Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var alt greit? 
Jeg har prøvd jordmor også. De svarer ikke og har visst ferie. Får prøve føden igjen i morgen. Babyen er heldigvis veldig aktiv, men redd det er starten på noe med morkake eller om det er hormon forstyrrelser som igjen gjør noe skade. For eksempel lavt progesteron eller andre ting 

Anonymkode: 2283e...bff

Nei, dessverre så var ikke alt greit i mitt tilfelle. Men jeg hadde heller ikke begynt å kjenne liv så det er veldig positivt at du gjør det tenker jeg. Forstår godt at du vil få sjekket det ut, ikke hør på de som mener at du er hysterisk. 

Anonymkode: eb2bb...3cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei, dessverre så var ikke alt greit i mitt tilfelle. Men jeg hadde heller ikke begynt å kjenne liv så det er veldig positivt at du gjør det tenker jeg. Forstår godt at du vil få sjekket det ut, ikke hør på de som mener at du er hysterisk. 

Når hadde svangerskapet stoppet opp? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når hadde svangerskapet stoppet opp? 

15+4 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

15+4 

Så trist💔❤️

Fant de årsak? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så trist💔❤️

Fant de årsak? 

Nei, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dessverre. 

Takk for svar, håper jeg får komme inn raskt 😫

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Herregud at det går an å være så hysterisk. Skjønner du virkelig ikke at de på føden ikke kan gjøre noe for deg?? De har nok med dem som faktisk skal FØDE! Ikke ta unødige ressurser derifra. Dra til fastlegen og så kan du henvises til sykehus ved behov.
Om det går galt så tidlig så dør babyen din uansett. Føden kan ikke gjøre noe for deg, dette er ingen akutt situasjon . 
aktiv baby betyr at det mest sannsynlig ikke er noe galt . 

Anonymkode: 5d501...7e6

Føden tar da inn gravide selv om de ikke skal føde. Jeg ble selv tatt inn direkte på føden da jeg hadde hodepine 1 døgn og fikk påvist preeklampsi der. Blodtrykket mitt var så høyt at jeg fikk ikke dra hjem igjen. Dette var i uke 33 og jeg skulle ikke føde der og da, men det ble hastesnitt en liten uke etterpå siden jeg holdt på å dø. 

Anonymkode: a4088...42b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 17.08):

Herregud at det går an å være så hysterisk. Skjønner du virkelig ikke at de på føden ikke kan gjøre noe for deg?? De har nok med dem som faktisk skal FØDE! Ikke ta unødige ressurser derifra. Dra til fastlegen og så kan du henvises til sykehus ved behov.
Om det går galt så tidlig så dør babyen din uansett. Føden kan ikke gjøre noe for deg, dette er ingen akutt situasjon . 

Synes dette er skikkelig dårlig og uempatisk fremstilt. Men jeg er likevel enig.

Bevegelse i magen er en mye bedre indikator enn om brystene er store og ømme. Det fluktuerer med hormonene.

Jeg fikk beskjed av JM om at frem til uke 23 så skal man ta kontakt med jm/lege/legevakt(dersom akutt). Føden har ikke noe ansvar før det. 

Synes det er dårlig av fastlegen å avvise og bare si at det må sykehuset se på. Da burde legen selv henvise til sykehuset.

Anonymkode: e107d...0ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Føden tar da inn gravide selv om de ikke skal føde. Jeg ble selv tatt inn direkte på føden da jeg hadde hodepine 1 døgn og fikk påvist preeklampsi der. Blodtrykket mitt var så høyt at jeg fikk ikke dra hjem igjen. Dette var i uke 33 og jeg skulle ikke føde der og da, men det ble hastesnitt en liten uke etterpå siden jeg holdt på å dø. 

Det er stor forskjell på uke 33 og 18. 

Skrevet

Er vel egentlig ganske normalt at symptomer reduseres i andre trimester. Så lenge du føler liv så er nok alt bra. Du kan alltids bestille en privat ultralyd om du er veldig bekymret, men om du er i uke 18 så har du vel enten hatt eller skal ha ordinær ultralyd rundt denne tiden? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2025 den 17.08):

Du aner ikke hva du snakker om. Ja, ofte engster man seg unødig som gravid, men i min by, tar føden/gynpol imot mødre for øyeblikkelig hjelp allerede fra uke 16. HVIS man aborterer sent i svangerskapet skal man ha helsehjelp. Ikke fordi man kan berge babyen, men blant annet fordi man kan blø store mengder og fordi det kan være ekstremt smertefullt både emosjonelt og fysisk.

Jeg mistet i 2.trimester for et år siden. Merket at symptomene avtok i begynnelsen av 2.trimester og tenkte "så fint, deilig å slippe". Noen uker senere fikk jeg litt blod på papiret. Tenkte egentlig det var ingenting, men ringte legevakt som ba meg ringe føden. Føden ba meg ringe tilbake neste morgen om det fortsatt var blod. Det var det. Inn på sjekk og beskjed om missed abortion. Måtte indusere abort. Det var helt jævlig. Og tenk om jeg "ikke skulle være hysterisk". Så hadde jeg kanskje fått infeksjon eller blødd ihjel på badet hjemme noen uker senere i verste fall. Så i graviditeten etterpå var jeg livredd for alt. Heldigvis gikk det bra. Tenk deg litt om når du skriver at folk er hysteriske. Du aner ikke hva de har vært gjennom før.

Anonymkode: 2862c...266

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 9.31):

Det er stor forskjell på uke 33 og 18. 

Ja. Jeg har vært på føden i uke 17, 24 og 33, jeg. Det er heldigvis helsepersonell som tar den vurderingen. 

Anonymkode: 2862c...266

AnonymBruker
Skrevet

Tok privat UL i uke 16 pga mindre liv. Veldig betryggende. 

Anonymkode: 9a363...a45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 10.32):

Du var i uke 33, det blir noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...