AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Jeg skal begynne på realfagskurs på UiS og jeg går fra å glede meg til å komme i gang til å grue meg masse til det blir vanskelig 😬 Er det noen her på forumet som har tatt det tidligere og kan si noe om opplevelsen? Jeg håper det er andre i min situasjon (ca 30, første start på utdanning) på samme kurs så det er lettere å komme inn i miljøet. Og jeg håper læreren(e) er gode i faget og formidlingen. Jeg har hatt medelever på voksenopplæring som har vært grusomt forstyrrende i klasserommet og jeg håper for all del at alle klarer å holde kjeft og rekke opp hånda (og faktisk vente på tur) når de har spørsmål! 🙈 Har du generelt noen råd eller opplevelser du vil dele med en ny student? Anonymkode: 3cc6e...0aa
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Skrevet 3. august Hei! Jeg tok halvårlig realfagskurs på UiS da jeg var 29. Jeg var for øyeblikket arbeidsledig så hadde veldig mye tid til å jobbe med fagene. Og det gjorde jeg, spesielt fysikken. Fikk B i fysikk og C i matte. Fysikklæreren var veldig flink, han var doktorgradsstipendiat. Tviler på at han er der nå lenger da, men lov å håpe (det er 6 år siden). Mattelæreren var helt grei. Husker ikke om det var mye bråk i timene, det var generelt ganske voksne mennesker der. Jeg hadde nok bedt de ti stille selv i så fall, haha. Vi hadde noen innleveringer i løpet av halvåret. Samarbeida litt med noen på kurset, men mitt inntrykk var at veldig mange jobba fullt ved siden av og fikk ikke jobba noe særlig med fagene. Det var veldig høy strykprosent på eksamen i begge fag. Jeg er ikke spesielt naturlig begavet i realfag, spesielt ikke matematikk, men med jobbing jevnt og trutt (typ daglig) så gikk det bra. Ikke noe skippertaksfag! Lykke til 😊 Anonymkode: 282ad...f08
AnonymBruker Skrevet 3. august #3 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hei! Jeg tok halvårlig realfagskurs på UiS da jeg var 29. Jeg var for øyeblikket arbeidsledig så hadde veldig mye tid til å jobbe med fagene. Og det gjorde jeg, spesielt fysikken. Fikk B i fysikk og C i matte. Fysikklæreren var veldig flink, han var doktorgradsstipendiat. Tviler på at han er der nå lenger da, men lov å håpe (det er 6 år siden). Mattelæreren var helt grei. Husker ikke om det var mye bråk i timene, det var generelt ganske voksne mennesker der. Jeg hadde nok bedt de ti stille selv i så fall, haha. Vi hadde noen innleveringer i løpet av halvåret. Samarbeida litt med noen på kurset, men mitt inntrykk var at veldig mange jobba fullt ved siden av og fikk ikke jobba noe særlig med fagene. Det var veldig høy strykprosent på eksamen i begge fag. Jeg er ikke spesielt naturlig begavet i realfag, spesielt ikke matematikk, men med jobbing jevnt og trutt (typ daglig) så gikk det bra. Ikke noe skippertaksfag! Lykke til 😊 Anonymkode: 282ad...f08 Takk for svar! Jeg har en 30% stilling ved siden av som er stort sett kveldstid og jeg skal møte opp på all undervisning. Jeg har definitivt tid til å jobbe med stoffet, jeg bare håper jeg klarer å få det inn 😅 Det var oppløftende å lese! Anonymkode: 3cc6e...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå