Gå til innhold

Hvilke skavanker har du fått etter at du passerte 50 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 56 år og foruten hetetokter, tørre slimhinner og tynt hår som skyldes overgangsalder, har jeg begynt å få verking i en blodåre på baksiden av leggen ned mot ankelen, og den har begynt å bli litt tydelig også, så har panikk for å få åreknuter.

De siste månedene har jeg også begynt å få vondt i stortå leddene, og fysioterapeut sier at jeg  holder på å få Hallus Vagus.🙉

Det er vondt å gå med sandaler og jeg må ha innleggssåler i skoene,  blir veldig sliten i føttene når jeg går og lange turer kan jeg bare glemme.

Jeg fatter ikke at kroppen begynner å streike pga alder, for jeg trener, spiser sunt, er slank og føler meg ung til sinns.

Anonymkode: 86a77...708

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos gynekolog og forsøkt medisiner for plagene dine? Hvis ikke er dette første steg. 

Anonymkode: 5a3ca...032

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vært hos gynekolog og forsøkt medisiner for plagene dine? Hvis ikke er dette første steg. 

Anonymkode: 5a3ca...032

Tenker du på oa plagene? Har planer om det ja

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare plager knyttet til overgangsalderen (hetetokter), og ingenting annet. Er 58 år.

Anonymkode: 1750b...eed

AnonymBruker
Skrevet

Fikk åreknuter da jeg var 23. Det er ikke gøy å ha dem, men om det skjer blir du vandt til det skal du se.

Har opperert en gang, og de var tilbake året etter.

Anonymkode: 77752...65a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått noen skavanker fordi jeg har passert 50, men jeg har massevis av greier som kom tidligere. 

Anonymkode: ff8d3...983

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

image.thumb.jpeg.fa9b473f4dae8e1d00b184d50a3b7377.jpeg

Anonymkode: 80a4d...23e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 56 år og foruten hetetokter, tørre slimhinner og tynt hår som skyldes overgangsalder, har jeg begynt å få verking i en blodåre på baksiden av leggen ned mot ankelen, og den har begynt å bli litt tydelig også, så har panikk for å få åreknuter.

De siste månedene har jeg også begynt å få vondt i stortå leddene, og fysioterapeut sier at jeg  holder på å få Hallus Vagus.🙉

Det er vondt å gå med sandaler og jeg må ha innleggssåler i skoene,  blir veldig sliten i føttene når jeg går og lange turer kan jeg bare glemme.

Jeg fatter ikke at kroppen begynner å streike pga alder, for jeg trener, spiser sunt, er slank og føler meg ung til sinns.

Ikke så mye korporlig. Har mistet jobben, blitt skilt , kranglet med det offentlige osv. 

Dette har resultert i at jeg ikke kan eller får til ting lengere slik jeg ser det. Da er det ingen vits i å prøve.

Men er heldigvis ved god helse noe jeg er takknemmlig for. 

Anonymkode: baf31...2b4

• Hjerte 5
Skrevet

Mensen er borte for godt, men det er bare en lettelse. Har også vært plaget av hetetokter, men de holder jeg i sjakk med hormoner.

Utover det har jeg ingen skavanker som dukket opp etter at jeg fylte 50.  De skavankene jeg har er langt på vei medfødte eller noe som har fulgt meg siden jeg var ung. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (1 time siden):

Mensen er borte for godt, men det er bare en lettelse. Har også vært plaget av hetetokter, men de holder jeg i sjakk med hormoner.

Utover det har jeg ingen skavanker som dukket opp etter at jeg fylte 50.  De skavankene jeg har er langt på vei medfødte eller noe som har fulgt meg siden jeg var ung. 

Hvilke hormoner tar du?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært I så god form som nå (er 54). Ingen plager med overgangsalder bortsett fra litt uregelmessig mens. Aldri syk, bortsett fra en forkjølelse ca hvert 4. år. Trener ikke, men har tung fysisk jobb og sykler 2 mil hver dag. Tar ingen medisiner. Er overvektig, men på veg nedover. Spiser vanlig norsk mat og tar tran.

Anonymkode: 2f064...b5b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilke hormoner tar du?

Ts

Tar Lenzetto østrogen-spray og Utrogestan progesteron-tabletter 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tråden er latterliggjøring og svar til dette.

Matas, mod.

Endret av Matas
AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (45 minutter siden):

Tar Lenzetto østrogen-spray og Utrogestan progesteron-tabletter 

Hjelper de kun mot hetetokter?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hjelper de kun mot hetetokter?

Ts

De hjelper generelt mot plager knyttet til overgangsalder. For meg var det hetetokter som igjen gikk ut over søvnen. I følge gynekologen hadde jeg også tørre slimhinner som har blitt bedre etter at jeg begynte på medisinene. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...