Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper noen av dere kloke mennesker kan komme med gode råd. Jeg er gift og har barn i barneskolealder sammen med min mann. Vi har akkurat gått igjennom et veldig tøft halvår, hvor han bl.a. har vært utro.

I etterkant av dette satte vi ned noen grunnregler. Bl.a. at han ikke skulle gå på byen alene. Spol frem til i dag hvor jeg er trøtt kl. 2230 og han sier at han da ikke gidder å sitte hjemme og tvinne tommeltotter. Så han drar, selv om jeg sier jeg ikke er komfortabel og at vi tidligere har vært enig om at han ikke skal gå ut alene i helgene.

Jeg vet det «enkle» svaret er skilsmisse. Han beviser nok en gang at mine grenser ikke er viktige for han.

Her kommer det jeg lurer på: Har noen av dere klart å snu et slikt forhold, og få det til å fungere igjen?

Anonymkode: 5d3c8...888

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Håper virkelig noen har noe klokt å komme med. Er veldig rådvill og trist. 

Anonymkode: 5d3c8...888

AnonymBruker
Skrevet

Nei, folk endrer seg sjelden. Hvis løsningen på kjedsomhet er å dra på byen går det ikke lang tid før han blir rastløs i forholdet og er utro igjen

Anonymkode: e146f...7bf

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke mer selvrespekt? Du burde ha gått når han var utro. Hva er vitsen med et samliv hvor tilliten er brutt?

Anonymkode: 31ee8...378

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

en familiefar som MÅ på byn i helgene?? neitakk, du har det bedre alene 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart å gå på byen spontant i den alderen og livssituasjonen han er i nå. Har han mange venner som han bare kan henge med ute på byen eller er han alene liksom? 

Hvis dere skal klare å redde ekteskapet så må dere 1) være enige om reglene (jeg tipper han er uenig i regelen om ingen byturer, og 2) begge må virkelig ønske å redde det. Noe sier meg at mannen din er veldig umoden og ikke takler så godt familielivet dessverre. Du kommer til å klare deg fint uansett ❤️

Anonymkode: 94f0e...858

Skrevet

Dette var et dumt trekk fra hans side. Han viser deg med handling at det dere ble enige om ikke betyr noe når det ikke passer ham. Og det gjør vondt ikke bare fordi det bryter en avtale, men fordi det sier noe om hvordan han verdsetter din trygghet.

Dette handler ikke om at du "nekter" ham å gå ut..det handler om at dere forsøker å reparere et forhold etter et svik, og da må trygghet og respekt komme først. Når han velger å ignorere grensene dere har satt sammen, så viser han at han ikke tar ansvar for å bygge opp igjen det han har ødelagt.

Ja, noen par klarer å komme seg gjennom utroskap, men bare når den som har brutt tilliten er villig til å jobbe hardt, være tålmodig og sette egne behov til side en stund. Hvis han ikke engang klarer å sitte hjemme én kveld fordi du er sliten, er det verdt å spørre seg: Er dette et forhold du faktisk er to om å redde?

Du fortjener et forhold der grensene dine blir tatt på alvor. Der du slipper å føle deg liten eller oversett for å be om noe så enkelt som respekt og trygghet.

Jeg håper du tar deg selv på alvor i dette, for det virker ikke som han gjør det akkurat nå. 💛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg klarte ikke snu det, og han var utro igjen. Det verste var vel uroen hans. Altså, han kunne vel se på tv en time- legge seg, komme med kaffe til deg i morgen og ha en fin dag med deg. Ikke springe ut døra som en 17 åring.

Jeg er gift på ny, og alt det der er hærlig å slippe. 

Anonymkode: 6279f...dfb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et vennepar med lignende dynamikk, men motsatt. Altså at hun er den urolige, mens han er den hjemmekjære. Jeg vet også at hun har vært utro, men det er ikke blitt avdekket. Samtidig vet jeg at hun er livredd for å miste familien/tryggheten sin, så hun dras stadig mellom behovet for spenning og trygghet. Høres ut som din mann har noe av det samme… Om dette skyldes uforanderlige personlighetstrekk eller kommer av andre bakenforliggende årsaker er ikke lett å si, men fra mitt ståsted er min venninne (og din mann?) nødt til å jobbe med denne uroen for at forholdet skal kunne vare, og da er det kun en ting som gjelder: at de selv ønsker det.

Vet ikke om dette var til hjelp, men tenker at dere to uansett må ha en grundig prat om dette. Det paret jeg viste til har hatt noen timer hos familievernkontoret og fått noen verktøy for å bedre kommunikasjonen dem i mellom. Det har hjulpet noe, men de er enda ikke helt i «mål» slik jeg ser det. 

Ønsker deg masse lykke til! ❤️ Det høres slitsomt ut å være i dine sko….

Anonymkode: 8ea68...ebd

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...