Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn hvor legen anbefaler inntil 100% pleiepenger. Har søkt og venter på svar. Hvordan er det å ha pleiepenger? Får dere bare korte vedtak? Er det styrete med NAV og arbeidsgiver?

Anonymkode: 99caa...ad2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss var det relativt styrete med korte vedtak, men det var også en tidsbegrenset periode det var aktuelt. Er det snakk om langvarig så vil jeg tro vedtakene vil gjenspeile det. Er det gjennom sykehus så snakk med sosionomen der. 

Anonymkode: 83329...72f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her vsr det psykiatri, og det varte lenge. Men vi visste jo ikle hvor lenge da. Vi fikk 3 måneder om gangen- etterhvert. Før det 2 måneder. 

Ikke styr med arbeidsgiver. Men styr med at man vet ikke helt på slutten av en periode om den blir forlenget, og litt stress og tanker rumdt det.

Anonymkode: d3e9a...0a9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her vsr det psykiatri, og det varte lenge. Men vi visste jo ikle hvor lenge da. Vi fikk 3 måneder om gangen- etterhvert. Før det 2 måneder. 

Ikke styr med arbeidsgiver. Men styr med at man vet ikke helt på slutten av en periode om den blir forlenget, og litt stress og tanker rumdt det.

Anonymkode: d3e9a...0a9

Søkte dere på nytt fire uker før en periode gikk ut da? Eller når den gikk ut?

Anonymkode: 99caa...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke styrete sannsett. Her blir det søkt for 3 mndr i gangen. Men det er for at vi ikke vet hvordan det blir fremover. Stiller seg nok annerledes om man f.eks skal pleie barn med alvorlig og langvarig sykdom.  Jeg har brukt å søkt ett par uker før perioden går ut. Har alltid fått nytt vedtak raskt, utenom nå i sommer.. Sendte inn i starten av juni, fortsatt ikke ferdig behandlet. 

Her betaler arb.giver ut lønn, så får dem tilbake hos nav. Litt risky, om man faktisk ikke får det videre innvilget. Men i følge nav, så skal det mye til før dem overstyrer en lege-erklæring. Viktig at denne kommer fra spesialisthelsetjenesten 😌 

Anonymkode: 634aa...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...