AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Jeg har tatt noen tester, slår ikke ut på noe som helst.. Så da må jeg finne på noe annet. Nyeste problem. Brukt klokke med lenke igjen nå for første gang på mange år. Blir rød/kløe og irritert på innsiden av vristen/armen. Fikk det også av klokke med latex-rem. Men det kan ha vært låsen som var nikkel. Eller begge deler, for jeg får umiddelbart problemer med oppvaskhansker. Dette med klokke/lenke må oppsummert dreie seg om nikkel vel? Og hva i huleste kan jeg gjøre? Anonymkode: 75fa5...bd0
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august Jeg får rødt merke av klokke med hvilken som helst reim hvis den sitter for stramt (dvs akkurat passe). Huden må få puste. Ellers er jo reaksjon på oppvaskhansker et ganske tydelig tegn på allergi mot lateks. Anonymkode: 74b85...ebf
AnonymBruker Skrevet 3. august #3 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg får rødt merke av klokke med hvilken som helst reim hvis den sitter for stramt (dvs akkurat passe). Huden må få puste. Ellers er jo reaksjon på oppvaskhansker et ganske tydelig tegn på allergi mot lateks. Anonymkode: 74b85...ebf Dette er lenke som har strikke-funksjon. Altså ingen lås og mulighet for slakk.. Anonymkode: 75fa5...bd0
AnonymBruker Skrevet 3. august #4 Skrevet 3. august På klokkelås, smykkelås, beltespenner og lignende harde flater så kan man bruke blank neglelakk på baksiden. Men hvis det er latex i stoff, eller du reagerer på elastan, så er det ikke noe å gjøre. Du må ha en barriere mellom stoffet du er allergisk mot, og huden din. Anonymkode: a8c44...a4a 1
Maia70 Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august Ta en titt på denne typen. Det er stoff som tres slik at det dekker baksiden på klokka, og den har heller ikke lås som kommer i direkte kontakt med huden: https://norgesreima.no/products/ribbed-natoreim-brun-1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): På klokkelås, smykkelås, beltespenner og lignende harde flater så kan man bruke blank neglelakk på baksiden. Men hvis det er latex i stoff, eller du reagerer på elastan, så er det ikke noe å gjøre. Du må ha en barriere mellom stoffet du er allergisk mot, og huden din. Anonymkode: a8c44...a4a Dette kan jo funke.. Anonymkode: 75fa5...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå