Teardrop Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Har flere barn så blir naturligvis MANGE bilder og minner på telefonen. Skal overføre til PC, men hva er lurest? Noen gode tips der ute? Har tidligere hatt bilder i mapper, en til meg, en til barnefar, en til foreldre osv. Vet ikke om det er så lurt lengre, det er veldig tidkrevende. Hvordan sorterer du bilder fra mobilen og inn på pc/ekstern hardisk? Sorterer du ut bilder av hvert barn i egen mappe?
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august Helt streit gammeldags mappestruktur, pluss backup offsite. Sorterer etter dato, ikke personer. Anonymkode: a4d03...455 1
Gjest jegerrinne Skrevet 3. august #3 Skrevet 3. august Har en ekstern lagring boks, hvor jeg fører bilder over til. Egen mappe til hvert barn
AnonymBruker Skrevet 3. august #4 Skrevet 3. august er det ingen som rett og slett har vanlige fotoalbum lenger, i dagens samfunn?? Anonymkode: 7a655...88a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #5 Skrevet 3. august Eksterne disker så det er sikra om pc og mobil går i svart. Anonymkode: 61cee...f27
TBL12 Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august (endret) Teardrop skrev (31 minutter siden): Har flere barn så blir naturligvis MANGE bilder og minner på telefonen. Skal overføre til PC, men hva er lurest? Noen gode tips der ute? Har tidligere hatt bilder i mapper, en til meg, en til barnefar, en til foreldre osv. Vet ikke om det er så lurt lengre, det er veldig tidkrevende. Hvordan sorterer du bilder fra mobilen og inn på pc/ekstern hardisk? Sorterer du ut bilder av hvert barn i egen mappe? Det enkleste er iCloud eller Google One , avhengig av operativsystem på telefonen. Google One har 15 GB gratis. 100 GB koster 239 kr pr år. Kan deles mellom familiemedlemmer. Større kvoter finnes også. iCloud har 5 GB gratis. 50 GB koster 12 kr pr måned. 200 GB 39 kr pr måned. iCloud kvoten kan også deles mellom flere familiemedlemmer tror jeg? En annet uavhengig aktør er Jottacloud. Jotta har 5 GB gratis og fungerer på PC, Mac, Android, iPhone og nettbrett. Kostnad er 69 kr pr måned for 1000 GB som kan deles på 5 familiemedlemmer. Om kvoten er begrenset kan bilder lastes ned til pc eller Mac og lagres på annet vis, på den måten frigi plass på skytjenesten. Laster da ned fra skytjenesten, ikke direkte fra telefonen. Endret 3. august av TBL12
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august Teardrop skrev (1 time siden): Har flere barn så blir naturligvis MANGE bilder og minner på telefonen. Skal overføre til PC, men hva er lurest? Noen gode tips der ute? Har tidligere hatt bilder i mapper, en til meg, en til barnefar, en til foreldre osv. Vet ikke om det er så lurt lengre, det er veldig tidkrevende. Hvordan sorterer du bilder fra mobilen og inn på pc/ekstern hardisk? Sorterer du ut bilder av hvert barn i egen mappe? sky, og ekstern harddisk. Anonymkode: b2ecf...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august Fremkaller bilder hvert år. Putter bildene inn i fotoalbum 😊 Jeg er 37 så syns det er en fin ting barna kan ta med seg den dagen de ønsker. Anonymkode: 71089...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august Jeg sletter mye, og overfører noe til pc og skylagring. De er sortert ut fra dato og automatisk navnsetting. Leter jeg etter noe kan jeg søke på sted. Anonymkode: cd1c3...f5f
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august Det beste er å få de på et papir i et fotoalbum. Å skulle betale for skylagring er dyrt, unødvendig og miljøfiendtlig. Du kan ha backup på en ekstern harddisk. Anonymkode: d6e59...55d
AnonymBruker Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august Bruker dropbox. Overfører direkte fra tlf. Sortert etter år 😊 Anonymkode: cbf4b...af7
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): er det ingen som rett og slett har vanlige fotoalbum lenger, i dagens samfunn?? Anonymkode: 7a655...88a Jeg har tenkt å lage et eller to album, men jeg synes det er et kaos å rydde i. Anonymkode: 54108...b52
AnonymBruker Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tenkt å lage et eller to album, men jeg synes det er et kaos å rydde i. Anonymkode: 54108...b52 Altså å finne bilder fra pc og mobil, og bestille. Anonymkode: 54108...b52
Fru Uperfekt Skrevet 3. august #14 Skrevet 3. august Teardrop skrev (4 timer siden): Har flere barn så blir naturligvis MANGE bilder og minner på telefonen. Skal overføre til PC, men hva er lurest? Noen gode tips der ute? Har tidligere hatt bilder i mapper, en til meg, en til barnefar, en til foreldre osv. Vet ikke om det er så lurt lengre, det er veldig tidkrevende. Hvordan sorterer du bilder fra mobilen og inn på pc/ekstern hardisk? Sorterer du ut bilder av hvert barn i egen mappe? Har en hub som sikkerhetskopierer alt på tlf når jeg går inn døren hjemme. Alle har egne hd, gubben blir så sikkerhetskopiert til 2 andre steder utenfor hjemmet. Går gjennom hjemmehubben 3-4g i året og fin sorterer
AnonymBruker Skrevet 3. august #15 Skrevet 3. august Dropbox, Jottacloud (hvis du vil ha norsk skylagring), Google Drive. Min mobil synker automatisk til skyen med én gang jeg kommer på wifi. Én gang i året tar jeg backup til ekstern harddisk. Dermed har jeg bildene: På mobilen I Dropbox På ekstern harddisk Sorterer etter år, så én mappe per år. Lettvint og kjapt. Anonymkode: 3fa3f...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #16 Skrevet 3. august Teardrop skrev (6 timer siden): Har flere barn så blir naturligvis MANGE bilder og minner på telefonen. Skal overføre til PC, men hva er lurest? Noen gode tips der ute? Har tidligere hatt bilder i mapper, en til meg, en til barnefar, en til foreldre osv. Vet ikke om det er så lurt lengre, det er veldig tidkrevende. Hvordan sorterer du bilder fra mobilen og inn på pc/ekstern hardisk? Sorterer du ut bilder av hvert barn i egen mappe? Jeg har rett og slett gått for det gode, gamle systemet, har fått printet ut bilder hos fotoKnudsen og limt inn i fotoalbum. Tidkrevende det også, men moro om 20-30 år og kunne sitte og bla. Anonymkode: 32475...da0
jente-23 Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august Jeg har en printer for mobilbilder, hvor jeg skriver ut bilder og limer inn i en bok fra de fineste minnene. Den heter canon selphy. Det har jeg gjort i et par år og er veldig koselig å holde på med. Nå tar jeg bilder med tanke på å printe ut og ikke dele på sosiale medier lenger. 😊
AnonymBruker Skrevet 3. august #18 Skrevet 3. august Har noen mapper. For eksempel "Sommerferie 2025", "Dåpsdagen til..." osv. Har tenkt å lage noen fotoalbum med utvalgte bilder. Et til hver av barna med overvekt av bilder av de. Og kanskje noen album vi kan ha med en miks av bilder med dato fra-til. Kan jo ikke bruke ALLE bildene, men et utvalg med noe fra jul, påske, 17mai, sommerferie, feiringer og artige/fine bilder. Anonymkode: 52c5c...b3f
AnonymBruker Skrevet 3. august #19 Skrevet 3. august Bildene lagres i sky hver gang jeg er pålogget trådløst nett. Sorterer i mapper basert på år, og har utvalgte bilder i egne mapper til barna. I tillegg fremkaller jeg så vi har album the old fashion way. Barna elsker det. Anonymkode: d0b85...979
Mayamus Skrevet 3. august #20 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det beste er å få de på et papir i et fotoalbum. Å skulle betale for skylagring er dyrt, unødvendig og miljøfiendtlig. Du kan ha backup på en ekstern harddisk. Anonymkode: d6e59...55d Jeg spør av nysgjerrighet for dette kan jeg ingenting om. Hva gjør skylagring miljøfiendtlig? Jeg elsker skylagring, og så sikkerhetskopiere jeg alt til en ekstern harddisk noen ganger iløpet av året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå