AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Skrevet 3. august Kan jeg avbestille time som er i morgen uten å betale straffegebyr? Kan timer som er på Mandag avbestilles på søndag? Anonymkode: 274b2...730
monican94 Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august nei ikke om detvikke er et sted som hsr åpent søndag. Om det er 24 timer før gjelder det virkedager og fredagen som blir avbestillingsfrist, går på at de skal rekke fylle opp timen med andre.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #4 Skrevet 3. august Det er avbestilling av time til en neglsalong. Det står på nettsiden nå avbestilles 24 timer før? Gjelder det fra fredag eller søndag? Når timen er 12.00 på mandag Anonymkode: 274b2...730
chi Skrevet 3. august #5 Skrevet 3. august Har salongen epost? Eller instagram/Facebook/messenger? Send en melding der og avbestill, så har du iallefall gjort ditt for å gi beskjed innen tidsfristen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august Det er ALLTID snakk om virkedager, så nei…. Anonymkode: e922a...d2b 2
Mezzosoprena Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er avbestilling av time til en neglsalong. Det står på nettsiden nå avbestilles 24 timer før? Gjelder det fra fredag eller søndag? Når timen er 12.00 på mandag Anonymkode: 274b2...730 Du har jo allerede fått svar. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august Jeg avbestiller på nett. Det ser ut som det gikk greit. Anonymkode: 274b2...730 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg avbestiller på nett. Det ser ut som det gikk greit. Anonymkode: 274b2...730 Så bra! Når de har nettløsninger eller man får kontakt med de på en søndag, så burde det gå greit 👍 Verre der sånt ikke er mulig. Anonymkode: 4ce42...f3a
Snublefot62 Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august At du får lov til å avbestille er ikke det samme som at du slipper gebyr. 2
Brunello Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg avbestiller på nett. Det ser ut som det gikk greit. Anonymkode: 274b2...730 Det er vel ikke avbestilling i seg selv som er umulig. Det er vel om avbestilling kan skje uten at man må betale. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august monican94 skrev (12 timer siden): nei ikke om detvikke er et sted som hsr åpent søndag. Om det er 24 timer før gjelder det virkedager og fredagen som blir avbestillingsfrist, går på at de skal rekke fylle opp timen med andre.. Helt nytt for meg at det er virkedagen det er snakk om når det ikke står ett ord om dette i reglene hos tannlegen jeg går til; avbestilling på en søndag på e-post når man har time på mandag går helt greit. Hvis det var virkedagen det var snakk om, ville det ha vært helt vilt - da kunne man ikke avbestille uten å måtte betale et skyhøyt gebyr på grunn av sykdom i påskeuken om man hadde time på tirsdag etter 2. påskedag; hvem av oss kan garantere at vi ikke blir syke i løpet av den kommende uken? Tviler sterkt på at noe slikt ville vært lovlig juridisk sett. Anonymkode: 81a47...15f
Snublefot62 Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt nytt for meg at det er virkedagen det er snakk om når det ikke står ett ord om dette i reglene hos tannlegen jeg går til; avbestilling på en søndag på e-post når man har time på mandag går helt greit. Hvis det var virkedagen det var snakk om, ville det ha vært helt vilt - da kunne man ikke avbestille uten å måtte betale et skyhøyt gebyr på grunn av sykdom i påskeuken om man hadde time på tirsdag etter 2. påskedag; hvem av oss kan garantere at vi ikke blir syke i løpet av den kommende uken? Tviler sterkt på at noe slikt ville vært lovlig juridisk sett. Anonymkode: 81a47...15f Det er lovlig. Du må tenke over hva hensikten er. Hensikten er for at bedriften skal kunne ta i mot avbestillingen og prøve å finne en ny kunde til å overta avtalen for å redusere tapet for bedriften. Noe de ikke kan om det er stengt. Men kanskje de klarer det om de har åpent.
AnonymBruker Skrevet 3. august #14 Skrevet 3. august Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Det er lovlig. Du må tenke over hva hensikten er. Hensikten er for at bedriften skal kunne ta i mot avbestillingen og prøve å finne en ny kunde til å overta avtalen for å redusere tapet for bedriften. Noe de ikke kan om det er stengt. Men kanskje de klarer det om de har åpent. Jeg er klar over hva hensikten er, men i tilfelle måtte det stå klart og tydelig i vilkårene for avbestilling at det er virkedager det er snakk om; hos tannlegen min er det opplyst om at avbestilling må gjøres senest 24 timer før, og det er dette som gjelder der. Man kan ikke kreve at når en tannlege stenger kontoret fredag før påskeuken at kundene skal holde seg friske frem til tirsdag etter 2. påskedag (10 dager) for å unngå å betale gebyr fordi man ikke kan møte opp til en time som følge av sykdom. Samme med de som har time første dag etter sommerferien - da ville ingen våge å bestille time i august når man senest kan avbestille timen før fellesferien begynner. Anonymkode: 81a47...15f
AnonymBruker Skrevet 3. august #15 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er klar over hva hensikten er, men i tilfelle måtte det stå klart og tydelig i vilkårene for avbestilling at det er virkedager det er snakk om; hos tannlegen min er det opplyst om at avbestilling må gjøres senest 24 timer før, og det er dette som gjelder der. Man kan ikke kreve at når en tannlege stenger kontoret fredag før påskeuken at kundene skal holde seg friske frem til tirsdag etter 2. påskedag (10 dager) for å unngå å betale gebyr fordi man ikke kan møte opp til en time som følge av sykdom. Samme med de som har time første dag etter sommerferien - da ville ingen våge å bestille time i august når man senest kan avbestille timen før fellesferien begynner. Anonymkode: 81a47...15f For eksempel for avbestilling på tog er det 24 timer som gjelder, og det er ingen som spør om togselskapet klarer å fylle opp plassen: Sitat Ved avbestilling inntil 24 timer før avgang slipper du å betale refusjonsgebyr. https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/tog/ Sitat I tillegg til de ulike lovene, kan man ha en avbestillingsrett på grunnlag av sedvane. I mange bransjer er muligheten for avbestilling en del av god forretningsskikk, og det er flere eksempler man kanskje ikke tenker over i hverdagen. Hvis du bestiller en frisørtime kan du ofte avbestille frem til 24 timer før avtalt tidspunkt uten at du må ha noen grunn for dette. Hoteller åpner ofte for at du kan avbestille frem til en gitt tid før avtalt tidspunkt. https://advokatmatch.no/avbestilling-når-kan-man-avbestille Anonymkode: 81a47...15f
AnonymBruker Skrevet 3. august #16 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Helt nytt for meg at det er virkedagen det er snakk om når det ikke står ett ord om dette i reglene hos tannlegen jeg går til; avbestilling på en søndag på e-post når man har time på mandag går helt greit. Hvis det var virkedagen det var snakk om, ville det ha vært helt vilt - da kunne man ikke avbestille uten å måtte betale et skyhøyt gebyr på grunn av sykdom i påskeuken om man hadde time på tirsdag etter 2. påskedag; hvem av oss kan garantere at vi ikke blir syke i løpet av den kommende uken? Tviler sterkt på at noe slikt ville vært lovlig juridisk sett. Anonymkode: 81a47...15f Derfor unngår jeg faktisk å booke timer på mandager eller på en dag etter en helligdag. I tilfelle jeg må avbestille. Anonymkode: 679c4...f19 3
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Derfor unngår jeg faktisk å booke timer på mandager eller på en dag etter en helligdag. I tilfelle jeg må avbestille. Anonymkode: 679c4...f19 Det er lurt, men samtidig må jo også noen ha timer på mandag, og derfor ville det være naturlig at de hadde samme rettigheter som de som bestiller time på tirsdag eller senere i uken. Hvis en tannlege skulle krever at de som har time på mandag, må avbestille senest på fredag og ikke kan bli syke i løpet av helgen, mens de som har time på tirsdag kan avbestille dagen før, sier det seg selv at vedkommende ville få problemer med å fylle opp timelisten på mandager; da er det mer rettferdig med 24 timers avbestilling uansett dag - noe tannlegen min har forstått, og har man time senere på dagen, vil vedkommende alltid klare å fylle opp den tomme tiden med en hastepasient som trenger time fortest mulig selv om man avbestiller på søndag. Anonymkode: 81a47...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå