønsker å gjøre. Skal jeg først gjøre det så må det være med kun en person. Er dette noe som er helt forkastelig av meg å tenke på ? Bruker frøken Høyre flittig nå. Det hadde vært en fin avveksling om det var en mykere hånd så tok den saken til nye høyder. Endret 3. august av Gift mann Bergen Feil skrevet 3
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august Swix ? Jeg foretrekker å ikke blande skismøring og sex Anonymkode: 3c88c...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #3 Skrevet 3. august Jeg tenker du heller skal ta ansvar for eget forhold - eller rettere sagt mangel på forhold. Du er sammen med en kvinne som ikke respekterer deg og ikke føler noe ansvar for det forholdet dere har. Ikke fordi hun ikke har sex med deg, men fordi hun nekter å prate med deg om hvorfor dere ikke har sex, fordi hun bare bytter tema. Dere har vært sammen i 25 år, og dere har ikke hatt sex siste 18 år... Ikke kan dere kommunisere sammen, Ikke har dere sex. Da er det ikke noe forhold. Ta ansvar - si at nå fungerer ikke dette for deg lenger, be henne bli med i parterapi sammen slik at dere kan lære dere å kommunisere sammen igjen og ev. finne tilbake til hverandre. Av nysgjerrighet - hvordan var forholdet de første syv årene? Hva skjedde rundt 2006-7 som gjorde at dere sluttet å ha sex? Er det stor aldersforskjell mellom dere? Anonymkode: cebb5...cfd 13 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #4 Skrevet 3. august Du må velge om du vil beholde henne eller finne en ny. Jeg hadde ikke klandret mannen for å gå videre om jeg hadde sluttet med sex. Anonymkode: fbb7f...549 3
AnonymBruker Skrevet 3. august #5 Skrevet 3. august Det høres utrolig kjedelig ut for deg Etter min mening har kona di et ansvar for å møte deg når du prøver å snakke med henne om sex, selv om hun syns det er ukomfortabelt. Uansett årsak må man være såpass åpne med hverandre når man er sammen. Jeg syns ikke du skal være utro, men faktisk gjennomføre denne samtalen med konen din, inkludert at du fortsatt egentlig har lyst på henne. Hvis du skal finne deg noen andre på si, bør kona di enten si seg enig i dette eller så bør dere gå hver deres vei. Anonymkode: 84303...6f3 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august Skal du finne deg annen damehånd til å holde rundt din penis mens du et gift må du først fortelle kona at du ønsker åpent forhold, for dere begge. Mulig hun etterhvert også vil ha sexliv men da med f eks en yngre enn deg. Damer finner lett sexpartner. Men nei utro kan du ikke være selv om dere ikke har sex. Da må du heller avslutte og finne ny. Egentlig enkelt og greit. Anonymkode: 28702...84f 6 5
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august Utroskap er ikke greit, så om du vil få velsignelse på det, så tror jeg du burde gå på manneforum istedenfor. Åpne forholdet da? Dere må uansett ha en prat om deres samliv, for du vil ha sex, og det vil ikke hun - så her må det prates. Anonymkode: 98246...14f 9
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august Uansett følelser.. Jeg mener man kan få pose og sekk. Skill deg før ny sexpartner. Anonymkode: 2e317...b2d 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uansett følelser.. Jeg mener man kan få pose og sekk. Skill deg før ny sexpartner. Anonymkode: 2e317...b2d *IKKE kan få både pose og sekk. Skulle det stå. Anonymkode: 2e317...b2d 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august Du må skille deg eller foreslå åpent forhold (og da må hun være enig) Anonymkode: 4f1f2...74f 1 2
Gift mann Bergen Skrevet 3. august Forfatter #11 Skrevet 3. august Om en ser bort fra mangel på sex så har vi ett fantastisk forhold. Det å forlate min kone grunnet mangel på sex er ett ikke tema. Det at hun ikke ønsker å snakke om det med mangel på sex er nok ett sart tema. Det ligger litt mer bak det temaet. Det ønsker jeg ikke å skrive om her. Noen ting er for privat til å bli delt med offentligheten. Jeg har som sagt bikket de 60. Det å forvente å ha sex er ingen menneskerett. Om svaret er å forlate henne så gjør jeg ikke det. Da avstår jeg heller fra tanken om sex. Hun er mer verd enn det å ha sex. 3 7
KaffekoppQueen Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august Hun kan ikke avblåse dine forsøk på å ta det opp. Voksne damer må jo kunne snakke om ting! Hadde forventet en reell samtale, forventningsavklaring og ikke minst, hva er grunnen og hva skal man gjøre videre. Alternative løsninger og behov må på bordet. Prøv etter beste evne og unngå utroskap. Jeg vet det er «enkelt» å få til, men gjør nå innsatsen der den skal først. All ære til deg som ikke har vært utro enda på 18 år uten sex, dvs du var 52 og hatt mange gode år der for å være utro. 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august KaffekoppQueen skrev (2 minutter siden): Hun kan ikke avblåse dine forsøk på å ta det opp. Voksne damer må jo kunne snakke om ting! Hadde forventet en reell samtale, forventningsavklaring og ikke minst, hva er grunnen og hva skal man gjøre videre. Alternative løsninger og behov må på bordet. Prøv etter beste evne og unngå utroskap. Jeg vet det er «enkelt» å få til, men gjør nå innsatsen der den skal først. All ære til deg som ikke har vært utro enda på 18 år uten sex, dvs du var 52 og hatt mange gode år der for å være utro. Enig 👆🏼 Anonymkode: 7e373...06f 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #14 Skrevet 3. august Gift mann Bergen skrev (3 minutter siden): Om en ser bort fra mangel på sex så har vi ett fantastisk forhold. Det å forlate min kone grunnet mangel på sex er ett ikke tema. Det at hun ikke ønsker å snakke om det med mangel på sex er nok ett sart tema. Det ligger litt mer bak det temaet. Det ønsker jeg ikke å skrive om her. Noen ting er for privat til å bli delt med offentligheten. Jeg har som sagt bikket de 60. Det å forvente å ha sex er ingen menneskerett. Om svaret er å forlate henne så gjør jeg ikke det. Da avstår jeg heller fra tanken om sex. Hun er mer verd enn det å ha sex. Veldig bra. Man forlater ikke kona bare forsi hun ikke vil ha sex. Finnes viktigere ting i livet enn sex. Hilsen mann 50. Anonymkode: 3fd2b...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 3. august #15 Skrevet 3. august Du må jo snakke mer med konen din om dette, og/ eller oppsøke parterapi. Det å gå bak ryggen hennes er et svik, selv om dere ikke har sex. Det er fordi du da skyver henne vekk fra sentrum i livet ditt, hun er ikke da lenger din nærmeste. Dette handler ikke kun om utroskap, men om løgn, som for mange er det verste. Snakk mer sammen om forholdet, om kropp og sex, og hvis hun ikke ønsker det mer med deg er det kanskje noe galt. Og hun kan i så fall få vite om dine ønsker om å søke ut, og ta stilling til det. Anonymkode: 13c53...a46 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #16 Skrevet 3. august Hva skjedde i 2007 som gjorde at hun ikke vil ha sex mer? Problemet her er jo ikke mangel på sex, men mangel på kommunikasjon. Kanskje du burde foreslå et tur til en parteapeut e.l.? Anonymkode: 181b2...c17 5 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august KaffekoppQueen skrev (5 minutter siden): Hun kan ikke avblåse dine forsøk på å ta det opp. Voksne damer må jo kunne snakke om ting! Hadde forventet en reell samtale, forventningsavklaring og ikke minst, hva er grunnen og hva skal man gjøre videre. Alternative løsninger og behov må på bordet. Prøv etter beste evne og unngå utroskap. Jeg vet det er «enkelt» å få til, men gjør nå innsatsen der den skal først. All ære til deg som ikke har vært utro enda på 18 år uten sex, dvs du var 52 og hatt mange gode år der for å være utro. Selvsagt må hun ikke snakke om det hvis hun ikke vil.. Anonymkode: 3fd2b...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #18 Skrevet 3. august Gift mann Bergen skrev (6 minutter siden): Om en ser bort fra mangel på sex så har vi ett fantastisk forhold. Det å forlate min kone grunnet mangel på sex er ett ikke tema. Det at hun ikke ønsker å snakke om det med mangel på sex er nok ett sart tema. Det ligger litt mer bak det temaet. Det ønsker jeg ikke å skrive om her. Noen ting er for privat til å bli delt med offentligheten. Jeg har som sagt bikket de 60. Det å forvente å ha sex er ingen menneskerett. Om svaret er å forlate henne så gjør jeg ikke det. Da avstår jeg heller fra tanken om sex. Hun er mer verd enn det å ha sex. Du lurer deg selv... I et fantastisk forhold greier man - og ønsker - å kommunisere for at alle sider ved forholdet skal fungere. Dere kommuniserer ikke. Vil du ha et fantastisk forhold, så må dere lære dere å kommunisere med hverandre. Der kan parterapi hjelpe dere. Du har nå levd uten sex siden du var i begynnelsen av 40-årene, og det for en kvinne som ikke ønsker å kommunisere med deg. Da er det ikke mye fantastisk med dette forholdet. At du har godtatt denne manglende kommunikasjonen i nærmere 20 år viser også at du er konfliktsky, og da har dere et dårlig utgangspunkt. Få henne med i parterapi. Dere trenger begge to å lære dere å kommunisere! Utroskap er uansett ikke et tema. Da får du og hun heller avtale et åpent forhold... men det krever jo at dere kommuniserer... Anonymkode: cebb5...cfd 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #19 Skrevet 3. august Huff så kjedelig. Jeg forstår veldig godt om du finner en hemmelig elsker. Men det aller beste er kanskje brudd først Anonymkode: d7a06...063 1
BobbySocks Skrevet 3. august #20 Skrevet 3. august Gift mann Bergen skrev (13 minutter siden): Om en ser bort fra mangel på sex så har vi ett fantastisk forhold. Det å forlate min kone grunnet mangel på sex er ett ikke tema. Det at hun ikke ønsker å snakke om det med mangel på sex er nok ett sart tema. Det ligger litt mer bak det temaet. Det ønsker jeg ikke å skrive om her. Noen ting er for privat til å bli delt med offentligheten. Jeg har som sagt bikket de 60. Det å forvente å ha sex er ingen menneskerett. Om svaret er å forlate henne så gjør jeg ikke det. Da avstår jeg heller fra tanken om sex. Hun er mer verd enn det å ha sex. Hun er åpenbart ikke mer verd en at du vurderer utroskap. 1 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå